Archief - Embleem - Symbool - ...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dees

Legacy Member
hoofdschooier zei:
swastika is iets anders dan het hakenkruis, swastika is origineel van de indiërs (of iets anders van ginter achter :p) en staat voor vruchtbaarheid of geluk of ik weet niet veel wa...

de benaming hakenkruis doet direct denken aan de Nazi's...


Swastika motief is zelfs ouder dan dat. Ik heb er al genoeg zien staan op aardewerk van 3000 v.o.t. uit Iran. Nuja, niet dat je dit motief zult gebruiken, maar kom:p

eXtreme

Legacy Member
k, dat van radioactive is wel goed, mr wat typisch hé, en dat van toxic had k ook al gezien maar is wel al tamelijkk moeilijk he...!!!

en genoeg gezeverd over dië swastika; KAN ME NI BOEIEN ;)


laat nog maar komen,... en uitprinten gaat ni he wiseguy, 't mag wa groter zijn ook hoor ;)


grtz

w00tw00t

Legacy Member
eXtreme zei:
k, dat van radioactive is wel goed, mr wat typisch hé, en dat van toxic had k ook al gezien maar is wel al tamelijkk moeilijk he...!!!

en genoeg gezeverd over dië swastika; KAN ME NI BOEIEN ;)


laat nog maar komen,... en uitprinten gaat ni he wiseguy, 't mag wa groter zijn ook hoor ;)


grtz

ge kunt et altijd opsplitsen en dan afprinten op 4 blaren en dan weer samenplakken : / dus printen gaat wel

Terror Factor

Legacy Member
da een symbool is ni vo chemisch afval, da betekent biohazard:p
as ge iet hebt waarmee ge kunt projectere maakt t eigelijk ni zo uit wa afbeelding ge neemt e, gewoon op dun karton overtekene,dan uitsnijde en spuite

downset818

Legacy Member
w00tw00t zei:
heeeeel lang geleden werd er van Indie tot hier, 1 taal gehanteerd het indogermaans of indoeuropees (eig is dit een soort talengroep). Daarna uiteengevallen in Kentum en Satem talen en daaruit komen de moderne talen. Dus kan het mogelijk zijn dat de die woorden vroeger ook met een L begonnen.

... behalve dat de L als schriftteken tot het latijns schrift behoort, en er dus pas na de splitsing is gekomen. Bovendien, zelfs al was dat niet zo, de kans is sowieso uitermate klein. Zelfs in het Nederlands zijn die woorden niet allemaal met een L, in 't Frans maar eentje. Dus veronderstellen dat in het Indogermaans al die woorden met een L begonnen is ... mja, verkeerd.

eXtreme

Legacy Member
swastika onderwerp = enuff!!!!!!


heb niets om mee te projecteren + is ook nie goed; met grafitti... ik ben geen pro hé...ik moet het direct uit karton hebben....zodat ik het karton tegen de muur kan houden terwijl ik spuit!!!!!!!!!!

w00tw00t

Legacy Member
downset818 zei:
... behalve dat de L als schriftteken tot het latijns schrift behoort, en er dus pas na de splitsing is gekomen. Bovendien, zelfs al was dat niet zo, de kans is sowieso uitermate klein. Zelfs in het Nederlands zijn die woorden niet allemaal met een L, in 't Frans maar eentje. Dus veronderstellen dat in het Indogermaans al die woorden met een L begonnen is ... mja, verkeerd.
mss dat de tekens juist zijn afgeleid uit het indogermaans of de uitspraak. Trouwens, zeggen dat het verkeerd is, zonder enig bewijs dan, is ook fout. En het engels stamt af van het germaans dat in een totaal andere taaltak ligt als de italische talen ==> niet veel verband met elkaar. Correct me if wrong

Fr3aK

Legacy Member
Aphex Twin symbool vind ek anders ook wel schoon: link

Overlaatst ene gezien die dat op de zijkant van z'n hoofd had getatoëeerd, wel een handige plaats, als je haar groeit zie je het niet meer :)

zipke

Legacy Member
w00tw00t zei:
heeeeel lang geleden werd er van Indie tot hier, 1 taal gehanteerd het indogermaans of indoeuropees (eig is dit een soort talengroep). Daarna uiteengevallen in Kentum en Satem talen en daaruit komen de moderne talen. Dus kan het mogelijk zijn dat de die woorden vroeger ook met een L begonnen.
Ik denk dat je niet zo goed hebt opgelet bij de les Nederlands :p
Ik heb dit jaar namelijk geleerd dat er verschillende talen zijn die zich afscheiden in andere. Eén van die taalgroepen is het Indo-Europees zoals je al zei. De andere taalgroepen zijn echter bv. Inianentalen, Eskimotalen(behoren tot 1 groep), Sino-Tibetaans, Baskisch, Finno-Oegrisch (Fins, Ests, Laps, Hongaars), Semitisch (Hebreeuws, Aramees, Arabisch, Syrisch, Irakees), Japans en Koreaans (1 groep). Wat men zich nu afvraagt is of dat al deze taalgroepen onderlinge verbanden hebben en of dat er dus één oertaal zou bestaan of niet...

Mvg, Zipke :p

zipke

Legacy Member
eXtreme zei:
bakkes toe over da indo-germaans nerds



;)
Excuseer?

Ik heb ten eerst geen bakkes en ten tweede ben ik ook zeker geen nerd! Sorry dak da dees jaar geleerd heb en dak da nog weet... Vergeef mij...

Ik heb u hier al een paar symbolen gegeven dus kalm e. Trouwens iedereen zit hier gewoon op google: Symbol, Luck Symbol enz enz te zoeken. Da kunt ge zelf toch ook wel zeker?

edit: ik zal maar stoppen met het off-topic gedoe, ik wou gewoon geen mensen met een fout gedacht de wereld insturen over het Indo-Europees en dergelijke :)

Mvg, Zipke

Preske

Legacy Member
goe bezig jongen.
iemand afblaffen die u probeert te helpen.

google zelf maar verder als ge zo onbeleefd gaat doen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan