Archief - De post & alternatieven

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

TheAntropoid

Legacy Member
De post hun tarieven swingen tegenwoordig de pan uit.
Opslagen is blijkbaar een constante trend die niet wordt stopgezet.

Ik weet nu niet of dit nieuw is maar bv.
Ik ging vandaag een x box controller versturen. Ik kocht daar een juist passende post doos; deed het nodige; kreeg je rekening gepresenteerd.

5.50 E voor deze verzending... Dat is toch nietmeer normaal zeker?
Ik stelde vast dat ze nu over een nieuw kilopost systeem beschikken.
Namelijk dat je in een barema valt van 0-2 kg. Wetende dat een Xbox controller ongeveer 300 gram weegt.
Als mn' tegenwoordig iets moet gaan verzenden moet men bijna al even veel gaan aanrekening voor de verzending als voor het pakket.

Heeft er iemand alternatieven voor dit?
Ik ben al gestopt met bv speciale postenvloppen te kopen. Ik gebruik nu gewoon minder geprijsde bruine envloppen.
Waarom? Omdat mensen beginnen zeveren dat ik teveel reken voor de postage maar echter zoals hier tevoreren gemeld reken ik zelfs te weinig ;)

Iemand echter een idee waar je zaken als postdozen etc goedkoper kunt aanschaffen.

Zijn er ook goedkopere alternatieven dan de post? Want ik snap niet hoe een door het overheid gesteund bedrijf zo prijzen kan doorrekenen naar zin clienteel..

Hun nieuwe beleid is dat je kilo post btw kunt tracken. Toen ik hier achter vroeg zeiden ze dat het systeem nog niet op punt stond. Maar je betaalde er echter al voor.

----
**Om dan nog maar te zwijgen van dat lomp systeem van ticketje trekken voor in de wachtlijn te staan. Zelfs als er maar één man aan een lokket staat en er zijn drie loketten open; wordt er gevraagd een ticketje te trekken.
Dat is dus pure onzin.. Dit zal de wachttijden helemaal niet verbeteren aan de post.

greets

Messias.

Legacy Member
Briefverzending is exclusief voorbehouden voor De Post, en maar damn goed ook. Pakjesdiensten zijn legio.

Delirium

Legacy Member
Ik dacht dat je via een kiala-punt ook pakjes kon versturen.
Vraag mij niet hoeveel dat kost, best eens op de site zien

Sneakytje

Legacy Member
gewoon zelf postpakketjes maken, een kilopost zegel erop, da papierke ook invulle en op u pakje kleven en tis klaar. Opt werk doen wij het altijd zo. Neemt gewoon een passend dooske, pak da in mi bruin inpakpapier of een ander effen-papierke et voila :) zo betaalde alleen uwe postzegel. :)

Boris Barowski

Legacy Member
als ik iets verstuur is dat ALTIJD in een doos van men eigen, meestal van iets dat ik zelf heb toegekregen met de post ofzo. Plak dat toe met stevige plakband (ducktape ofzo) en verstevig eventueel de hoeken.

Brieven worden inderdaad wel kostelijk
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan