Archief - E-mail sturen voor stageplaats = strafbaar?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

VinceFeet

Legacy Member
Ik studeer rechten maar je moet toch geen rechten studeren om te weten dat dit te belachelijk is voor woorden? Iemand aanklagen omdat hij een beleefd mailtje stuurt ivm een sollicitatie? What's next? Iemand aanklagen omdat hij per ongeluk verkeerd verbonden was? Iemand aanklagen omdat hij een brochure van een politieke partij in je brievenbus heeft gestoken? :wtf:

En wat dan nog. Je kan je mailbox toch zo instellen dat je enkel en alleen mails kan ontvangen van mensen in je adressenlijst? Als ik van jou was zou ik gewoon terugmailen en hem is goed zijn vet geven, weliswaar op een beleefde manier.

Preske

Legacy Member
Gavin zei:
Kan iemand mij eens uitleggen wat een privé mailadres is?

een doodgewoon email adres

maar gewoon een adres dat ge alleen voor en aan bepaalde mensen gebruikt.

GenesisX

Legacy Member
^^pathfinder^^ zei:
zoekt zn gegevens op en schrijf em in voor een gratis proefpakket van de pabo.
Dient de mailingslist van pabo dan om mensen te kloten??

tb-303

Legacy Member
Is misschiem "het emailadres" dat ie enkel gebruikte om te chatten met zijn maitresses of zo...:D

SilentSpring

Legacy Member
euhm, die vent kan dan net zo goed hetzelfde doen met het email adres van de TS he.

Als die ietwat verstand heeft weet hij ook wel hoe het komt dat hij ineens tonnen (extra) spam krijgt sinds die mail van de TS.

Lord Kveldulv

Legacy Member
Den Freddie zei:
euhm, die vent kan dan net zo goed hetzelfde doen met het email adres van de TS he.

Als die ietwat verstand heeft weet hij ook wel hoe het komt dat hij ineens tonnen (extra) spam krijgt sinds die mail van de TS.

Daarom doet ge zoiets niet meteen maar pas na een paar weken ;)

GeTa

Legacy Member
GenesisX zei:
Dient de mailingslist van pabo dan om mensen te kloten??

Het is niet omdat hij er niet voor dient dat hij er niet voor gebruikt kan worden :D.

SilentSpring

Legacy Member
Lord Kveldulv zei:
Daarom doet ge zoiets niet meteen maar pas na een paar weken ;)

nja, dan nog.
Is maar kinderachtig imo.

Die vent heeft idd van een mug een olifant gemaakt, so be it.

Holy Paladin

Legacy Member
die vent is gewoon retarded... zo'n mannen zijn er meer dan ge denkt, probeer ervan weg te blijven als ge niet compleet zot wilt worden
op mijn vakantiejob maakte ik een 3d model van een product, men baas zeer enthousiast, stuurt renders naar zijn klanten, een ervan mailt terug, razend kwaad... blijkbaar dacht hij door de renders dat dat product niet echt bestond :confused:
nevermind dat hij het al in zijn handen had enzo

ashraa

Legacy Member
wat een eikel, vast zo'n klein vies venteke dat hele dage porno zit te downe of zo
(oojo, waarschijnlijk net 70% v 9lives beledigd :p)

heeft duidelijk problemen

als er iemand mij zou bellen en met zo'n attitude nog eens over zo iets spel zou maken zou het die kerel zijn beste dag niet zijn lol

hij kan je niks maken, je hebt gewoon éénmalig een mail gestuurd, zonder reclame, dreigement, ...

zou hem niet op mailing lijsten zetten want dan kan je wel in problemen komen, laat het rusten, zo'n kereltjes lopen vroeg of laat wel eens tegen de verkeerde :p

dJeez

Legacy Member
preske zei:
enneuh, is zijn "private mail" soms [email protected] of iets in die aard? zo ja heeft hij geen been om op te staan, want zoiets is heel makkelijk te raden.
I beg to differ. Elke vorm van ongevraagde commerciële (spam) email is verboden, ongeacht het feit of dat email adres nu al dan niet voor de hand liggend is. Ergens heeft hij dus wel degelijk een punt, maar hier ging het - aldus de TS - wel niet over spam, dus daar gaat hij wel de mist in.

Wat je echter ALTIJD mag en kan doen - naar Belgische regelgeving - is een mail sturen naar een algemeen email adres van een bedrijf, dat is doorgaans iets als [email protected]. Daar doe je nooit iets verkeerds mee.

GhO$T

Legacy Member
Dat was waarschijnlijk het mailadres van een (niet bestaand) bedrijfje dat dienst deed als dekmantel voor een criminele activiteit, hij is er nu van overtuigd dat ie ontdekt is door een undercoveragent die hem uit zijn tent wilde lokken met een fake stage-aanvraag en zit ondertussen al halverwege op weg naar de kaaimaneilanden :p.

Ofwel -als we wat meer realistisch denken- is dat email adres niet enkel bij u terecht gekomen, maar ook bij een paar 100 andere medestudenten die allemaal een solicitatie gezonden hebben. En net bij u mailtje zijn z'n stoppen doorgeslagen zeker ;).

Jonathan

Legacy Member
Kreative88 zei:
haha :) (zalige reply's hier)

merci allemaal!

Zoals al gezegd , stuur hem nog een mailtje met daarin excuses , eens zien hoe hij daar op reageert :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan