Archief - draadje achter voorste tanden

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

MAXXUR

Legacy Member
Hoi!

Daarstrax was ik aant eten, en ineens kwam het draadje da achter mijn voorste tanden bevestigd is los aan een hoektand. Het is dus zo'n draadje dajje krijgt as uw blokskes verwijderd worden. Nu heb ik da draadje ongeveer iets meer dan 2.5 jaar, dus vroeg ik mij af of het nu gevaarlijk zou zijn het gewoon zo te laten (ivbm het terug verzetten van de tanden). Ben nu 18 (en normaal moet da dus tot 21 in uwe mond zitten).
Merci voor de antwoorden, kvond dees ewa te twijfelachtig om direct een afspraak te make me de orthodont.

spray-bunny

Legacy Member
Zo snel mogelijk naar orthodontist gaan. Tegenwoordig zeggen ze zelfs dat die draadjes er levenslang in moeten, omdat er veel veertigers zijn die in hun jongere jaren blokjes hebben gehad, wiens tanden terug scheef beginnen staan.

Durin

Legacy Member
Zou ik toch maar doen.

Ookal is het niet in sé nodig, zo'n orthodontie kost veel te veel geld om aan het toeval over te laten en laten scheefgroeien imo.

(en zijn zo'n draadjes niet permanent?)

Timmos

Legacy Member
Ik heb een beugel gehad maar heb geen draadje, wel een nachtbeugel.

MAXXUR

Legacy Member
really cool timmos :p
anyway, morgen bellen naar orthodont :)
en tegen mij zeiden ze wel 21 (heb ondertss ook wijsheidstanden late trekn enz -> probleem vroeger was dak geen plaats had)

Licargon

Legacy Member
Timmos zei:
Ik heb een beugel gehad maar heb geen draadje, wel een nachtbeugel.

Kheb da ook, zo'n rot plastic ding da maar half past na 4 vullingen (van nen anderen tandarts v/d zelfde praktijk als den orthodont), 's morgens hebbek zo het gevoel dak nen scheven beet heb :|

Enig idee hoelang ge nen nachtbeugel moet dragen?

En ontopic: Gewoon ff terug laten vastzetten.

-Helld0g-

Legacy Member
Timmos zei:
Ik heb een beugel gehad maar heb geen draadje, wel een nachtbeugel.

heb een draadje en nachtbeugel

onderste draadje is al van 1 tand los, nachtbeugel hebk nooit aangedaan want kwas da appareil zo fuckin beu dak de procedure zelfs vroegtijdig stopgezet heb...

ik merk wel dat sommige tanden alweer van plaats veranderen, en tis er nog maar een stuk of 4 maand uit :confused:

chao

Legacy Member
Bij laatste controle bleek een van die draadjes scheef te zitten, waardoor m'n tanden ook langzaam scheef groeiden.
Moet blijkbaar nu weer een nachtbeugel dragen, maar, ik ben die echt zat. :/

eXtreme

Legacy Member
De tandarts zei tegen mij een paar weken geleden dat het probleem met mijn 2 voorste tanden (de ene staat een heel klein beetje over de andere) kan opgelost worden met een draadje achter mijn tanden... zoals jij dus hebt..

Kan dit? Want mijn ouders zeggen dat ge sowieso eerst blokskes moet hebben... ni da zij daar iets van kennen :| Ni da jullie tandartsen zijn maar wie weet hebben jullie het er ook al gehoord!!

SilentSpring

Legacy Member
ivm draadje: direct naar orthodont, 't kost teveel geld om het nu om zeep te helpen.

ivm nachtbeugel: hangt ervanaf, ik zal de mijne levenslang moeten dragen.
Niet da'k er last van heb, 's nachts slaap je normaal gezien (:unsure:) en dan hebt ge daar dus geen last van ofzo.

Naughty dog

Legacy Member
Normaal kreeg ge zo'n blad van uwe ortho toen ge naar buiten ging met die draadjes!

Daar staat in dat als er eentje loskomt, je zo vlug mogelijk je ortho moet contacteren. Dus doe dat maar zou ik zeggen, waarom zou je alles verkloten? :)

Naradia

Legacy Member
X_Forcemaster_X zei:
Kheb da ook, zo'n rot plastic ding da maar half past na 4 vullingen (van nen anderen tandarts v/d zelfde praktijk als den orthodont), 's morgens hebbek zo het gevoel dak nen scheven beet heb :|

Enig idee hoelang ge nen nachtbeugel moet dragen?

En ontopic: Gewoon ff terug laten vastzetten.

kem da ook, dus doe ik em nog maar 1ne keer per 2 maand in en hij past altij perfect dus :)

PapaGanz

Legacy Member
Ik heb het eens aan mijn orthodontist gevraagd en dat draadje laten de meesten er hun leven lang in zitten.
Sommigen halen het eruit, anderen niet.

Als je het weghaalt is er wel een kans dat je tanden weer uit elkaar groeien.

omfg

Legacy Member
ik heb zo'n plastic ding die je snachts over je tanden moet schuiven, op schoolreis vergeten mee te doen (10 dagen) en nu past het niet meer op mn onderste tanden :s ze staan weer een beetje scheef, maar kheb er geen last van.
Met dat draadje best naar de orthodontist gaan

dognose

Legacy Member
die draadjes achter uw tanden zijn de grootste miserie die ge kunt hebben.

na verloop van tijd komen ze zowieso los,
reken maar dat je eens per jaar /2jaar naar je orthodont kan gaan en telkens mooi kan betalen,
verschillende kennissen met andere orthodontisten hebben hetzelfde voor

ik heb het ondertussen toch al 2 keer voorgehad sinds mijn draadje achter mijn tanden hing, na mijn blokjes.

oorzaken zijn bijten met uw voorste tanden en massa's cola drinken

Jezeke

Legacy Member
dognose zei:
die draadjes achter uw tanden zijn de grootste miserie die ge kunt hebben.

na verloop van tijd komen ze zowieso los,
reken maar dat je eens per jaar /2jaar naar je orthodont kan gaan en telkens mooi kan betalen,
verschillende kennissen met andere orthodontisten hebben hetzelfde voor

ik heb het ondertussen toch al 2 keer voorgehad sinds mijn draadje achter mijn tanden hing, na mijn blokjes.

oorzaken zijn bijten met uw voorste tanden en massa's cola drinken

da zal wel zijn, ik heb ook een draadje, ik heb da al ongeveer 10 jaar of zo in mijne mond zitten, en da is nog nooit losgekomen, kben daar nog nooit terug voor naar den tandarts moeten gaan, misschien is da bij u nie tegoei vastgezet

PapaGanz

Legacy Member
omfg zei:
ik heb zo'n plastic ding die je snachts over je tanden moet schuiven, op schoolreis vergeten mee te doen (10 dagen) en nu past het niet meer op mn onderste tanden :s ze staan weer een beetje scheef, maar kheb er geen last van.
Met dat draadje best naar de orthodontist gaan

Wat doe jij daar mee man?
Bij mij is dat nog nooit losgekomen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan