Archief - déjà-vu

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

TiZon

Legacy Member
kheb dat met periodes...

Zo ging ik op vakantie in Center Parks (in Nederland) en ik kende de kamer imo al :)
was er nog nooit geweest, geen foto of niets gezien...
echt raar..

blackman

Legacy Member
Yup heb dat ook véél voor, dat is wel cool ^^ .


Raarste was ooit in centerparcs...ik was echt al is in die bungalow geweest, wat bleek nu ? Toen ik klein was(5-6 jaar) heb ik daar in juist dezelfde bungalow ook geloggeerd.Maar ik had dat dus eerst niet door, dat was echt zo'n W T F gevoel :) .
En dan heb je natuurlijk ook de normale déjà-vu gevallen, die ik elke week wel heb .

Blanco

Legacy Member
Ergens een kamer binnengaan, een déjà-vu krijgen en niet meer weten wat ge in die kamer kwam doen. Tja, hier net nog gebeurd.

Cycloon

Legacy Member
Meh ik heb ooit een deja vu gehad in een droom, 's nachts gedroomt over iets, en ik kon me dat 's morgens herinneren, en da 's middags echt meegemaakt, de kortsluiting theorie kan ik dus jammer genoeg niet toepassen :(

?therapy?

Legacy Member
Vroeger last van gehad toen ik vermoeid was. Nu niet meer :)
is inderdaad niets anders dan een "kortsluiting" gewoon de rechterhersenkwab die iets "trager" werkt.
en cyc1oon. Dat is het hem net ;) je denkt dat je het gedroomd hebt terwijl het maar net gebeurt.
1 of andere rare chemische reactie in u lichaam dat dat gevoel geeft :)

En dan heb je nog altijd een herinnering aan iets gelijksaardigs waardoor je dat ook denkt.

Mr.Anderson

Legacy Member
Ik ging daarstraks pissen... iets in mij vertelde me datk da al eens gedaan had. Very odd if you ask me.

Wu-chAn

Legacy Member
Skoran zei:
Dan is het alsof ge uw heel leven opnieuw aan het beleven zijt :p

Dat lijkt mij wel vet :D

ik zou zot worden na een minuut, je zit dan vast in een voorafbepaald traject en je kan er niet van wijken (zoals het geval bij een deja vu, alsk het doorheb is het nog steeds gaande dus de bewegingen de gebeurtenis en alles dat na de beseffing volgt is nog steeds de deja vu tot een bepaald punt, is om zot van te worden)

JeanPerrier

Legacy Member
Mr.Anderson zei:
Ik ging daarstraks pissen... iets in mij vertelde me datk da al eens gedaan had. Very odd if you ask me.

omdat er een grote plas naast het toilet ligt? :p

van deja vus heb ik alleen last als ik wat moeier ben. Kheb eigenlijk nog nooit naar de oorzaak ervan gezocht. is wel interessant nu dat ik het eens gelezen heb.
Ik vind deja vus zoiezo beestig :)

paintman

Legacy Member
'snachts een droom, met allemaal licht, flitsen, flashes

dag erna, aant rijden met auto, bebouwde kom 40m voor bord van 70/u geflitst worden aan 65 :sad: , 80 eurooke minder...

SMa

Legacy Member
Ik heb al vaak "last" gehad van een pré-vu. (mijn defenitie: een héél sterke déja vu)

Bvb:
Op school hebben we een mediatheek, ik had daar nog nooit een voet binnengezet en ik wist dus volledig totaal niet hoe het eruit zag.
Dan op een dag ga ik daar toch een uurtje gaan werken, en vlak voor de les moet ik nog terug naar mijn kot achter componenten voor het labo. Dus kgaan me ne maat naar men kot, en daar realiseer ik me dan dat ik men cursus vergeten was in de mediatheek.
Dan kreeg ik lik ne "schok", 2 maand ervoor had ik precies hetzelfde gedroomd: dezelfde cursus, dezelfde maat, hetzelfde uur (de klok van in men kot), ... en dan wist ik terug dat mijn cursus in men laptop zat (tussen scherm en toetsenbord), in mijn droom was ik eerst gaan kijken naar die mediatheek, waardoor we te laat waren en niet meer binnen mochten (in een héél belangrijke les), terwijl de cursus ook men laptop zat.

Er gaan er nu wrs veel mee lachen, maar ik heb dat toch iedere maand wel eens. Zoals gisteren nog,
een hele pagina van men examen die al in men hoofd zat, volledig ingevuld
en ik weet men punten al: 89.8% ;) het was een cisco-examen, een boek van 500 pagina's (en het is onmogelijk om dat examen al gezien te hebben, vragen worden random gekozen en in een random volgorde gezet)
echt weird...

en nog voor de grapjassen: zo'n tekst schrijf ik echt niet om te zeveren
vorige week heb ik nog gedroomd van men vakantiejob die ik in augustus zal doen, blijkbaar in een bedrijf waarvan ik nog nooit gehoord heb, kben es benieuwd...

josuwa

Legacy Member
protnie zei:
Ik heb ook soms dattek deja vu's heb en dat ik weet dat ik het gedroomd heb :unsure:
dus dat ik weet dit heb ik gedroomd, is al paar keer gebeurd, wel weird.
Vandaag zelfs: was naar tv aan het kijken en min ma zat er ook bij, ik dacht van da heb ik al gezien en toen wist ik: ik heb da gedroomd en ik wist ook dak ging zeggen tegen mijn ma: hebben ze da nog nie getoond? en zonder het te beseffen eerst zei ik dat dan ook.
En het was idd nog nooit getoond.

Nuja kben het al gewent, eerst schrok ik wel soms maar nu nie meer.

Dat heb ik dus ook! En verklaar uwe dejavu-theorie maar es als ge weet dat ik maar met één ook kijk en het ook meemaak ;)

cowmans

Legacy Member
SMa zei:
Ik heb al vaak "last" gehad van een pré-vu. (mijn defenitie: een héél sterke déja vu)

Bvb:
Op school hebben we een mediatheek, ik had daar nog nooit een voet binnengezet en ik wist dus volledig totaal niet hoe het eruit zag.
Dan op een dag ga ik daar toch een uurtje gaan werken, en vlak voor de les moet ik nog terug naar mijn kot achter componenten voor het labo. Dus kgaan me ne maat naar men kot, en daar realiseer ik me dan dat ik men cursus vergeten was in de mediatheek.
Dan kreeg ik lik ne "schok", 2 maand ervoor had ik precies hetzelfde gedroomd: dezelfde cursus, dezelfde maat, hetzelfde uur (de klok van in men kot), ... en dan wist ik terug dat mijn cursus in men laptop zat (tussen scherm en toetsenbord), in mijn droom was ik eerst gaan kijken naar die mediatheek, waardoor we te laat waren en niet meer binnen mochten (in een héél belangrijke les), terwijl de cursus ook men laptop zat.

Er gaan er nu wrs veel mee lachen, maar ik heb dat toch iedere maand wel eens. Zoals gisteren nog,
een hele pagina van men examen die al in men hoofd zat, volledig ingevuld
en ik weet men punten al: 89.8% ;) het was een cisco-examen, een boek van 500 pagina's (en het is onmogelijk om dat examen al gezien te hebben, vragen worden random gekozen en in een random volgorde gezet)
echt weird...

en nog voor de grapjassen: zo'n tekst schrijf ik echt niet om te zeveren
vorige week heb ik nog gedroomd van men vakantiejob die ik in augustus zal doen, blijkbaar in een bedrijf waarvan ik nog nooit gehoord heb, kben es benieuwd...


Ik heb dat ook soms. Zo weten da ge da ooit al gedroomd hebt. Wat ik mij afvraag is ofdat ik dat dan echt gedroomd hebt, ofdat het gewoon een verklaring is die ik geef aan het deja vu gevoel.

SMa

Legacy Member
cowmans zei:
Ik heb dat ook soms. Zo weten da ge da ooit al gedroomd hebt. Wat ik mij afvraag is ofdat ik dat dan echt gedroomd hebt, ofdat het gewoon een verklaring is die ik geef aan het deja vu gevoel.
Ik ben er praktisch zeker van dat ik het op voorhand al gedroomd heb.
Bvb van dat examen, dat was zowat de moeilijkste pagina uit heel het examen, maar ik heb totaal niet moeten nadenken over die vragen, ik wist gewoon de bolletjes staan (multiple-choice)

whacker

Legacy Member
Hmm, zoals u heb ik da ook al enkele keren voorgehad maar in mindere mate. Je hebt een soort déjà-vu en net daarna herinnert ge u ook wat er daarna allemaal gaat gebeuren (wat gij eerst zou zeggen, wat de andere zou zeggen, etc.). Meestal draait dat uit op een te vermijden situatie (bvb die andere persoon wordt boos of er gebeurt iets slecht) en daarom zegt ge dan NIET wat ge zou gezegd hebben. Ik heb dit al een 10-tal keren voorgehad en ben er van overtuigd dat dit ook gewoon zo'n kortsluiting is maar waar ge dan ineens over de gevolgen begint na te denken.

Meyer88

Legacy Member
SMa zei:
Ik ben er praktisch zeker van dat ik het op voorhand al gedroomd heb.
Bvb van dat examen, dat was zowat de moeilijkste pagina uit heel het examen, maar ik heb totaal niet moeten nadenken over die vragen, ik wist gewoon de bolletjes staan (multiple-choice)

Heb ik ook veel. Dat ik een situatie terechtkom waarvan ik zeg, dit heb ik al meegemaakt en meestal kan ik dan zeggen wat er gaat gebeuren. En dan is er zo altijd het WTF moment. :confused:

?therapy?

Legacy Member
Dak morgen weer ga buizen voor frans... deja vu ^^
gvd stomme taal :sad:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan