Archief - De onnozele vraagjes topic - deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dawg (oi22)

Legacy Member
Zijn MediaMarkt en Saturn hetzelfde?

Ik ken iemand die onlangs een tv kocht in de mediamarkt voor 699,- . Ik ging naar de Saturn voor dezelfde tv (omdat ik altijd hoor mediamarkt = saturn) en de tv stond daar ook...aan 899,-

Als ik nu zou zeggen tegen de Saturn dat diezelfde tv in MM staat voor 699,-...zouden ze de prijs verlagen? Of ben ik verkeerd?

danzig_6

Legacy Member
Dawg (oi22) zei:
Zijn MediaMarkt en Saturn hetzelfde?

Ik ken iemand die onlangs een tv kocht in de mediamarkt voor 699,- . Ik ging naar de Saturn voor dezelfde tv (omdat ik altijd hoor mediamarkt = saturn) en de tv stond daar ook...aan 899,-

Als ik nu zou zeggen tegen de Saturn dat diezelfde tv in MM staat voor 699,-...zouden ze de prijs verlagen? Of ben ik verkeerd?

het is in wezen hetzelfde bedrijf maar hun prijzen zijn niet hetzelfde.
maar dit is ook zo in hun winkels zelf.

bvb dezelfde tv zal je in mediamarkt Roeselare 599 euro voor betalen en in mediamarkt Leuven 699 euro...

iedere mediamarkt bepaalt zelf zijn reclame strategie en prijs voor zover ik het begrepen heb.

Remi

Legacy Member
Dawg (oi22) zei:
Zijn MediaMarkt en Saturn hetzelfde?

Ik ken iemand die onlangs een tv kocht in de mediamarkt voor 699,- . Ik ging naar de Saturn voor dezelfde tv (omdat ik altijd hoor mediamarkt = saturn) en de tv stond daar ook...aan 899,-

Als ik nu zou zeggen tegen de Saturn dat diezelfde tv in MM staat voor 699,-...zouden ze de prijs verlagen? Of ben ik verkeerd?

De prijs verlagen doen ze nooit. Enkel jij kan die TV dan aan de prijs kopen waarvan bewezen is dat hij lager is dan die van hun en dat die van een winkel komt die binnen een bepaalde straal ligt. Diegene die na u komt die betaalt weer de volle pot. Dus uiteindelijk maakt dat voor hun niet veel uit, enkel klanten die bewust vergelijken gaan dat opmerken en gaan met die goedkopere prijs naar de kassa. Maar als je echt vergelijkt, ga je gewoon naar de winkel waar je'm 't goedkoopste hebt zien staan.

'k Vind het trouwens altijd wel lachen bij die reklames. Altijd zweren dat ze de goedkoopste zijn. Maar als je dan aangeeft dat het ergens anders goedkoper is en je krijgt het aan dezelfde prijs, dan zijn ze nog steeds niet de goedkoopste. Ze moeten eigenlijk nog is een euro van die prijs afdoen om echt goedkoper te zijn !!!

(het woord goedkoop stond blijkbaar goedkoop geprijst vandaag)

Alteration

Legacy Member
Heeft wraak ook maar één voordeel ?

Stel dat uw 'slachtoffer' niet weet wat'm overkwam, laat staan dat gij het waart.
Dat nananananaa-gevoel is er dan niet en dat knaagt. Maar tegelijkertijd, mocht ge het zeggen, draait ge u er ook een kloot mee af -_-

pinoken

Legacy Member
Alteration zei:
Heeft wraak ook maar één voordeel ?

Stel dat uw 'slachtoffer' niet weet wat'm overkwam, laat staan dat gij het waart.
Dat nananananaa-gevoel is er dan niet en dat knaagt. Maar tegelijkertijd, mocht ge het zeggen, draait ge u er ook een kloot mee af -_-

Tenzij ge hem vermoord en hij heeft het geweten. :unsure:

Tibokio

Legacy Member
Alteration zei:
Heeft wraak ook maar één voordeel ?

Stel dat uw 'slachtoffer' niet weet wat'm overkwam, laat staan dat gij het waart.
Dat nananananaa-gevoel is er dan niet en dat knaagt. Maar tegelijkertijd, mocht ge het zeggen, draait ge u er ook een kloot mee af -_-

Stond nekeer een artikeltje over in de Quest, 'k zal eens zien of ik hem hier nog heb...

edit: Hier is een internetartikel over wraak op de website van Quest: http://www.quest.nl/View/Full/138767/cmc_file_file

Maar de uitgave waar dat artikel instond heb ik niet meteen bij de hand :p

Creeping Death

Legacy Member
Alteration zei:
Maatschepje poeder en lepeltje honing in een kop. Dan heet water.

Nog een moeilijkheidsgraad, damn :(

Het gaat vooral om de "goede werking" van de honing. Bij hoge temperaturen gaat deze verloren. Als ook een deel van de smaak.

Ik heb het trouwens gehoord van m'n oud buurman, die was imker. Jammer genoeg is de mens gestorven, dus ik kan het ni meer navragen.

Alteration

Legacy Member
pinoken zei:
Tenzij ge hem vermoord en hij heeft het geweten. :unsure:

Da's een brug te ver :unsure:

Tibokio zei:
Stond nekeer een artikeltje over in de Quest, 'k zal eens zien of ik hem hier nog heb...

edit: Hier is een internetartikel over wraak op de website van Quest: http://www.quest.nl/View/Full/138767/cmc_file_file
Maar de uitgave waar dat artikel instond heb ik niet meteen bij de hand :p


Meh, 'k heb nu echt zo'n gevoel van unfinished business .
't Is nog altijd 1-0 voor'm, want hij weet het niet. Weet'm het wel, sowieso 2-1 voor'm.

Om even te vergelijken met iets

Ge wordt jaren uitgedaagd en gepest door een eikel (lol, 'k moet even denken aan Ice Age) en die komt daar altijd mee weg.
Dus op een keer dat ge't echt beu zijt, trekt ge uw Harry Potter-mantel aan waardoor ge op slag onzichtbaar wordt (no shit) en ge geeft hem eens een shot tegen zijn knie, duwt zijn bolleke mokka van zijn hoorntje, laat een scheet in zijn gezicht,... (de lijst is geweldig eindeloos)

Alleen maar één nadeel, het voelt niet compleet aan, want hij weet het gewoon niet. Hij weet niet dat gij hem eens terugpakt, dat hij nu met zijn smoel tegen't asfalt gaat, dat gij eens zijn meerdere bent,...

't Is zoals fucking Vice City spelen en vastblijven op 99% omdat ge verdorie één keer een cheat code hebt gebruikt en nu krijgt ge die oh zo debiele bodyguards niet die meer sprayen dan gericht schieten. Want daar komt het op neer, iets onbenulligs waar ge an sich niks mee zijt, maar ge wilt het, 't hoort verdomme zo !

Maar ge kunt niet zeggen dat gij't waart, want

A) Uw mantel zijt ge waarschijnlijk kwijt, komen ze vroeg of laat toch achter
B) Ge hebt een geweldig toffe mama die u een uitbrander geeft, want zoiets doet ge niet en in plaats van dat gij nooit iets doet, is't die etterbak dat altijd de heilige is.
C) ...
...
Z) Die andere lacht weer in zijn vuistje, want gij hebt zonet het ganse alfabet door uw muil gestoempt gekregen en als kers op de taart, vlammende schijterij en overgeefsel met een zuurtegraad waar zwavelzuur van in een hoekje kruipt tot gevolg.

Note to myself: GET OVER IT

Alteration

Legacy Member
Creeping Death zei:
Het gaat vooral om de "goede werking" van de honing. Bij hoge temperaturen gaat deze verloren. Als ook een deel van de smaak.

Ik heb het trouwens gehoord van m'n oud buurman, die was imker. Jammer genoeg is de mens gestorven, dus ik kan het ni meer navragen.

Lepeltje honing apart eten +1 :unsure:

piemel

Legacy Member
iemand een idee hoe ge fatsoenlijk wax uit uw haren gewassen krijgt?

pinoken

Legacy Member
'k Weet niet, 'k ben vroeger ook gepest en uit ervaring weet ik als de 'straf' erg genoeg is, ze gewoon bij u wegblijven. Maar 'k ken ook niet de precieze context waarom je wraak wilt nemen. Heeft je vriend je vriendin afgepakt, heeft je vriendin je bedrogen, ben je jaren gepest geweest, etc.

(hier ga ik sowieso een "cool story bro"-antwoord op krijgen, besefte ik al nog voor ik hieraan begon te typen.)
'k Ben jaren gepest geweest in het lager. Omdat ik geadopteerd was, en 'k was ook niet iemand die zich liet beïnvloeden dus konden veel mensen er niet tegen dat 'k niet naar hun pijpen danste en daardoor ging het groepje van die 'leider' dan maar mij pesten. En al mijn vrienden van in de straat zaten op andere scholen, dus 'k had er op school eigenlijk maar 1 à 2, die te bang waren om mij te helpen wat ik compleet begrijp achteraf gezien.

Na jaren gepest (billies geven, spullen afpakken en vernielen, slaan en wat weet ik nog allemaal niet meer) wordt het echt teveel. 'k Had nooit de moed gehad om mezelf te verdedigen, maar op een gegeven moment in het 6de leerjaar had 'k een soort van emotionele klik, een moment dat ik bij mezelf dacht dat het genoeg moest zijn. 'k Heb dan die 'leider' zijn neus gebroken.

'k Heb daar uiteindelijk veel straf door gekregen van de meesters en juffen ondanks dat ze maar goed genoeg wisten dat 'k gepest werd. Maar 'k heb dat jaar geen last meer ondervonden van hen wat voor mij alles goed maakte. 'k Ben naar het middelbaar gegaan, daar is alles (tot nu toe) wel goed en 'k heb er nooit spijt van gehad dat 'k het gedaan heb.

Wraak kan bevrijdend werken maar je moet er natuurlijk wel mee oppassen dat het geen vicieuze cirkel word waarin jullie gewoon om beurten elkaars hoofd gewoon steeds erger proberen in te slaan.

An eye for an eye eventually leaves the whole world blind.


piemel zei:
iemand een idee hoe ge fatsoenlijk wax uit uw haren gewassen krijgt?

Haarwax? Dat moet je er gewoon uitwassen. Gewoon een aantal keer wassen met shampoo en normaal zou het er op den duur uit gaan. Dat spul kan wel een paar dagen in je haar zitten en hoe langer je wacht hoe beter het er uit gaat.

Therapy

Legacy Member
piemel zei:
iemand een idee hoe ge fatsoenlijk wax uit uw haren gewassen krijgt?

Hoeveel hebt gij op uwe kop gesmeerd? :unsure: Bij mij is da tegen het einde van de dag bijna vanzelf weg en wat er nog op zit gaat er met een keer haren wassen uit.

MisterX334

Legacy Member
ik heb een heleboel boeken in nieuwstaat die ik zou willen verkopen. Weet iemand misschien hoeveel percent van de nieuwprijs je krijgt bij De Slegte?

Alteration

Legacy Member
MisterX334 zei:
ik heb een heleboel boeken in nieuwstaat die ik zou willen verkopen. Weet iemand misschien hoeveel percent van de nieuwprijs je krijgt bij De Slegte?

Ik neem aan dat ie winkel ze ook weer wilt doorverkopen, dus wsl al minder dan wanneer je ze online verkoopt :unsure:

Nu, je hebt dat al geprobeerd of geen zin in, want zo'n ingeving krijg je heus zelf wel :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan