Archief - Domiciliering.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

moloko

Legacy Member
Effe een vraag hierover.Ik wil dit dus doen voor de watermaatschappij.Nu dat Domicilieringsnummer is dat mijn rekeningnummer dat ik moet invullen?

Kurobu

Legacy Member
ik geloof dat dit voor een rekening is ?
dan moete u domicilieringsnummer vragen bij de bank geloof ik..
weet het wel niet zo zeker.

FLT

Legacy Member
Domiciliering is gewoon dat je een bepaalde maatschappij het recht heeft om geld van jouw rekening af te halen zonder jouw toestemming.
Natuurlijk onderteken je wel eerst een contract samen met de bank en de maatschappij.
Domicilieringsnr = rek nr

moloko

Legacy Member
Ik doe dit met pc banking.Maar ik moest zeker zijn dat dat Domicilieringsnummer mijn rekeningnr. is dat ik moet invullen.

mauron

Legacy Member
Mja, ik heb op mijn rekening een aantal domiciliëringen lopen en ik kan u verzekeren, het domiciliëringsnummer is niet mijn rekeningnummer.

Kurobu

Legacy Member
dacht ook dat het niet het rekening nummer was.
en dat je dit nummer pas krijgt bij u bank als je een domiciliering start ?

PureFun

Legacy Member
Domiciliëringsnummer is idd een uniek nummer per domiciliëring en niet gelijk aan je rekeningnummer. Per domiciliering die je op een rek nr hebt krijg je een uniek domicieliering nr. Ik denk dat je de domicilieringsaanvraag moet invullen, handtekenen en indienen bij je bank. Wanneer deze dan geactiveerd wordt meldt je bank je dit samen met het domicilieringsnummer. Wrm de watermaatschappij dit nummer vraagt ? Wsl om de administratie te vergemakkelijken want normaal krijgt de begunstigde ook een bericht van de bank dat een domiciliering gestart is.

Blanco

Legacy Member
Met Fortis PC banking kunt ge zelf online een domiciliering aanvragen (en raadplegen) maar ge moet dan wel het domicilieringsnr en uw klantennr (in uw geval van de watermaatschappij) hebben.
Anders ga je gewoon naar de bank met je domicilieringsbericht.
Het domicilieringsbericht met het domicilieringsnr zit normaal de eerste keren bij je factuur. Indien niet, bel je gewoon naar je watermaatschappij en vraag je of ze volgende keer één mee opsturen.
Ik vermoed zelf als je met een factuur van je watermaatschappij naar je bank gaat dat zij alles voor u regelen.
Domicilieringsnr en rekeningnummer tellen beide 12 cijfers,maar bij een rekeningnummer zitten er streepjes tussen he.

moloko

Legacy Member
Een vergissing.Ik heb nog eens goed gekeken.Er staat eerst debet rekening.Dat is dus mijn rekeningnummer.Dan staat er identificatienummer.En die heb ik.Nu nog op zoek naar mijn referentienummer.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan