John1307 zei:
Ah het is weer de schuld van de 'immigranten', dat was weer een tijdje geleden... ..
Niet dat ik de problemen in Brussel ontken, maar ik ken ook genoeg brave middenklassers die de regels vierkant aan hun laars lapten.
Lees eens een keertje wat er staat. Want heb dit er speciaal toegevoegd voor zulke reacties.
Ik doel voornamelijk op het feit dat ik van mening ben dat als we allemaal een beetje onze sociale voetafdruk ingekrimpt hadden, dat we er totaal anders voor stonden dan nu. En dat er echt mensen zijn die dit echt halstarrig niet snappen en maar doen zonder bij de zaken stil te staan en flagrant alle regels aan hun laars te lappen. Egoïsme kent geen huidskleur.
En eigenlijk is dit allemaal best gewoon common sense: elke keer die regeltjes hebben als doel om onze sociale voetafdruk in te krimpen. Maar elke vorm van regeltjes blijft stinken naar stevig amateurisme. Ze zijn naar mijn opinie, zeer verwarrend, complex en vooral: à la belgique. Toen ze begonnen met kleuren codes per provincie had ik het gedacht om eventjes te zoeken of ze er al een intercommunale voor gemaakt hadden met een (ex)minister in het bestuur.
de hamster zei:
Ik heb in de zomermaanden in onze horeca zaak met twee soorten volk problemen gehad wat het weigeren van de maatregelen betreft (mondmaskers binnen, afstandsregels met betrekking tot zitplaatsen en elektronisch betalen)
Jonge "wollah, wat is uw probleem?" Allochtoontjes van rond de 20 en blanke "dat Coronagedoe is zever" vijftigers.
Verbale aggressie naar het personeel toe als er op de regels gewezen werd, met stoelen gooien of tegen de deuren stampen, drank en eten gewoon tegen de muren of de grond gooien, rollen wcpapier in de wc proppen en twee keer de regels van 1,5 meter niet kunnen respecteren omdat de agressie verder ging dan wat roepen en tieren. Dat alles omdat er gevraagd werd een masker te dragen, niet op afgeschermde plekken te gaan zitten en geen cash geld te aanvaarden. Jonge allochtonen en oudere vlamingen.
En inderdaad die generatie (pre) gepensioneerden was/is echt wel verschrikkelijk koppig. Heb dit vooral de eerste golf mogen meemaken (toen was alles nog zonder mondmasker). Elke dag nog een vers vlezeke gaan halen bij de beenhouwer, pistoleke dabij. Lekker gezellig zo een quarantaine. B&B à la maison, op't straat een beetje staan keuvelen met jan en alleman "Jah die corona, echt grellig hé, hoe gaget me elle kleinzoon?". En dan ziet ge ze een maand niet meer om dan te horen dat ze al twee weken in de kliniek liggen. Hoe zou dat nu toch komen?
Da's ook dezelfde generatie die zegt: ha ge moogt geen kerst meer vieren met meer dan vier of vijf. En dan bloedserieus van geen kwaad bewust zegt: dan nodig ik elke dag een apart kind met zijn familie uit voor bij ons te komen eten tijdens de kerstvakantie.