Archief - Disaster at Chernobyl Discovery channel

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Genious

Legacy Member
eens bekijken.
wil wel al waarschuwen dat die site nogal ambetante pop-up zaken heeft hier :s

w00tw00t

Legacy Member
Genious zei:
eens bekijken.
wil wel al waarschuwen dat die site nogal ambetante pop-up zaken heeft hier :s

geen idee heb firefox en geen pop up blokkers ofzo en heb er geen last van :) Men excuses dan maar is enige link diek heb :(

Genious

Legacy Member
Nu, het is wel een 'leuke' vondst (net bekeken).
Ik wist niet dat er 2 explosies waren. :p

demon326

Legacy Member
net is beken:D

hier zit toch meer detail in dan de meeste andere docu's maar ik had wel graag engelse subs gedaan:D

Annun

Legacy Member
Ik heb op NGC eens een goeie gezien (kwam toch alleszins overtuigend over). Kweet niet of het dezelfde als deze is. Volgens die NGC docu waren er ook 2 ontploffingen en kwam het ongeluk door het testen van de laatste veiligheidsstructuur.

loeli

Legacy Member
ik vraag mij af hoe het daar nu mee is, met chernobyl. Zouden daar al terug mensen wonen? en hoe zou het daar zijn met het radioactiviteitsgehalte?

Oldskooler

Legacy Member
loeli zei:
ik vraag mij af hoe het daar nu mee is, met chernobyl. Zouden daar al terug mensen wonen? en hoe zou het daar zijn met het radioactiviteitsgehalte?

Daar leven nog altijd mensen.

De fauna en flora zijn grotendeels hersteld.

De dieren leven er met een straling 1000 keer hoger dan normaal in hun lichaam. Natuur heeft zich aangepast. Het is zelfs een natuurreservaat geworden :D:D.

Wat velen niet weten is dat de overige 3 reactoren nog geruime tijd in gebruik zijn gebleven tot in 2000. Na de kernramp heeft men nog verdergebouwd aan de 2 andere kernreactoren, maar die zijn nooit afgemaakt.

Genious

Legacy Member
loeli zei:
ik vraag mij af hoe het daar nu mee is, met chernobyl. Zouden daar al terug mensen wonen? en hoe zou het daar zijn met het radioactiviteitsgehalte?

Sommigen willen daar niet weg. ;)
En er is een toeristencentrum etc, maar de meesten die daar werken, werken er 2 weken en gaan dan 2 weken elders eer ze nog eens 2 weken doen enz.

SimonL

Legacy Member
Ik heb nog iemand in de klas gehad die beweerde dat z'n broer een tumor had gekregen door Tsjernobyl. :)

Dit geheel terzijde.

w00tw00t

Legacy Member
Grootste deel van ons zijn allemaal kinderen van chernobyl. Alleja zijn toch onrechtstreeks verbonden met de kernramp
En er wonen nog steeds mensen en als ik me niet vergis werken ze nog steeds in de centrale? nie?
nja beste middel tegen radioactiviteit is Wodka :p

loeli

Legacy Member
volgens mij komt toch ook wel een deel van de kankers hier in belgie door chernobyl. En het broeikaseffect wie weet.

demon326

Legacy Member
w00tw00t zei:
Grootste deel van ons zijn allemaal kinderen van chernobyl. Alleja zijn toch onrechtstreeks verbonden met de kernramp
En er wonen nog steeds mensen en als ik me niet vergis werken ze nog steeds in de centrale? nie?
nja beste middel tegen radioactiviteit is Wodka :p

in de kern centrale zelfs zou niemand meer werken aangezien de laatste reactor in 2001 is afgesloten:D

alleen in de reactor room 4 werken ze nog voordat dak te onderhouden en nog onderzoeken te doen naar de explosie..

in het filmke was het wel vies om zo de vloer zien te bewegen ik zou eerder voormijn leven loopen dan naar de controle kamer:D

El_L4mor

Legacy Member
De enige mensen die mochten blijven wonen in het Chernobyl gebied, of mochten terugkeren kort na de ramp waren bejaarden. Gewoon omwille van het feit dat kankers door die ramp toch geen effect meer hebben op hun levenslengte (ze zijn wellicht overleden voor ze kanker hebben, om het cru te stellen). Bovendien krijgen bejaarden ook geen kinderen meer, dus is er geen risico op misvormde nakomelingen.

StOfWoLkSkE

Legacy Member
Het gevaarlijkste van Tsjernobyl is nog niet voorbij. Het deksel ligt nog steeds op de core. Deze ligt er schuin op waardoor je rechtstreeks bij het nucleair materiaal kan. Om nog meer nucleair stof tegen te gaan hebben ze er een loden sarcofaag rond gebouwd (die lekt als een zeef).
Bij een deftige aardschok of bij het inklappen van het deksel valt dit rechtstreeks
de core in, wat nog een veel grotere ramp kan veroorzaken.
Het laatste woord over Tsjernobyl is nog niet "gevallen" .

welp

Legacy Member
Ze gaan er nu een gigantische constructie overschuiven had ik gelezen in NW&T.
Mja, heb vorig jaar eens werk van 4 bladzijden geschreven over tsjernobyl, wat er gebeurd is, hoe opgelost en de gevolgen.

demon326

Legacy Member
welp zei:
Ze gaan er nu een gigantische constructie overschuiven had ik gelezen in NW&T.
Mja, heb vorig jaar eens werk van 4 bladzijden geschreven over tsjernobyl, wat er gebeurd is, hoe opgelost en de gevolgen.

als er nu deze nacht een aarbeving is of de constructie begeefd het is het toch gedaan.. als het inzakt hoopen dat er niet teveel vrijkomt maar aangezien de core nog open ligt

Jonathan

Legacy Member
naar het schijnt is er maar een goeie 3% van de energie vrij gekomen en indien de rest zou inzakken zou de overige 97% vrijkomen , dat heb ik althans ooit ergens gelezen :x

tomvanhouche

Legacy Member
waren of zijn ze niet van plan daar een nieuwe sarcofaag rond te bouwen?
had zo eens iets gelezen in de krant
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan