Archief - Digital TV "gewonnen"

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ArkantoS.NET

Legacy Member
Hallo allemaal,

Ik heb een vreemd probleem... zo'n 3 maand geleden heb ik via Club Brugge een digicorder met 1 jaar gratis Prime Sport gewonnen. Dit valt hier te lezen:
http://clubbrugge.be/nieuws/nl/?a=nieuws&id=2867

Na een lange tijd (nu ongeveer 3 weken geleden) is alles in orde gekomen, maar staat er hier nu bij ons een digibox ipv digicorder, en is het 2 maand gratis Prime ipv 1 jaar gratis Prime Sport.

Voor die digicorder heb ik even gebeld, en volgens Telenet was het dus effectief een digibox en géén digicorder. Goed, tis een gewonnen cadeau, hier zagen we dus zeker niet over.

Nu komt er gisteren toch wel geen factuur van Telenet toe zeker... Van maar liefst 190 eur: aankoop digibox + installatie.
Voor die installatie wil ik de gevraagde 40 eur natuurlijk wel vereffenen, maar de aankoop van de digibox vind ik toch zeer vreemd aangezien dit een gewonnen prijs is!

Misschien is het met deze dagen ook, maar de Telenet Klantendienst is onbereikbaar (nr: 015 66 66 66). Altijd hetzelfde liedje: dat de lijnen overbelast zijn, en er wordt automatisch opgehangen.

Nu is mijn vraag... waar kan ik wél terecht om dit probleem op te lossen? Ik zal sowieso blijven proberen de klantendienst te bellen, maar zijn er geen Telenet Centers (bij voorkeur in de buurt van Kortrijk), net zoals je Belgacom Centers overal rond hebt?

Of andere suggesties waar ik met dit probleem terecht kan?

Alvast bedankt!

Grtz,
ArkantoS


PS: het simpelste voor mij was natuurlijk om die factuur niet te betalen... hoe zou je zelf zijn! Maar Telenet heeft dit ondertussen al afgetrokken - via domiciliëring! Dit komt waarschijnlijk omdat de distributie via Telenet geregeld wordt, en zij dus al onze gegevens hierover hebben? (Hoe dan ook maakt dit de zaak extra vervelend, want geld terugkrijgen van zo'n maatschappij...!).

Stimpy

Legacy Member
kzou zelfs die installatie ni betalen
gewonnen is gewonnen :/ tenzij ge effectief gevraagd hebt en op voorhand wist dat da betalen was

positive_blue

Legacy Member
Man man man wat steekt telenet allemaal uti de laatste tijd :d Denk niet dat ze je bij een 'Telenet center' gaan kunnen helpen, die mannen hebben niets te maken met het financiele en abbonements aspect. Mijn tip: blijven bellen tot je iemand te pakken krijgt en hopen dat ze je niet duizend keer doorverwijzen en je kunnen helpen :)

GhO$T

Legacy Member
Ga ook eens op zoek naar de verantwoordelijke van die wedstrijd bij Club Brugge en leg daar je situatie uit.

Het kan toch niet dat zij zeggen 'digicorder + 1jr gratis' en dat telenet dan plots zegt 'we maken er rap effe digibox + 2maand gratis van'....

Voor 't zelfde geld was er wel degelijk een afspraak voor het 1e tussen Club en Telenet, maar denken ze daar bij telenet weer van den slimme uit te hangen en wat te besparen terwijl ze er nog een betalende klant bij hebben...
Betalen voor de installatie is trouwens ook zever in pakskes, als zij zeggen 1 jaar gratis dan is het ook 1 jaar gratis; het kan niet dat je dan plots toch 40€ moet betalen om van hun 'gratis' geschenk te kunnen gebruik maken.

En ik hoop vooral dat je hun digi-rommel terug buiten smijt vanals uw gratis periode voorbij is... als dat hun manier van klanten ontvangen is, trekt nergens op.

Du-toube

Legacy Member
zeg dat je naar 4040 gaat bellen indien ze het niet gratis oplossen.
wie weet helpt dat ?

( als je ze aan de lijn krijgt ... )
+ idd luisteren naar gh0st :)

BloodSeaker

Legacy Member
relatief simpel.

Neem meteen contact op met Test Aankoop. Leg daar uit wat de wedstrijd was en wat je kon winnen. (liefst met een voorbeeld van die wedstrijd of zo). Zeg dan wat je hebt ontvangen van telenet en welke kosten er nu allemaal aangerekend worden.

Als bij de wedstrijd stond: Digicorder gratis en 1 jaar prime sport, dan is het simpel. Dan moeten ze je dat op die manier geven. Zeg tegen Test Aankoop er ook bij dat je talloze keren de helpdesk hebt geprobeerd, maar steeds gedisconnecteerd raakte wegens overbelaste lijnen. Zij zullen dan tussenkomen normaal, en vrij gauw reageren ze dan van: oei, da gaan we ineens in orde brengen :

ArkantoS.NET

Legacy Member
ik zal de dreigingen voorlopig nog eventjes in het achterhoofd houden, ik denk niet dat 4040 daar zo'n spel zal van maken (aangezien het hier slechts om 1 persoon gaat...)

een tijdje geleden heb ik wel het GSM nummer van een stafmedewerker van Club gekregen (hij had me een privé rondleiding gegeven :) ), en toevallig was het net hij die m'n mail naar club omtrent de prijs (want ik vroeg me af of het normaal was dat het zolang duurde) beantwoorde. Kzal hem eens opbellen (maar best woensdag pas, want de zondag gaat moeilijk en dan is het nu wel de periode van nieuwjaar en zo zeker :( ).

Maandag gaan we ook een aangetekende brief verzenden met kopies van alle documenten (factuur, bewijs van de prijs, bewijs dat de installateur niks aan kon rekenen aangezien het gewonnen was, ...), zo staan we toch al safe als we binnen de 15 dagen nog niks hebben. Want blijkbaar is er een limiet van 15 dagen om klachten omtrent de factuur te melden bij Telenet.

Hopelijk komt alles dus snel in orde :).

Alvast bedankt voor de tips & hulp, en als er zijn die nog meer tips hebben is dat natuurlijk altijd meer dan welkom!

edit: aha, test aankoop zal misschien wel helpen :) bedankt BloodSeaker!

kenaney

Legacy Member
kzou zelfs naar de politie stappe voor afzetterij! Of evengoed men advocaat voor inlichten!

ArkantoS.NET

Legacy Member
politie had ik ook al aan gedacht, maar advocaat is net ietsje erover vrees ik :P die zal ons waarschijnlijk toch meer kosten dan dat de factuur van telenet zelf is :D (toch bedankt voor de tip ;) )

VinceMañana

Legacy Member
Idd gewoon naar politie stappen en zeggen da telenet u geld gestolen heeft?

Edit: ge moet er natuurlijk wel zeker van zijn da ge niets ondertekend hebt waar op staat da ge die domiciliering enzo goedkeurd :p

ArkantoS.NET

Legacy Member
Wel, de distributie komt van Telenet als ik het goed op heb hé? Dus is dat een maandelijkse kost van 13 eur aan Telenet. Dat gebeurt via domiciliëring. Ik veronderstel dat ze dus zo aan onze gegevens (en toelating...) geraakt zijn, en op eigen houtje dus beslist hebben om die digibox meteen zo al aan te rekenen.

VinceMañana

Legacy Member
Normaal heb je dan toch alleen maar toestemming gegeven om 13€/maand aan te rekenen?

Denk dat het écht niet kan hoor. Dit is pure diefstal volgens mij.

NeFerMeTu

Legacy Member
ArkantoS.NET zei:
Wel, de distributie komt van Telenet als ik het goed op heb hé? Dus is dat een maandelijkse kost van 13 eur aan Telenet. Dat gebeurt via domiciliëring. Ik veronderstel dat ze dus zo aan onze gegevens (en toelating...) geraakt zijn, en op eigen houtje dus beslist hebben om die digibox meteen zo al aan te rekenen.

Voor een domiciliëring moeten ze toch ergens toelating krijgen.
Heb je bij die installatie iets ondertekend ofzo?

Ik zou sowieso de contactpersoon bij Club Brugge contacteren, die moet je kunnen inlichten over hun exacte overeenkomst met telenet. Als daaruit blijkt dat Telenet fout zit, heb je voldoende om alles in orde te krijgen.

Robust²

Legacy Member
BloodSeaker zei:
relatief simpel.

Neem meteen contact op met Test Aankoop. Leg daar uit wat de wedstrijd was en wat je kon winnen. (liefst met een voorbeeld van die wedstrijd of zo). Zeg dan wat je hebt ontvangen van telenet en welke kosten er nu allemaal aangerekend worden.

Als bij de wedstrijd stond: Digicorder gratis en 1 jaar prime sport, dan is het simpel. Dan moeten ze je dat op die manier geven. Zeg tegen Test Aankoop er ook bij dat je talloze keren de helpdesk hebt geprobeerd, maar steeds gedisconnecteerd raakte wegens overbelaste lijnen. Zij zullen dan tussenkomen normaal, en vrij gauw reageren ze dan van: oei, da gaan we ineens in orde brengen :

Ik zou dit toch doen hoor, naar mijn ervaring zijn ze daar echt bang voor :)

coap

Legacy Member
zal waarschijnlek wel gewoon een misverstand zijn bel is na de ombudsdienst of na clubbrugge en vraag een schade vergoeding meschien of je stapt er mee na de pers :D

Deefees

Legacy Member
En vraag een schade-vergoeding en vraag intrest op geld dat ze afgehaald hebben :unsure:
volgens mij heb je geluk en kun je hier met wat moeite meer uithalen :p

Arifiene

Legacy Member
Jullie lopen allemaal wel zeer hard van stapel. M.i. is het bij telenet standaardprocedure om de digicorder aan te rekenen, ze zullen gwn gemist zijn.
Hou test aankoop, flikken en advokaat nog maar even achter :ironic:.
Probeer eerst iemand van telenet te pakken te krijgen, en als dat niet lukt via uw contactpersoon van Club Brugge.
Ook kunt ge een aangetekende brief sturen naar telenet waarin staat dat ge die gewonnen hebt en dat ge niet van plan zijt te betalen.
Hebt ge overigens geen 'bewijs' van wat ge gewonnen hebt? Iets waarin duidelijk staat dat ge bvb niets moet betalen ipv 'enkel installatiekosten' ofzo? Zou al handig zijn...
In ieder geval de documenten die ge wel al hebt meesturen :), dus das al een goed idee.

freste

Legacy Member
Arifiene zei:
Jullie lopen allemaal wel zeer hard van stapel. M.i. is het bij telenet standaardprocedure om de digicorder aan te rekenen, ze zullen gwn gemist zijn.
Hou test aankoop, flikken en advokaat nog maar even achter :ironic:.
Probeer eerst iemand van telenet te pakken te krijgen, en als dat niet lukt via uw contactpersoon van Club Brugge.
Ook kunt ge een aangetekende brief sturen naar telenet waarin staat dat ge die gewonnen hebt en dat ge niet van plan zijt te betalen.
Hebt ge overigens geen 'bewijs' van wat ge gewonnen hebt? Iets waarin duidelijk staat dat ge bvb niets moet betalen ipv 'enkel installatiekosten' ofzo? Zou al handig zijn...
In ieder geval de documenten die ge wel al hebt meesturen :), dus das al een goed idee.

Ik denk net hetzelfde. Waarschijnlijk heeft de technieker die dit is komen plaatsen er geen idee van dat dit gewonnen is ofzo, en heeft hij de kostprijs genoteerd. Degene die dit bij hen in de computer ingeeft ziet hier de kosten staan en heeft het niet gezien dat dit gewonnen is. En zo wordt het dan natuurlijk aangerekend.
Ik zou inderdaad eerst proberen iemand van telenet te pakken te krijgen voor je verdere stappen onderneemt. Ik zou gewoon blijven proberen.
Als je dan iemand aan de lijn krijgt en zij weigeren dit in orde te brengen dan natuurlijk korte metten mee maken.


Nog even ter info: "Om ontvankelijk te zijn dienen klachten omtrent aanrekeningen binnen de 2 maand na aanrekeningdatum ingediend te worden."

Dit komt van de site van telenet zelf, er is dus een termijn van 2 maanden ipv 15 dagen. (tenzij dit verkeerd op hun website staat)
Er staat ook nog dat dit verrekend zal worden op je volgende factuur indien terecht. Als zij zeggen dat zij het zo zullen doen zou ik toch een bewijs of iets dergelijks vragen, want als zij dit niet doen ben je weer een maand verder.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan