Archief - Eindejaarsreis naar Barcelona

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

2s2k

Legacy Member
als je daar uit wil gaan ga je toch wel in bijna elke club €25(tenzij je een heet meisje bent) inkom moeten betalen en dan krijgt ge één consumptie gratis..

vooral in Calella moet ge es gaan kijken

*Maya*

Legacy Member
Voorts kan je Poble Espanyol ook op de lijst zetten, gebouwd voor de expositie van 1929, een dorpje op zicht dat de verschillende architectuurstijlen uit de hoeken van het land vertegenwoordigd.

Santa

Legacy Member
*Maya* zei:
Voorts kan je Poble Espanyol ook op de lijst zetten, gebouwd voor de expositie van 1929, een dorpje op zicht dat de verschillende architectuurstijlen uit de hoeken van het land vertegenwoordigd.
Ahja hebben wij ook gedaan. Ook speciaal

exo

Legacy Member
Juist en een zeer mooie omgeving rond het stadion van Espanyol ook trouwens! :)

Tazz_

Legacy Member
3j geleden ook geweest met school, met de bus naar calella en daar in een hotel gezeten
dat was voor 8 of 9 dagen als ik mij niet vergis, half pension (enkel 's middags uit eten gaan)
elke avond naar een club in calella (hotel op 200m van strand), we zijn naar camp nou geweest, sagrada familia, parc guel(?), gaudi dinges en zo, ramblas en zo'n soort klooster redelijk hoog in de bergen, ge had daar zo een volledig uitzicht over barcelona (en da's echt enorm groot!!)
twas enorm goe, en nog goedkoop ook (12-13000bef)

SharkyXTS

Legacy Member
Als je van plan bent een paar museau te bezoeken, kan je een soort van abbonnement nemen (17 EUR dacht ik) waarmee je 10 musea gratis kan bezoeken in een periode van 10 maand. De 3 musea op de Mont Juic zitten daarbij, evenals het museum van Picasso en één van die twee huizen van Dahli. In de groene gids van Michelin staat er trouwens een schat aan informatie :).

BamBamsChica

Legacy Member
Ik heb der een half jaar gewoond, en ik ga volgende week nog eens voor 5 dagen terug, voor de feesten van de Mercè..

Normaal vliegt ge sowieso het goedkoopste met ryanair, dat dat naar girona is, is geen probleem, want voor 20€ hebt ge de bus heen en terug, en die rijdt aangepast aan de vluchten..

Ik betaal nu 135€ alles in voor de vlucht heen en terug, en dan nog die 20€ van die bus. En 76€ jeugdherberg voor 4 nachten... Maar ik moet er wel bijzeggen dat dat hoogseizoen en laat geboekt is.. als ge da goed plant moet ge voor 150€-200€ zeker iets goeds kunnen vinden, eventueel met groepskorting enzo..

Wat ge moet zien:
- Sagrada Familia
- Rambla + Boqueria (die markt ;))
- La Pedrera (Gaudi huis)
- Parc Guell
- de kathedraal en de romeinse stad
- Olympisch stadion
- Camp Nou
- het strand
- ...

Neem gewoon 1 of 2 dagen de toeristische bus, die zet u overal af, en ge krijgt daar zo'n boekske bij waarmee ge overal korting krijgt..

Verder ook nog leuk eventueel: Dali museum in Figueres (gewoon met de trein naartoe gaan, kost een euro of 2 voor naar figueres te gaan), Maritiem museum (onder aan de Rambla), Picasso museum (is af en toe gratis, als ge chance hebt), erotisch museum (op de Rambla, als ge eens iets anders wilt) ...

En nu ff iets belangrijks: diegenen die hier 25€ uitgeven om naar clubs te gaan: gij doet toch iets serieus verkeerd dan zenne... In Barcelona vindt ge voor ALLE discotheken free passes of op z'n minst felle kortingen, tenzij voor de hele grote, daar betaalt ge dan 10-15€, maar wel met 1 of 2 consumpties (dus ook cocktails enzo) bij in.. Maar de meeste daarvan zijn niet veel beter als de gemiddelde dansbar.. Razzmatazz is wel aan te raden, heel groot, en inkom afhankelijk van wat er te doen is, maar die is z'n geld waard..

Voor uit te gaan:
- maandag: happy hour (day) in Chupito Espit in Calle Aribau, 300 verschillende shotjes aan 1€, echt super... wordt vanalles in brand gestoken enzo, altijd tof :)
- dinsdag: zelfde maar dan in Chupito Espit op Passeig de Colon
- woensdag: Erasmusparties (gratis inkom en gratis chupito) in Sala Be Cool en in Baja Beach club (aan het strand, maar belachelijk commercieel)
- donderdag: Universiteits en Erasmusparties (ook gratis inkom enzo) in Nick Havana en Disco Enfants (zelfde respectieve organisaties als hierboven, dus ik zou eerder voor de eerste locatie gaan)
- andere dagen:
* de barrekes in Port Olimpic (de nieuwe haven) zijn gratis, leuke muziek, en ze lokken u daar altijd binnen met gratis shotjes en soms zelfs cocktails, en ook over het algemeen goedkope drank
* Oveja Negra: bier en sangria, anderhalve liter aan 8 of 9 €, best place in town :) hier moet ge geweest zijn
* Champagneria: is overdag ook open, tot ongeveer half 11 's nachts, ge moet er een tapa of een broodje ofzo bestellen, en dan kunt ge daar een fles rosat (roze cava) bij bestellen voor 2€.. die tapas is zogezegd om te zorgen dat mensen daar niet alleen komen voor te drinken.. which obviously doesn't work :) Wel geen lichte kleren aan doen, cuz it will be crowded, and you will get cava spilled on you...

Ah, en als ge goedkoop en héél goed wilt eten (wel best buiten het seizoen, want ge moet er altijd aanschuiven, al gaat dat heel snel): Quinze Nits, op Plaza Reial (aan de Rambla). 20€ voor 3 gangenmenu met wijn, en echt superlekker...

Mja, en voor de rest, heel barcelona ligt vol met interessante dingen, zowel cultureel als uitgaan, dus dat wijst zichzelf wel wat uit...

edit: dat klooster van Tazz, dat is Montserrat waarschijnlijk.. Dat is idd wel de moeite, maar daar zijt ge wel een dag aan kwijt...

maxdevis

Legacy Member
BamBamsChica zei:
Normaal vliegt ge sowieso het goedkoopste met ryanair, dat dat naar girona is, is geen probleem, want voor 20€ hebt ge de bus heen en terug, en die rijdt aangepast aan de vluchten..

Ik betaal nu 135€ alles in voor de vlucht heen en terug, en dan nog die 20€ van die bus. En 76€ jeugdherberg voor 4 nachten... Maar ik moet er wel bijzeggen dat dat hoogseizoen en laat geboekt is.. als ge da goed plant moet ge voor 150€-200€ zeker iets goeds kunnen vinden, eventueel met groepskorting enzo..

vorig jaar tijdens de herfstvakantie een vriendin gaan bezoeken.
Met Virgin gevlogen voor €80 heen en terug alles inclusief.
Voordeel met virgin is dat je op barcelona vliegt en niet op gerona.

BamBamsChica

Legacy Member
maxdevis zei:
vorig jaar tijdens de herfstvakantie een vriendin gaan bezoeken.
Met Virgin gevlogen voor €80 heen en terug alles inclusief.
Voordeel met virgin is dat je op barcelona vliegt en niet op gerona.

ja, ik heb ook met virgin voor 80€ heen en terug all in gevlogen.. omdat ik toen een gratis vlucht had.. ik had ook voor 100€ kunnen vliegen zonder, maar dan was ryanair uiteindelijk toch weer goedkoper.. ge moet een beetje mikken en chance hebben..

en dat voordeel zou ik niet overschatten.. vanaf bcn luchthaven tot bcn zelf moet ge ook de bus pakken, die kost ook nog eens 9€ heen en terug.. en da's ook bijna een uur onderweg.. Da's al bijna hetzelfde als met ryanair..

een vriendin van mij is mij komen bezoeken in de herfstvakantie met ryanair, 44€ alles inbegrepen.. dus da komt meestal toch beter uit zenne, tenzij ge echt chance hebt

maxdevis

Legacy Member
BamBamsChica zei:
ja, ik heb ook met virgin voor 80€ heen en terug all in gevlogen.. omdat ik toen een gratis vlucht had.. ik had ook voor 100€ kunnen vliegen zonder, maar dan was ryanair uiteindelijk toch weer goedkoper.. ge moet een beetje mikken en chance hebben..

en dat voordeel zou ik niet overschatten.. vanaf bcn luchthaven tot bcn zelf moet ge ook de bus pakken, die kost ook nog eens 9€ heen en terug.. en da's ook bijna een uur onderweg.. Da's al bijna hetzelfde als met ryanair..

een vriendin van mij is mij komen bezoeken in de herfstvakantie met ryanair, 44€ alles inbegrepen.. dus da komt meestal toch beter uit zenne, tenzij ge echt chance hebt

het hangt er natuurlijk ook vanaf vanwaar je hier naar de luchthaven moet geraken.
Ik ben vanuit leuven op 14min in zaventem en dat kost me 1€90.

als ik helemaal naar charleroi moet dan ben ik 5 keer zo lang onderweg en kost het me ook meer.

moet je toch eigenlijk ook rekening mee houden, want dat zijn kosten die toch ook een beetje meewegen in je totaalbudget

maxdevis

Legacy Member
BamBamsChica zei:
en dat voordeel zou ik niet overschatten.. vanaf bcn luchthaven tot bcn zelf moet ge ook de bus pakken, die kost ook nog eens 9€ heen en terug.. en da's ook bijna een uur onderweg.. Da's al bijna hetzelfde als met ryanair..

er rijdt rechtstreeks trein tot bijna in het luchthaven gebouw tot Placa Espagna (of hoe heet dat groot plein aan de Ramblas)

geef mij maar een trein ipv een bus.


edit: hmmmm, drie posts achter elkaar, een beetje overenthousiast :)

Santa

Legacy Member
BamBamsChica zei:
Ah, en als ge goedkoop en héél goed wilt eten (wel best buiten het seizoen, want ge moet er altijd aanschuiven, al gaat dat heel snel): Quinze Nits, op Plaza Reial (aan de Rambla). 20€ voor 3 gangenmenu met wijn, en echt superlekker...
Aanschuiven tot buiten :p

BamBamsChica

Legacy Member
Santa| zei:
Aanschuiven tot buiten :p

idd, maar meestal zijt ge op een half uur echt wel binnen, die werken wel door... en well worth the trouble.. En buiten het seizoen moet ge ni aanschuiven zenne. Mijn pa is mij in januari komen halen, toen hebben we ni moeten aanschuiven. Stroom was wel uitgevallen in de hele straat, het regende weer eens ^^ Spanje is geen waterproof land ^^


En die bus rijdt idd rechtstreeks van de luchthaven naar Plaça Catalunya ;) Maar die van girona rijdt ook rechtstreeks van de luchthaven naar Estacion du Nord, en vandaar naar Plaça Catalunya is zo'n 5 minuutjes met de metro, die der vlak tegenover ligt... voor 5€ of 10€ meer zou ik nog met virging vliegen, voor het gemakt, maar zo rap het verschil hoger dan 20€ ligt (met bus bij allebei inbegrepen, mind you) zou ik toch al voor ryanair gaan zenne.

En ge kunt idd de trein nemen in BCN, maar het leuke aan die bus is dat daar plaats is voor uw bagage enzo, hetgeen op de trein absoluut niet het geval is. Dikwijls is der zelfs geen plaats meer voor de mensen op de trein :) En toen ik moest vliegen waren er werken en kon ge alleen met de bus gaan... Trein is wel een stuk goedkoper denk'k, maar als ge de eerste keer in BCN zijt, wilt ge mss toch gewoon zeker zijn en de bus pakken, dan weet ge waar ge terecht gaat komen, met al die treinen kan da moeilijk zijn :)

edit: kosten tot aan de luchthaven kunt ge idd ook meerekenen.. Daarom dat ik al niet vanaf Eindhoven vlieg, maar vanaf charleroi. Maar voor de meeste mensen, met go-pass enzo, maakt het niet echt veel uit he, 't is alleen als ge echt dichtbij één van de 2 luchthavens woont (traject onder de 4,5€ :))

bludgeoned

Legacy Member
in 15 nits heb je al voor 8 euro menu hoor wel zonder wijn en over de middag
ook de menukaart is heerlijk.
Wij hadden een weekje terug ook geluk en moesten niet aanschuiven.
Kwartier later stond er weer een rij van 50 man.

BamBamsChica

Legacy Member
met menu bedoel ik 3 gangen he :) ma kan wel zijn dat het op de middag goedkoper is, ik had ook iets gehoord van paella voor 5€ ofzo..

dat behoort trouwens tot een keten, der zijn er zo nog, zonder aanschuifrij :) maar die zijn moeilijker te vinden

@silent_spring@

Legacy Member
ben vorige week geweest met ne vriend, zalige stad...
veel te zien, super vriendelijke mensen en 's nachts altijd wat te doen ...
Barcelona slaapt nooit, wees daar ma zeker van...de mensen in de hotelkamer naast ons wel denk ik :unsure:

bludgeoned

Legacy Member
BamBamsChica zei:
met menu bedoel ik 3 gangen he :) ma kan wel zijn dat het op de middag goedkoper is, ik had ook iets gehoord van paella voor 5€ ofzo..

dat behoort trouwens tot een keten, der zijn er zo nog, zonder aanschuifrij :) maar die zijn moeilijker te vinden
We bedoelen hetzelfde hoor
Menu over de middag (paella/pasta/rijst en vlees/vis en dessert) is 7.95
En karaf wijn erbij en je hebt supergoedkoop gegeten (en nog lekker ook)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan