Archief - een pc die gedachten kan lezen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

boogje

Legacy Member
het is echt niet meer actualiteit, want enkele maanden geleden had ik iets gelezen in de krant over een pc die op het scherm laat tonen wat jij denkt! Dit apparaat was voor mensen die zwaar gehandicapt waren of iets dergerlijks en was dénk ik in een soort van testfase.

1.) link naar artikel? :sad:

2.) geeft dit niet ongelooflijk veel mogelijkheden in de toekomst? oké, nu is het nog heel gecompliceerd en moet je u aansluiten met talloze draden enzo, maar toch, ik vind het ongelooflijk dat nu zoiets kan oO

zaffah

Legacy Member
Was op de cebit beurs.
Je moest een kwartier ofzo zo'n tutorial volgen die je het dan leerde om te denken aan die bewegingen.
Het was enkel en alleen maar de muis bewegen en klikken hoor.

Ik denk toch dat je het op dat hebt, veel meer is denk ik niet mogelijk :)

boogje

Legacy Member
zaffah zei:
Was op de cebit beurs.
Je moest een kwartier ofzo zo'n tutorial volgen die je het dan leerde om te denken aan die bewegingen.
Het was enkel en alleen maar de muis bewegen en klikken hoor.

Ik denk toch dat je het op dat hebt, veel meer is denk ik niet mogelijk :)

na, ik weet zeker dat het ging over een soort van "superpc" of iets dergerlijks. op de foto kon je iemand zien die zwaar gehandicapt was, maar door behulp van veel draden aan te sluiten op zen hersenpan ergens ( :p) wel kon laten zien op het scherm wat ie dacht!

[BAT] Hydra

Legacy Member
boogje zei:
het is echt niet meer actualiteit, want enkele maanden geleden had ik iets gelezen in de krant over een pc die op het scherm laat tonen wat jij denkt! Dit apparaat was voor mensen die zwaar gehandicapt waren of iets dergerlijks en was dénk ik in een soort van testfase.

1.) link naar artikel? :sad:

2.) geeft dit niet ongelooflijk veel mogelijkheden in de toekomst? oké, nu is het nog heel gecompliceerd en moet je u aansluiten met talloze draden enzo, maar toch, ik vind het ongelooflijk dat nu zoiets kan oO

Dat artikel lijkt me ook nog wel interessant :) . Maar die computer zal dan alleszinds toch niet al te veel nuttige informatie uit je hersenen kunnen halen hoor, daarvoor is ons neurosysteem te ingewikkeld en de technische kant van de zijde te onderontwikkeld. Desalniettemin toch sterk, stukje bij beetje zullen we er ooit wel in slagen zeker :) .

Kepa

Legacy Member
boogje zei:
het is echt niet meer actualiteit, want enkele maanden geleden had ik iets gelezen in de krant over een pc die op het scherm laat tonen wat jij denkt! Dit apparaat was voor mensen die zwaar gehandicapt waren of iets dergerlijks en was dénk ik in een soort van testfase.
ik heb het in de new york times gelezen
het artikel (registratie wel verplicht, maar is gratis)

ze kunnen al veel meer hoor, je moet eens wat toekomstvisies lezen van nanotechnologen... als ze hun dromen werkelijkheid kunnen maken gaat de mensheid een goede? toekomst tegemoet. Momenteel staan ze nog niet ver, maar geef ze 10 à 20 jaar, en de rijke? gehandicapten krijgen heel wat mogelijkheden

Goety0206

Legacy Member
idd weg privacy

kan wel nog grappig worden. En schat waar dacht je aan?:$

grey-turtle

Legacy Member
In het bedrijfje sensotec in Varsenare heb ik enkele jaren geleden een pc gezien die een krant kon voorlezen. Dit bedrijf is gespecialiseerd in het maken van apparatuur voor blinden.
Of het fake is, weet ik niet. Indien het niet fake is, dan staat de technologie al verder dan we dachten.

Dieleman_F

Legacy Member
virtualdude zei:
schreeuwen de mensen die wat te verbergen hebben.

zonder met zulke pc's zou hawkins een randdebiel zijn

Niet dat ik de persoon over zijn matrix crap gelijk geef, maar zeg jij hier dat jij er geen problemen mee zou hebben moest iedereen zijn gedachten gelezen kunnen worden, zonder dat die persoon het beseft?

Voor gehandicapten is het natuurlijk schitterend, zo zit men in de beginfase van je rolstoel te kunnen bewegen door juist te denken.

Cartek

Legacy Member
virtualdude zei:
schreeuwen de mensen die wat te verbergen hebben.

zonder met zulke pc's zou hawkins een randdebiel zijn


ongelooflijk uw uitspraak, zo dom. jij zou er geen problemen mee hebben dat iemand jou gedachten kan lezen?

Dirty_Col

Legacy Member
virtualdude zei:
schreeuwen de mensen die wat te verbergen hebben.

zonder met zulke pc's zou hawkins een randdebiel zijn

Hawkins gebruikt gewoon een toetsenbordje voor zover ik weet...

Kepa

Legacy Member
Dieleman_F zei:
Niet dat ik de persoon over zijn matrix crap gelijk geef, maar zeg jij hier dat jij er geen problemen mee zou hebben moest iedereen zijn gedachten gelezen kunnen worden, zonder dat die persoon het beseft?
ik denk dat gij eens het artikel tegoei moet lezen en een dikek cursus over neurologie en biotechnologie doornemen... er is een groot verschil tussen een apperaat maken die reageert op zenuwimpulsen (hetzelfde systeem als een robotarm) en een apperaat die gedachten kan "lezen" en interpreteren ;)

Dieleman_F

Legacy Member
Kepa zei:
ik denk dat gij eens het artikel tegoei moet lezen en een dikek cursus over neurologie en biotechnologie doornemen... er is een groot verschil tussen een apperaat maken die reageert op zenuwimpulsen (hetzelfde systeem als een robotarm) en een apperaat die gedachten kan "lezen" en interpreteren ;)

Ik heb het artikel niet gelezen, en in de discussie ging het over gedachten lezen ;)


En trouwens, er zijn zelf al wetenschappers bezig met telepathie dmv chip, dus ...

switchblade

Legacy Member
dit zou echt wel veel positieve dingen teweegbrengen :o
zie maar naar rechtzaken, het zou gewoon op een schermpke staan wat ze echt denken enzo

en privacy, als je niets te verbergen hebt, hoef je niets te vrezen imo

Elavro

Legacy Member
switchblade zei:
dit zou echt wel veel positieve dingen teweegbrengen :o
zie maar naar rechtzaken, het zou gewoon op een schermpke staan wat ze echt denken enzo

en privacy, als je niets te verbergen hebt, hoef je niets te vrezen imo
da schermke zou flippen jong, zoveel informatie en snel wisselende gedachten bij een mens(ik bedoel dus, je denk aan een liedje, seconde erna aan een knappe vrouw ;) enzovoort) werkt die pc die je gedachten kan lezen niet alleen maar als jij je op die handeling focust?

Hmgrwngd

Legacy Member
switchblade zei:
en privacy, als je niets te verbergen hebt, hoef je niets te vrezen imo

Juj, conformeren... :ironic:

Jij hebt een stevige seksuele afwijking waarbij je masturbeert bij het zien van oude, zieke koeien...

Wil je dat iedereen dat ziet? ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan