Archief - De paus & christenen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

stefaantje

Legacy Member
Korte vraag, kort antwoord:

"geloven" de Amerikaanse christenen (voornamelijk protestanten dacht ik) in de paus?


ik dank u :bow:

?therapy?

Legacy Member
Protestanten niet nee.
Die geloven alleen maar wat er in de Bijbel staat afaik?

/edit: Protestantisme is uit drie stroming:
Lutheranisme : geloven alleen maar wat er in de bijbel staat
Calvinisme: verwerpt ook de paus. Zegt dat je lot allang vast ligt (predestinatie)
anglicanisme: Paus wou het huwelijk niet verbreken van de Engelse koning & de koning wou beslag leggen op de rijkdommen van het kerk. Dus verwerpt hij ook de paus

Time

Legacy Member
Protestanten waren bij mijn weten niet zo achterlijk om een sterveling zoveel macht te geven.:p

GMotha

Legacy Member
Tuurlijk geloven die in de paus, tis pretty obvious dat die mens bestaat. Maar of ze zijn gezag aanvaarden...

Kill0rBee

Legacy Member
GMotha zei:
Tuurlijk geloven die in de paus, tis pretty obvious dat die mens bestaat. Maar of ze zijn gezag aanvaarden...

Mnjah over dat bestaan, bij de vorige paus kon ge daar in zijn laatste jaren nogal eens bij twijfelen ze :p

joyraider

Legacy Member
protestanten geloven niet in de paus, niet in maria-verering, niet in die heiligen-troep, etc... alleen wat in de bijbel staat.

protestantisme = katholicisme - bullshit

= sowieso bullshit :p

TermIx.be

Legacy Member
Hm ik weet wel dat er Amerikanen zijn die in de paus geloven ja..

Ik was met mijn school in Italië, op het St. Pietersplein stonden we, ik rookte ff een sigaretje. Daar was dus blijkbaar een groep Amerikanen daar met een Amerikaanse priester. Ineens komt die priester naar mij en nog een paar kameraden toe: "you don't smoke on saint peters square, put it out, it's disrespectful" ma echt zo op een dreigende toon -_-

-RaZoR-

Legacy Member
TermIx.be zei:
Hm ik weet wel dat er Amerikanen zijn die in de paus geloven ja..

Ik was met mijn school in Italië, op het St. Pietersplein stonden we, ik rookte ff een sigaretje. Daar was dus blijkbaar een groep Amerikanen daar met een Amerikaanse priester. Ineens komt die priester naar mij en nog een paar kameraden toe: "you don't smoke on saint peters square, put it out, it's disrespectful" ma echt zo op een dreigende toon -_-

ik zou dan gewoon gezegd hebben:

i don't believe in god or whatever, i'm only here because we must...

why?

schooltrip... :D

amdr

Legacy Member
Nfsuplayer zei:
ik zou dan gewoon gezegd hebben:

i don't believe in god or whatever, i'm only here because we must...

why?

schooltrip... :D
Dan zou je je serieus hebben belachelijk gemaakt met u engels
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan