Archief - Dagelijks Redbull gebruik schadelijk??

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

cocksucker

Legacy Member
Hoi,

ik werk in een 2-ploegensysteem, nu, in de vroege ploeg drink ik om 9u en om 11u30 een redbull, elke dag.
Is dit gevaarlijk ofzo?

tekn0w!z

Legacy Member
Zover ik weet niet.. Maar, wat is niet schadelijk? teveel water drinken is ook schadelijk :)

Als je het houdt bij maximum 2 blikjes per dag, kan dat geen kwaad.

*Bios*

Legacy Member
zat er geen kankerverwekkende stof in? Taurine dacht ik

edit: nee dus :p maar het is wel verslavend en kan zorgen voor hartkwalen

^MystiQ

Legacy Member
Volgens mij is het slecht voor uw hart, en Bios, tegenwoordig zit in alles kanker, volgens dit forum zit er zelfs kanker in mijn teenslippers :ironic:

tekn0w!z

Legacy Member
Het dagelijks drinken van cola, limonade, bier, wijn, koffie.. Heeft allemaal een invloed op onze gezondheid, maar hoeveel invloed het heeft, hangt gewoon af van hoeveel ge er van drinkt. Ik ken mensen die iedere morgen een redbull drinken, en ze leven nog :P

Bontus

Legacy Member
2 per dag is niet weinig maar er zijn duizenden mensen die 5 koffie's met suiker per dag drinken. Het is meer dan een normaal verbruik maar niet ongezond.

ComputerVISTA

Legacy Member
tekn0w!z zei:
Het dagelijks drinken van cola, limonade, bier, wijn, koffie.. Heeft allemaal een invloed op onze gezondheid, maar hoeveel invloed het heeft, hangt gewoon af van hoeveel ge er van drinkt. Ik ken mensen die iedere morgen een redbull drinken, en ze leven nog :P

En er zijn genoeg dokters die een dagelijks glas wijn of jeneverken zelf aanraden.

Dat zijn zo van die dingen die ik dan wel volg :D

cocksucker

Legacy Member
Ok.
Ik heb soms wel al eens precies een "kramp" gehad in mijn hartstreek.
Dan kan ik niet meer bewegen en diep inademen.
Ik moet dan heel zachtjes inademen want als ik het te hard doe krijg ik een pijnlijke steek.
Nog nooit voor naar de dokter geweest eigenlijk...

tekn0w!z

Legacy Member
*Bios* zei:
zat er geen kankerverwekkende stof in? Taurine dacht ik

Denk niet dat het, net als aspartaan, ooit bewezen is dat het kankerverwekkend is. Taurine is een chemische stof, die zuur bevat. Is oorspronkelijk ontdekt in het sap van een ossengal. :)

Vandaar die stier als het logo van Redbull :p

Bose

Legacy Member
cocksucker zei:
Ok.
Ik heb soms wel al eens precies een "kramp" gehad in mijn hartstreek.
Dan kan ik niet meer bewegen en diep inademen.
Ik moet dan heel zachtjes inademen want als ik het te hard doe krijg ik een pijnlijke steek.
Nog nooit voor naar de dokter geweest eigenlijk...

ik heb dat ook en ik drink gene red bull dusja :) het zal daar dus wel nie aan liggen :p

[MSZS]KeViN

Legacy Member
cocksucker zei:
Ok.
Ik heb soms wel al eens precies een "kramp" gehad in mijn hartstreek.
Dan kan ik niet meer bewegen en diep inademen.
Ik moet dan heel zachtjes inademen want als ik het te hard doe krijg ik een pijnlijke steek.
Nog nooit voor naar de dokter geweest eigenlijk...

Ik heb dat ook soms, kheb mij ook al zitten afvragen hoe dat komt :ironic:

moehaa!

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
En er zijn genoeg dokters die een dagelijks glas wijn of jeneverken zelf aanraden.

Dat zijn zo van die dingen die ik dan wel volg :D

1 glas rode wijn per dag verlaagd de kans op hart en vaatziekten en 2 glazen verlaagd die kans nog meer. Vanaf 3 is er geen positief effect (maar ook geen negatief) meer en vanaf 4 is het schadelijk :p

tekn0w!z

Legacy Member
cocksucker zei:
Ok.
Ik heb soms wel al eens precies een "kramp" gehad in mijn hartstreek.
Dan kan ik niet meer bewegen en diep inademen.
Ik moet dan heel zachtjes inademen want als ik het te hard doe krijg ik een pijnlijke steek.
Nog nooit voor naar de dokter geweest eigenlijk...

Lijkt me precies iets met uw longen dan.. Tja, dat is uw beslissing om niet naar de dokter te gaan eh, maar ga niet liggen klagen als het erger wordt :)

tekn0w!z

Legacy Member
moehaa! zei:
1 glas rode wijn per dag verlaagd de kans op hart en vaatziekten en 2 glazen verlaagd die kans nog meer. Vanaf 3 is er geen positief effect (maar ook geen negatief) meer en vanaf 4 is het schadelijk :p

Een glas Guinness bier staat samen met olijfolie aan de top van gezonde voeding :)

Virz

Legacy Member
cocksucker zei:
Ok.
Ik heb soms wel al eens precies een "kramp" gehad in mijn hartstreek.
Dan kan ik niet meer bewegen en diep inademen.
Ik moet dan heel zachtjes inademen want als ik het te hard doe krijg ik een pijnlijke steek.
Nog nooit voor naar de dokter geweest eigenlijk...

Idd heb ik ook maar drink zeer zelden RedBull. Hou het gewoon bij 2 blikjes en drink het zeker niet op een lege maag. Er zijn er die veel meer per dag drinken maar meer dan 2 zou ik toch afraden..

Edit: Ze zeggen hier dat die kramp zelfs niet van u hart komt maar van de omliggende spieren.. (ribben enz)

Yo-Han

Legacy Member
weet ik van een persoonlijk praatje met een heel gerenomeerde darm/maag specialist ... Red Bull is dus vrij slecht voor je darmen (zo ook teveel koffie,en liters cola)

zijn uitleg

teveel red bull/koffie ,het is als 100 per uur rijden in de 2de vites met een 2pk'tje...de grote dosis cafeine zet je darmen letterlijk in overdrive,het maakte je darmen heel lui als je dan stopt met zo dingen drinken als je ouder word..da's 1..maar op lange termijn zou red bull wel eens voor grotere kans op darmkanker en afwijkingen kunnen zorgen,de man van nu quasi 60 zag letterlijk een toename van deze ziekte een aantal jaar na dat er veel 'broldrinks etc en brolfood' op de markt kwam,logisch nogal dus ..enfin hangt dus ook af van je gestel en je gebruik en je sterke geest en je geluk é

...een jong lichaam kan tegen VEEL,maar overdrijf niet. (gouden regel met alle pep en genotsmiddelen) ...

red bull geeft je geen vleugels..nieuwe promo--->wie slecht kakt! red bull! :unsure:

ComputerVISTA

Legacy Member
moehaa! zei:
1 glas rode wijn per dag verlaagd de kans op hart en vaatziekten en 2 glazen verlaagd die kans nog meer. Vanaf 3 is er geen positief effect (maar ook geen negatief) meer en vanaf 4 is het schadelijk :p

Als da klopt heb ik een reden om te drinken :p

Darth-Falcon

Legacy Member
ge moet s bij de ingredienten zien.

der staan stoffen bij en een percentage per 100 ml dat ge per dag moogt binnen krijgen. bij 1 stof is dat 100% per 100ml, en het blikje is 250 ml ... dus ge krijgt 250% van de dagelijkse aangeraden hoeveelheid binnen PER blikje.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan