Archief - De Grote Medische Subforum Thread!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Is een Medisch Subforum gewenst?


  • Totaal aantal stemmers
    10
  • Opiniepeiling gesloten.

Huey

Legacy Member
Ik open de 'Algemene Discussies' en zie al 1,2,3 zelfs 4 threads staan die gemakkelijk in een Medisch Subforum zouden kunnen.
Ik heb hier al veel mensen over horen klagen dat ze niet weten waar ze met hun vragen terecht moeten..

Daarom maak ik het simpel, wie is er hier voor een Medisch Subforum?!

ComputerVISTA

Legacy Member
Ik heb daar toen ik submod was nog expres een stukje in de sticky hier gezet: Dat als ge ziek zijt het aan uw dokter moet vragen en niet hier.

Verder van de rest vind ik dat discuteren OVER een ziekte wel kan maar daarvoor hebben we wetenschap al, ik vind dat dat daar perfect past.

Huey

Legacy Member
Daar heb je gelijk in, maar als iemand nu een bepaald iets voorheeft en mensen op het forum hebben in zo'n gelijkaardige situatie gezeten is het toch handig om die persoon in kwestie een beetje advies te geven..
Dat vind ik toch.

ComputerVISTA

Legacy Member
Huey zei:
Daar heb je gelijk in, maar als iemand nu een bepaald iets voorheeft en mensen op het forum hebben in zo'n gelijkaardige situatie gezeten is het toch handig om die persoon in kwestie een beetje advies te geven..
Dat vind ik toch.

Ja dat is discuteren over een bepaalde ziekte hé.

Maar zo kwamen er toen mensen af van "help mijn broertje heeft van kwik geproeft uit een oude thermometer, wat moet ik doen"

Daarvoor heb ik dat er dan in gezet samen met een hoopje noodnummers.

Preske

Legacy Member
Huey zei:
Daar heb je gelijk in, maar als iemand nu een bepaald iets voorheeft en mensen op het forum hebben in zo'n gelijkaardige situatie gezeten is het toch handig om die persoon in kwestie een beetje advies te geven..
Dat vind ik toch.

zulke threads worden hier nog altijd toegelaten, en zijn een HELE kleine minderheid. te weinig om een subforum voor op te richten.

Zo'n forum is trouwens een groot risico, met al die pseudo dokters, specialisten en experts ter zake hier die niets beter weten te zeggen dan "ik heb eens ergens lezen, gehoord, ..., dat het zus en zo is" of "ik denk dat..."

Het zinnetje "dit is een gamesforum" is tegenwoordig achterhaald. Auto's, muziek, sport... zijn allemaal dingen die we dagelijks tegenkomen en waarover de meesten wel kunnen meespreken en waar er altijd wel iemand is die er echte kennis over heeft, zij het door beroep, zij het door hobby.

Een medisch subforum, however, heeft hier GEEN plaats. Niemand is hier dokter, niemand is hier verpleegster, kine of wat dan ook.
Medische problemen zijn serieuze problemen die hier niet moeten voorgelegd worden aan een forum vol snotneuzen.


Zoals gezegd, threads over het delen van info/ervaringen zijn nog wel altijd toegelaten, maar verdienen imo geen apart forum

Dakantochnie

Legacy Member
Maakt niet uit wat de resultaten van de poll zijn, het komt er toch niet.

Met 4 threads kan je geen heel subforum vullen + er is hier niemand (of toch bijna niemand) die veel weet over medische zaken dus deftige uitleg zou er toch niet worden gegeven.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan