Archief - Déja Prévu

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gavin

Legacy Member
preske zei:
cats and dogs is nog niet vaak vertoond geweest als ik me goe herinner
maar toch toeval :)
Ah, foutje dan.
Al is een film vinden die de kaap van de 5x nog niet gehaald heeft geen sinecure.

ChunWai.

Legacy Member
Mr.Anderson zei:
Mja ik heb da ook gehad, maar in een iets andere vorm dan wel...
Ik zat deze zomervakantie in dour met een paar maten. Ik vertelde hen dat ik nog nooit iemand heb zien doodgaan, nog nooit een lijk gezien heb.
Den dag erna gaan we in een groot meer zwemmen, en plots staan er voortdurend mensen vanboven op een hoge rots om te springen... de een na de andere belandt netjes het water in met een daverend applaus tot gevolg. Daarna gaan er 2 gasten iets hogerop om te springen int het water.

Op da moment zeg ik: die zou eens moeten vallen op die rots man... tzou proper zijn. Notice dat ik den avond dervoor zei dat ik nog nooit een dode had gezien. Die 2de gast neemt zijn sprong en stort zich in het ondiepe water.

Onder mijn ogen is die gast doodgegaan terwijl den ambulance hem probeerde te reanimeren en terwijl zijn vrienden zaten te wenen langs de kant.

Aj, waar is dit precies gebeurd? Mja, das wel heel toevallig, ge zou is waarzegger moete worde fzo.:ironic:

Shyheim

Legacy Member
hebk ook al veel gehad, wel freaky. :sop:

ook een stom recent voorbeeld: kwist tot anderhalve maand geleden niet dat er een Taxi 4 zou uitkomen, en had daarover een paar weken ervoor eens iets gezegd dat het wel moest cool zijn moest er nog ene van uitkomen. :sop:

Mr.Anderson

Legacy Member
C2W zei:
Aj, waar is dit precies gebeurd? Mja, das wel heel toevallig, ge zou is waarzegger moete worde fzo.:ironic:

Dat was in Dour. Raar maar waar: Ik was nie echt geschrokken fzo.. na een kwartier dacht ik er al niemeer aan :)

Godzilla*Akira

Legacy Member
hmm als ik mij niet vergis heb eens hierover een docu gezien op NGC.
Onder andere met een brandweer chef die ineens al zijn mannen uit een gebouw roept en toen ze eruit kwamen, ontplofte het gebouw. Had een soort voorgevoel ofzo. Ze hadden er wel een uitleg voor maar weet hem niet direct meer.
Was iets van het onderbewust zijn die verschillende onafhankelijke links/gebeurtenissen legt, met wat je al gezien hebt en die dan aan elkaar zet ofzo iets.

Misschien heeft nog iemand anders deze docu gezien, wel al een tijdje geleden hoor.

hybrid

Legacy Member
Heb dat ook gezien maar dat had te maken met dat hij de situatie herkende ofzoiet en dat was door zijn ervaring.

balbe

Legacy Member
C2W zei:
Dat is een Deja vu, geen Deja prévu of het geen da de TS zei:p

Ja da's wel waar, maar het is echt wel zot, ik voel me dan ff ni lekker, zo een raar gevoel dat het geeft.

Maar déjà prévu's ben ik ook al tegengekomen, ook heel raar :p

balbe

Legacy Member
Dark^Wolverine zei:
hmm als ik mij niet vergis heb eens hierover een docu gezien op NGC.
Onder andere met een brandweer chef die ineens al zijn mannen uit een gebouw roept en toen ze eruit kwamen, ontplofte het gebouw. Had een soort voorgevoel ofzo. Ze hadden er wel een uitleg voor maar weet hem niet direct meer.
Was iets van het onderbewust zijn die verschillende onafhankelijke links/gebeurtenissen legt, met wat je al gezien hebt en die dan aan elkaar zet ofzo iets.

Misschien heeft nog iemand anders deze docu gezien, wel al een tijdje geleden hoor.

3 weken geleden werd ontdekt dat mijn grootvader overal metastasen had en het dus niet lang meer ging duren. Mijn vader ging hem alle dagen bezoeken.
een week later, Op een avond had hij het gevoel dat het ging komen en hij reed terug naar kliniek. Een uur later was mijn grootvader dood.
Uitleg: instinct ;)

sneax

Legacy Member
het zit zo:
- er gebeurd iets
- ge herrinerd u dan dat ge 2 weken geleden (ofziets) 'wenste' dat dit zou gebeuren
-> ge denkt (blijkbaar) wtf!?

maar in die 2 weken, hebt ge aan zóveel gedacht dat niet is uitgekomen ... maar enkel als één van de dingen die ge dacht uitkomt zult ge het u kunnen herrineren dat ge daar nog aan gedacht hebt

democracy02

Legacy Member
-wanneer iemand aan mij denkt, gebeurt het vaak da ik dan ook op die persoon denk automatisch.
-mijn maat weet vaak wanneer ik hem ga bezoeken, voor dat ik hem opbel om dat te zeggen.
-heb al gedacht aan bepaalde onderwerpen die in tijdschriften stonden, voor da ik het tijdschrift gelezen had.

alles is verbonden met elkaar op manieren da onze gedachten nie kunnen vatten.
gedachten hebben invloed op jezelf maar ook op je omgeving.

als uw gedachten en gevoel verandert, dan past ook de omgeving zich aan aan u.
bvb. je kan zo een bepaald gevoel hebben als je op straat wandelt, en als je het volgt dan ga je een andere weg nemen dan normaal... en dan kom je een oude bekende tegen
bvb. als je negatief voelt & denkt, ben je sneller geneigt om negatieve dingen tegen te komen.


^^
das louter wa amateuristische observatie. ik weet zelf niet hoe het allemaal inéén zit. :p
de film - "what the bleep do we know" - gaat ongeveer ook over dit soort zaken dacht ik.

Oldskooler

Legacy Member
Er lopen meer dan 5 miljard mensen rond met allemaal verschillende smaken en denkpatronen. Het is niet omdat gij graag cats and dogs wilt zien...dat...dat...ge weet wel

weirdos

protnie

Legacy Member
Ik heb da ook soms, zo dak dingen dacht van da willek nu eens en dan gebeurt da ook :p weird maarja kzal maar goeie dingen denken en hopen daze uitkomen e :p

Defees

Legacy Member
Mr.Anderson zei:
Dat was in Dour. Raar maar waar: Ik was nie echt geschrokken fzo.. na een kwartier dacht ik er al niemeer aan :)

raar, maar waar, met alle grootouders die ik nie meer heb, die zijn altijd gestorven na een bezoek van mij, waarna ik dacht "'t zou mor erg zijn moestek die kwijt geraken" ... dus ik durf ni meer naar mijnen Last Bompa gaan :unsure: :x :oink:

Defees

Legacy Member
Oldskooler zei:
Er lopen meer dan 5 miljard mensen rond met allemaal verschillende smaken en denkpatronen. Het is niet omdat gij graag cats and dogs wilt zien...dat...dat...ge weet wel

weirdos

en ik gaf het recentste voorbeeld , er zijn zoveel kleine dingen... :ironic:

.:KrusT:.

Legacy Member
Het zal wel toeval zijn, maar ik vond het toch maar raar op die moment.
Ik was jaren geleden met mijn ouders bij mijn oma, op een gegeven moment gaat het gesprek over een of andere kerel, waarbij mij pa zegt dat die kerel toch gestorven was bij een ongeval met vrachtwagen, hoewel hij nog in leven was.
Een week later wordt die mens doodgereden door ne vrachtwagen. Toch wel freaky ze.

DA_MadAce

Legacy Member
Hier zijn al studies over geweest. Mensen die veel verbanden zien tussen wat ze denken en wat hen overkomt hebben een groot korte termijngeheugen. Normaal gezien denk je de godganse dag aan vanalle onozeliteiten. Zelfs zo veel dat je elke gebeurtenis die je overkomt kan linken aan een gedachte van één enkele dag in je leven.

Als je dus meer gedachten (of trails of thought) onthoud dan zie je meer verbanden.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan