Archief - DOMMEL provider vanaf 12.95 € (15GB limiet) ...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

MetalG

Legacy Member
Tweakers.net zei:
De nieuwe internetprovider Dommel is van plan te breken met de prijstraditie die op de Belgische markt heerst. Een basisabonnement moet niet meer dan 13 euro per maand gaan kosten en het duurste abonnement heeft geen downloadlimiet.

DommelDe adsl2+-verbindingen van Dommel zullen voorlopig slechts in enkele grote steden beschikbaar zijn. Gent, Hasselt, Genk, Oostende, Luik, Charleroi, Antwerpen, Bergen, Brussel en Kortrijk zijn de uitverkorenen die van de Cityconnect-abonnementen zullen kunnen profiteren. Vooralsnog zijn er geen plannen om het dekkingsgebied uit te breiden.

Cityconnect Lite zal over een downloadsnelheid van 3Mbps beschikken, met een upload van 512kbps. Het dataverkeer is bij dit abonnement beperkt tot een maandelijkse 15GB, maar daar hoeft dan ook niet meer dan 12,95 euro voor neergeteld worden. De standaard Cityconnect-formule haalt een maandelijks maximum van 40GB aan gegevens binnen tegen 10Mbps en biedt een uploadsnelheid van 1Mbps, voor de prijs van 19,95 euro per maand. Cityconnect Pro is bedoeld voor de grootverbruikers die geen datalimiet willen. Zij kunnen voor 28,95 euro per maand onbeperkt up- en downloaden tegen respectievelijk 3Mbps en 24Mbps. Wie buiten deze regio's valt, heeft pech: onbeperkt downloaden moet dan maandelijks 151 euro kosten. De maximumsnelheid bedraagt dan 4,6Mbps.

Openbreken van concurrentie op de Belgische isp-markt wordt een flinke kluifNaast Dommel bieden een drietal andere providers al adsl2+-verbindingen aan. Deze lopen allemaal via hetzelfde netwerk en verschillen dan ook weinig van elkaar. Scarlet levert een 20Mbps-verbinding met 60GB-datalimiet voor 45 euro per maand. E-leven levert dezelfde snelheid, maar limiteert het verkeer tot 30GB per maand en rekent daarvoor 35 euro per maand, terwijl EDPNet 24Mbps aanbiedt met een 60GB-limiet tegen 40 euro per maand. Ook monopolist Belgacom beschikt reeds over adsl2+-technologie, maar deze wordt alleen geleverd in combinatie met digitale tv en is beperkt tot gewone adsl-snelheden.

Of Dommel een lang leven beschoren is, valt nog te bezien. Eerder probeerde RealDSL al een ongelimiteerd abonnement aan te bieden via adsl-verbindingen. Doordat alleen de grootverbruikers overstapten naar de alternatieve provider, kon deze hun meerverbruik echter niet compenseren met consumenten die niet veel meer doen dan wat surfen en een mailtje ophalen. Het gevolg was dat RealDSL de extra capaciteit die het bij Belgacom moest inkopen, niet langer kon financieren en de dienst moest stopzetten.

een hele goeie stap om de concurrentie te laten volgen :p

L0k1-

Legacy Member
hopelijk kunnen ze ook eens reclame op tv maken, zou een pak meer invloed hebben op veel mensen :)

_DM_

Legacy Member
Reclame op tv zal nog niet voor onmiddelijk zijn hoor, kost ontzettend veel geld.
Hoe zit het eigenlijk met extra datalimiet ? Bieden zij ook tegen een prijs extra blokken aan, zoals Telenet ?

snake880

Legacy Member
_DM_ zei:
Reclame op tv zal nog niet voor onmiddelijk zijn hoor, kost ontzettend veel geld.
Hoe zit het eigenlijk met extra datalimiet ? Bieden zij ook tegen een prijs extra blokken aan, zoals Telenet ?
Het is 0.30 per GB.

kakature

Legacy Member
Volgens mij heeft Dommel enorm veel klanten bijgekregen in het laatste halfjaar. Vreemd genoeg krijgen de klanten steeds meer voordelen, 't zal wel goed gaan met Dommel dan zeker? :)

Gentille

Legacy Member
Jammer dat het enkel in de grootsteden is en niet in op den boerenbuiten :p. Mijn pa was gisteren ook bezig dat hij telefoon had gekregen van Belgacom, dat als we 5 € meer betaalden per maand we er 5 gb er bijkregen, dus een totaal van 17 gb per maand, maar Belgacom installeert wel een firewall en dergelijke en dat deed me terugdeinzen :p (blokkeren van downloads?)

KiPpIe

Legacy Member
Als mijn ouders de @telenet.be e-mail addressen niet zoveel gebruikten waren we al lang overgeschakeld. Maarja, nu zitten we daar natuurlijk wel aan vast...
En reclame op tv zo duur. Als van die achterlijke sms-afrip bedrijven zoals jamba er geld voor over hebben, waarom dommel dan niet? Moet op zich geen reusachtige campagne zijn tijdens piekuren, he. Gewoon iets om naambekendheid te krijgen zou al genoeg zijn.

Jonathan

Legacy Member
Heel mooi dat , ik heb al sms en email gestuurd naar de VTM , hopelijk krijgen we eens een half minuutje :(

Jammer dat het nog steeds enkel in de steden is , anders wist ik al waar ik naartoe ging !

freeza

Legacy Member
Zal waarschijnlijk niet zoveel uithalen, ze moeten veel meer reclame maken voor mensen die er geen bal van kennen. Veel mensen kennen gewoon niets anders dan telenet en belgacom en als ze dan al iets anders kennen is het slecht...:s

nuja ik schakel hier binnenkort over naar edp of dommel...

Xcessive-

Legacy Member
Je kan ook een pakket van 5Gb kopen voor €5 bij Belgacom. Als dat niet op is neem je het mee naar de volgende maand. Waarschijnlijk ging het om dit: http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/option.jsp?dcrName=hbs_adsl_multi.

Het ziet er mooi uit maar dit lijkt me te mooi. Aangezien het enkel grote steden zijn hebben ze natuurlijk wel nog klanten uit andere gemeentes die een normaal abbonement hebben. Maar of dit er genoeg zijn om de kosten te dekken daar twijfel ik wel over.

koebeest

Legacy Member
gentille zei:
Jammer dat het enkel in de grootsteden is en niet in op den boerenbuiten :p. Mijn pa was gisteren ook bezig dat hij telefoon had gekregen van Belgacom, dat als we 5 € meer betaalden per maand we er 5 gb er bijkregen, dus een totaal van 17 gb per maand, maar Belgacom installeert wel een firewall en dergelijke en dat deed me terugdeinzen :p (blokkeren van downloads?)


Yup, ze blocken nieuwsgroepen (doen ze ook zonder firewall zen maja)

Gentille

Legacy Member
koebeest zei:
Yup, ze blocken nieuwsgroepen (doen ze ook zonder firewall zen maja)

Wat bedoel je met nieuwsgroepen? Ben niet echt thuis op dat gebied en zeker de benamingen niet :p

Robinvv

Legacy Member
DOMMEL doet het! :)

Nu spijtig dat het hier niet beschikbaar zal zijn :sad:

ironhorn

Legacy Member
inderdaad, hier ook niet :(

nochthans tussen 2 deelnemende steden in (hasselt en genk) (+ over 4km van centrale :( )

Spineless

Legacy Member
Tweakers.net zei:
...
Cityconnect Pro is bedoeld voor de grootverbruikers die geen datalimiet willen. Zij kunnen voor 28,95 euro per maand onbeperkt up- en downloaden tegen respectievelijk 3Mbps en 24Mbps.
...

ik verhuis naar antwerpen. :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan