Archief - Duitse GSM aanschaffen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Thierry

Legacy Member
Hallo,

Ik ben van plan een toestelletje aan te schaffen waarmee ik enkel de meest rudimentaire taken kan doen: bellen en SMSen. Daartoe botste ik op de Motorola Motofone, een gunstig geprijsd toestel dat enkel geschikt is om te bellen en SMSen.

Nu vond ik op eBay een winkel waar dit toestel vrij goedkoop verkocht wordt, wel met T-Mobile-prepaidkaartje. Ik zou dit toestel nu aanschaffen zodat ik volgend jaar (legaal) via de GSM-operator dit toestel kan laten unlocken, maar eerst wil ik zekerheid over de betaling.

Mijn Duits is niet zo super en daarom wil ik graag jullie hulp inroepen. Wellicht zijn hier wel mensen met ervaring bij de aanschaf van een toestel uit een ander land.

Hier volgt wat bij het object staat:
# 5 € Startguthaben Einfach Guthaben aufladen und abtelefonieren
# Ohne Vertragsbindung
# Keine Bonitätsprüfung
# Freischaltung erfolgt sofort (nach Eingang der vollständigen Unterlagen, Ausweiskopie)
# Tarifwahl: Xtra Classic


Die regel over Freischaltung baart me wel zorgen. Iemand die weet wat dit precies inhoudt?

balbe

Legacy Member
voor 20-30€ heb je hier ook al een basis gsm, en geen unlock gedoe en dergelijke te doen

Bram

Legacy Member
lol, alsek op diejen link klik krijg ik een stofzuiger te zien

ik zou nie in het buitenland gaan zoeken zulle, kijk eerst eens rond in belgie in nen phonehouse ofzo, of grootwarenhuizen... da kans is groot da ge een vree simpel toestel vindt voor weinig geld zonder al die miserie...

Thierry

Legacy Member
Ma 'k vind die telefoon echt wel nice en 'k heb al altijd Motorola's gehad. Hier heb ik dezelfde gevonden in de Mediamarkt in Brussel, denk ik, maar da's ten eerste te ver en ten tweede kost het mij dan nog 16 euro meer dan deze te kopen en te laten unlocken.

(Mijn vorige telefoon heb 'k in de Kijkshop in Nederland gekocht, ook prepaid, maar toen moest ik geen adresgegevens of iets dergelijks nalaten, dus daar zat ik niet mee in.)

SilentSpring

Legacy Member
Thierry zei:
Hier volgt wat bij het object staat:
# 5 € Startguthaben Einfach Guthaben aufladen und abtelefonieren
# Ohne Vertragsbindung
# Keine Bonitätsprüfung
# Freischaltung erfolgt sofort (nach Eingang der vollständigen Unterlagen, Ausweiskopie)
# Tarifwahl: Xtra Classic

Efkes m'n Duits bovenhalen:

1) 5€ startbelwaarde. Gewoon die 5€ opladen en opbellen.
2) Zonder contract
3) Geen ...
4) Unlocken gebeurt direct (na ingang van de volledige ..., zie kopie)
5) Tariefkeuze: Xtra Classic

Over punt 2 en 4 bennek dus niet zeker. Punt 3 wetek ook niet.
In punt 4 bennek 95% zeker van het 1ste gedeelte, hetgeen die tussen haakjes staat bennek niet zeker van ofdat da klopt wat ik zeg.

Thierry

Legacy Member
Ik dacht ook zoiets.

Bonität = kredietwaardigheid, prüfung = onderzoek.

Dit betekent volgens mij dat er geen onderzoek hoeft te gebeuren naar loonstaat oid, wat bij een abonnement mss wel soms gebeurt om de facturen op tijd te betalen..

Nu puntje 4 nog met zekerheid achterhalen:).

Schralen Barrie

Legacy Member
Worden er nog wel GSM's geproduceerd waarmee je enkel kan bellen en SMS'n ?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan