Huey
Legacy Member
Gegroet allen,
Ik ben een student van 16j en heb toch een kleine aanklacht tegen het onderwijs.
Namelijk het volgende: Ik wist al sinds het 4de LEERJAAR dat ik een student in Economie-Moderne Talen zou worden, dat ben ik vanaf het 1ste middelbaar dan ook gaan doen tot nu, het 5de..
Om hier te geraken heb ik al wel veel vakantietaken en herexamens gekregen, maar al bij al ben ik er wel geraakt (nipt dit jaar)
namelijk met herexamens voor: Chemie - Fysica - Biologie en Wiskunde..
Wiskunde was ik er trouwens door op mijn rapport, 51% maar blijkbaar vonden ze dit niet goed genoeg -> Herexamen dan maar.
Ik heb héél de zomer gestudeerd en bijlessen gepakt om er dan toch maar door te zijn, dat is dan ook gelukt.. Maar het heeft me ook tot nadenken gebracht.
Hoe komt het dat een 16jarige student, die 99.9% zeker weet dat hij later niets in de Chemisch/Fysische sectoren wil gaan doen, toch 'vrij uitgebreide' formules etc. moet kennen? Dat kan toch niet..
Ik zit in economie-talen, ik ben er altijd door geweest voor economie, en voor alle talen excellente cijfers behaald.. Toch heb ik in deze richting maar 2 uur engels per week, onbegrijpelijk toch? En ik heb 4 uur wiskunde..
De point is: waarom zou ik moeten boeten met herexamens voor vakken die ik toch nooit ga gebruiken, ik begrijp dat ze er zijn, maar een tekort van 48% is toch geen biggie?
3 tekorten voor bijvakken en het had bijna niets gescheeld of ik was een jaar kwijt..
het onderwijs is niet doeltreffend.
Ik ben een student van 16j en heb toch een kleine aanklacht tegen het onderwijs.
Namelijk het volgende: Ik wist al sinds het 4de LEERJAAR dat ik een student in Economie-Moderne Talen zou worden, dat ben ik vanaf het 1ste middelbaar dan ook gaan doen tot nu, het 5de..
Om hier te geraken heb ik al wel veel vakantietaken en herexamens gekregen, maar al bij al ben ik er wel geraakt (nipt dit jaar)
namelijk met herexamens voor: Chemie - Fysica - Biologie en Wiskunde..
Wiskunde was ik er trouwens door op mijn rapport, 51% maar blijkbaar vonden ze dit niet goed genoeg -> Herexamen dan maar.
Ik heb héél de zomer gestudeerd en bijlessen gepakt om er dan toch maar door te zijn, dat is dan ook gelukt.. Maar het heeft me ook tot nadenken gebracht.
Hoe komt het dat een 16jarige student, die 99.9% zeker weet dat hij later niets in de Chemisch/Fysische sectoren wil gaan doen, toch 'vrij uitgebreide' formules etc. moet kennen? Dat kan toch niet..
Ik zit in economie-talen, ik ben er altijd door geweest voor economie, en voor alle talen excellente cijfers behaald.. Toch heb ik in deze richting maar 2 uur engels per week, onbegrijpelijk toch? En ik heb 4 uur wiskunde..
De point is: waarom zou ik moeten boeten met herexamens voor vakken die ik toch nooit ga gebruiken, ik begrijp dat ze er zijn, maar een tekort van 48% is toch geen biggie?
3 tekorten voor bijvakken en het had bijna niets gescheeld of ik was een jaar kwijt..
het onderwijs is niet doeltreffend.


