Archief - Dafalgan en andere pijnstillers

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gromme

Legacy Member
Wat ik me afvraag is... hoe werken dafalgan & andere pijnstillende middelen eigenlijk.

Ik heb bvb. last van hoofdpijn en ik neem een dafalgan, maar wat doet Dafalgan eigenlijk.

Messias.

Legacy Member
In Dafalgan is codeïne de verdovende stof, niet paracetamol.


edit: verschoning, verschillende producten op de markt, sommige met paracetamol, sommige met codeïne...

Hmgrwngd

Legacy Member
Messias. zei:
In Dafalgan is codeïne de verdovende stof, niet paracetamol.


edit: verschoning, verschillende producten op de markt, sommige met paracetamol, sommige met codeïne...


Diegene met codeïne worden niet vrij verkocht in de apotheek denkik; aangezien het redelijk verslavend is.

Is er btw nog iemand bij wie die pijnstillers GEEN REET helpen ?
Enkel iets wat m'n aandacht kan afleiden (muziek of film) helpt. :p

J3rry

Legacy Member
veel medicijnen worden ook gemaakt met gif van kikers, slangen, schorpioenen, spinnen

gif van cobras word 10.000x ofzo verdunt om er pijnstillers van te maken

Bontus

Legacy Member
Messias. zei:
In Dafalgan is codeïne de verdovende stof, niet paracetamol.


edit: verschoning, verschillende producten op de markt, sommige met paracetamol, sommige met codeïne...

Bijna altijd Paracetamol normaal.

Codeïne moet duidelijk vermeld staan los van elke merknaam want het is wel verslavend.

the boogyman

Legacy Member
Ik ben allergisch voor codeine,alé,mijn ouders zeggen da toch... :p

Kzou vroeger na een aspirine genomen te hebben een lip gehad hebben die plots 2 keer zo dik was! :eek:

Sindsdien geen aspirine meer voor ik! :)

Dafalgan en sinutab gebruik ik voor ziektes! :)

[LRRP]Tobi

Legacy Member
aspirine heeft als werkzaam bestanddeel acetylsalicylzuur; dus da zou geen probleem mogen zijn (mss was het een evul super combinatie aspirine'ke ofzo; mss bestaat dat ook; kben gene kenner :p )

deyoeri

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
Is er btw nog iemand bij wie die pijnstillers GEEN REET helpen ?

Ja, ik ^^. Pijnstillers zijn voor mij meestal geen verschil, of ik moest er drie à vier ineens nemen.

Dirty_Col

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
Is er btw nog iemand bij wie die pijnstillers GEEN REET helpen ?

Ja, heb nog maar heel zelden een pijnstiller genomen en dat heeft echt nooit geholpen :) Geen idee waarom eigenlijk maar ik heb geen zin om er dan 4 te nemen om wat effect te hebben...

Kepa

Legacy Member
Messias. zei:
In Dafalgan is codeïne de verdovende stof, niet paracetamol.
edit: verschoning, verschillende producten op de markt, sommige met paracetamol, sommige met codeïne...
ja, dafalgan codeine is degene met codeine :p
enkel op voorschrift te verkrijgen... vb na wijsheidstanden operatie

warre

Legacy Member
mss eerst eens de bijsluiter lezen om te weten hoeveel ge der moogt nemen. Is namelijk afhankelijk van uw gewicht :) Als ge der te weinig van neemt gaat ge inderdaad niet al te veel voelen

Zonnestraal

Legacy Member
ik dacht dat codeine een stapje zwaarder is dan paracetamol.

Wij hebben hier Panadol staan, Panadol Codeine, Perdolan Compositum.Bruistabletten gebruiken we niet omdat die dingen mij altijd wreed zwaar op de maag liggen.

schiet mij niet af alsk verkeerd zit, ma kdacht dat er in den Perdolan ook wat aspirine zit en dat wat minder verdragen wordt door de maag dan codeine. En dat er ook wat caffeïne inzit waardoor ge die dingen niet moet nemen wnn ge gaat slapen. Anders ben je mss wat te opgewekt. Codeine daarintegen maakt u wat moeier, dus die neemt ge dan bv als ge savonds koppijn hebt.

Mss kan nen apotheker u een persoonlijke uitleg geven :unsure:

Thin Liz

Legacy Member
-Codeine is inderdaad twee trappen zwaarder dan paracetamol als pijnstiller...
-In Perdolan compositum (!) zit aspirine (en caffeine), in 'gewone' Perdolan enkel paracetamol
-aspirine is in regel idd 'slechter' voor de maag dan paracetamol of codeine
-je uitleg over caffeine/codeine over 'moe' zijn klopt inderdaad... in theorie. In de praktijk reageren mensen soms raar: zo zijn er die juist slaperig worden van Perdolan compositum. Je kan er niet altijd een maat op plakken :)

Hellrabbit

Legacy Member
Bah, pijnstillers werken ook niet deftig hier

Allé ja, wss werken ze wel deftig maar vind ek het resultaat gewoon nie bevredigend ... pijn blijft, maar alles wordt gewoon afgestompt zodat het relatief hetzelfde blijft :p

xcruchesx

Legacy Member
ik heb bijna 3 jaar geleden vrij lang Brufen (met als pijnstillend bestanddeel Ibuprofen) moeten nemen na een Illizarov operatie. Volgens de dokters toen is ibuprofen een vrij zwaar middel, zeker voor de maag, maar ik heb toen geen last van gehad. Het werkte wel zeer snel en tijdens die 6 maanden dat ik het moest nemen heb ik nooit pijn gehad.

metaphore

Legacy Member
Hellrabbit zei:
Bah, pijnstillers werken ook niet deftig hier

Allé ja, wss werken ze wel deftig maar vind ek het resultaat gewoon nie bevredigend ... pijn blijft, maar alles wordt gewoon afgestompt zodat het relatief hetzelfde blijft :p

ge moet combineren :)
brufen Forte 600 met nen dafalgan codeïne en nog ne asperine
veel pijn zulde nimeer hebben ^^

(btw meer pijnstillers nemen heeft dikwijls geen extra effect. voor de mensen die denken dat 5dafalgans beter helpt dan 2 ofzo)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan