Archief - Ebay vanuit USA

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

amdr

Legacy Member
Hallo

Ik wou eens vragen of er misschien problemen aan de grens zouden zijn met pakjes vanuit de verenigde staten?
Als ik iets via ebay bestel dus, is daar een probleem bij?

Bedankt

Lord Kveldulv

Legacy Member
2de hands niet.
Als het nieuw is en de douane onderschept het moogt ge taxen betalen. Zo hebben ze mij al eens liggen gehad.

S.conceiçao7

Legacy Member
je moet ook vragen om GIFT aan te kruisen op de sticker die ze in america gebruiken.

kdenk dat je tot 42 euro per pakket mag gaan zonder kosten.
stond overlaatst een thread in buy & sell. dus close thread, en zoek deze maar es op

PapaGanz

Legacy Member
Daar komen hoogstwaarschijnlijk wel problemen op, je moet geluk hebben :)

S.conceiçao7

Legacy Member
PapaGanz zei:
Daar komen hoogstwaarschijnlijk wel problemen op, je moet geluk hebben :)

problemen? verklaar u nader,
of ist van "horen zeggen"? ;)

Robust²

Legacy Member
De douane houdt zo goed als alles tegen in mijn ervaring 'geluk hebben' gaat hier niet echt op (toch als je de echte waarde ervan opgeeft, andere waarde opgeven is iets anders) en dan moet je idd taxen betalen op wat je hebt gekocht. Hangt er ook wel sterk vanaf hoe duur je product is

GaMe®

Legacy Member
Niks boetes.
Als de waarde boven een bepaald bedrag is dat ik nu niet meer vanbuiten ken maar dat je ergens wel kan vinden (kan goed zijn dat het 42 euro is) hoef je geen invoerkosten te betalen.
Als de waarde van het pakje dit overschrijdt moet je wat tax betalen, dat is helemaal niet veel. En het is zeker geen boete.
Maar als je aan de verkoper vraagt om op je pakje "gift" te zetten, is dit vrij aan taxen en hoef je helemaal niets te betalen.

Selderijstok

Legacy Member
Ik heb toch mijn PSP kunnen 'smokkelen' naar België zonder extra taxen :p

PapaGanz

Legacy Member
GaMe® zei:
Niks boetes.
Als de waarde boven een bepaald bedrag is dat ik nu niet meer vanbuiten ken maar dat je ergens wel kan vinden (kan goed zijn dat het 42 euro is) hoef je geen invoerkosten te betalen.
Als de waarde van het pakje dit overschrijdt moet je wat tax betalen, dat is helemaal niet veel. En het is zeker geen boete.
Maar als je aan de verkoper vraagt om op je pakje "gift" te zetten, is dit vrij aan taxen en hoef je helemaal niets te betalen.

Gift heeft ook maximumwaardes :)

amdr

Legacy Member
Weet je toevallig maximum waarde? :) zou een pakje van rond de 200e zijn

kloon

Legacy Member
heb laatst 2 paar schoen gekocht in den usa en 2 keer 10€ mogen bij betalen

toch was het nog altijd goeiekoper op die manier dus .....
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan