Archief - Comics

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Andie

Legacy Member
Hi all...

ik had eens een vraagje... is er in Belgie echt een 'publiek' voor comics ? Ik heb het dan over diegene van Diamond en Darkhorse enzo... (Marvel, etc...)

Zoja, waar gaan jullie deze halen ?

Waarom deze vraag? Ik heb namelijk een winkeltje in Lier en we zijn er over aan't nadenken om ook Comics te gaan verkopen. Probleem is natuurlijk dat je er reclame enzo voor moet maken enzo. Maar ik ben niet zeker dat er een groot publiek voor is...

Wat denken jullie ?

Grtz,
Andie

Santa

Legacy Member
Ik moet zeggen, moest er in mijn buurt een winkel zijn die geniale amerikaanse comics verkoopt, ik er (waarschijnlijk) wel zou beginnen lezen.
Ik heb al lang zin om zo eens de stripreeks van een of andere geniale amerikaanse superheld of dergelijke te beginnen lezen, maar aangezien ze dat nergens verkopen :p

Godzilla*Akira

Legacy Member
Ik zou daar ook intresse in hebben moest er hier zo een winkel zijn.
prob is dage waarschijnlijk best met de 1ste reeks begint ipv nr 248. voor nieuw potentieel klanten toch. als je me snapt.

GMotha

Legacy Member
Andie zei:
is er in Belgie echt een 'publiek' voor comics ? Ik heb het dan over diegene van Diamond en Darkhorse enzo...
Jup, er zijn genoeg mensen die dat kopen.

viewer

Legacy Member
wel, ik zou ze zeker ook kopen moest ik ze ergens vinden, maar ik denk niet dat er veel mensen zijn die dat zouden doen. Ik zou zeker rustig aan beginnen met die comics, en dan bij succes die sectie uitbreiden. En mss wat reclame maken (hoewel dat mond-tot-mond nog steeds de beste reclame is ;))

Andie

Legacy Member
Dark^Wolverine zei:
Ik zou daar ook intresse in hebben moest er hier zo een winkel zijn.
prob is dage waarschijnlijk best met de 1ste reeks begint ipv nr 248. voor nieuw potentieel klanten toch. als je me snapt.

Ge hebt TP's die beginnen bij het begin van een verhaal... zodanig ge ni ineens in een storyline valt...

dus daar is zeker een mouw aan te passen...

ironhorn

Legacy Member
in het "anime en manga" subforum zitten er wel wat comic-lezers (waaronder ikzelf)

LOBO0901

Legacy Member
Ik koop momenteel vooral bij www.proxis.be.
Blijkt over het algemeen veel goedkoper dan de lokale comic shops en ben zeer tevreden over de service.

ClayDavis

Legacy Member
Betty Boop, Gent, Overpoort

alleen komt het ding mij nogal duur uit waardoor ik er infeite nogal rap mee gestopt ben. Heb een 3tal supermans gekocht (2 van de Doomsday reeks + For Tommorow vol. 2) maar ben nu een beetje terughoudend tov andere reeksen omdat je infeite er direct een massa moet aanschaffen om mee te kunnen met het verhaal

Killer Queen

Legacy Member
Het Besloten Land, Leuven

www.hbl.be

'k heb toch de indruk dat dat goed draait.
Of ze die strips verkopen die jij daar opsomt kann ik niet met 100 % zekerheid zeggen.

*editje* nog eentje

Gobelijn "stripspeciaalzaak", ook Leuven

www.gobelijn.be

deyoeri

Legacy Member
Killer Queen zei:
Het Besloten Land, Leuven

www.hbl.be

'k heb toch de indruk dat dat goed draait.
Of ze die strips verkopen die jij daar opsomt kann ik niet met 100 % zekerheid zeggen.

Draait daar goed. Verkopen losse comics (Marvel, Darkhorse e.a.) en gebonden versies. Hebben tamelijk groot assortiment bij m'n weten, naar mijn mening is het toch groot.

Ik zou niet twijfelen om comics te verkopen in je winkel, er is zeker en vast een (tamelijk groot eigenlijk) publiek voor. Probleem is enkel dat je dat met mondjesmaat zal moeten doen, om te zien of het succes heeft natuurlijk, zoiets gaat niet van de ene op de andere dag boomen denk ik. :)

Malkavian

Legacy Member
Andie zei:
Hi all...

ik had eens een vraagje... is er in Belgie echt een 'publiek' voor comics ? Ik heb het dan over diegene van Diamond en Darkhorse enzo... (Marvel, etc...)

Zoja, waar gaan jullie deze halen ?

Waarom deze vraag? Ik heb namelijk een winkeltje in Lier en we zijn er over aan't nadenken om ook Comics te gaan verkopen. Probleem is natuurlijk dat je er reclame enzo voor moet maken enzo. Maar ik ben niet zeker dat er een groot publiek voor is...

Wat denken jullie ?

Grtz,
Andie

Nog even geduld en www.sodacomics.be is up and running ;)
een Online Comic Store

ClayDavis

Legacy Member
uhu maar geen Marvel/DC

althans niet de laatste keer dat ik daar passeerden

Leso Varen

Legacy Member
Ik verzamel al een tijdje:
The Ultimates(een "realistischere" versie van The Avengers)
The Ultimate X-men.(hetzelfde.)
New X-men, gaat over het X-mansion dat omgetoverd is tot een school.

Star Wars: Legacy(Dit is de nieuwste telg in Star Wars, dit speelt zich 200 jaar af na de laatste film. Het verhaal draait rond een zieke Sith Lord(Darth Krayt) die een de laatste van de Skywalkers nodig heeft om zich te genezen)

Star Wars: Knights of the Old Republic(Speelt zich een paar jaar voor de gelijknamige gamereeks af. Verhaalt over Zayne Carrick die ten onrechte beschuldigd word van moord op zijn mede-Padawans. Transformt waarschijnlijk in de duistere Sith: Darth Nihilus.


Als iemand wil weten hoe het nu eigenlijk zit met het verhaal van de X-men kan het lezen op het GUNKforum(ja de "concurrentie"(kuch))
http://forum.gunk.be/showthread.php?t=20331&highlight=X-men


The Darkness
Requiem: De Vampierridder.

En ik koop ze in Mekanik.

Gentille

Legacy Member
Ik zou ook wel graag eens zo een typisch Amerikaans comicbook willen lezen. Zijn die dan vertaald in het Nederlands of zijn die nog originieel (engels)?

Leso Varen

Legacy Member
De vertaalde comics lopen ages achter op de Amerikaanse.
De Amerikaanse zijn het beste en helpt je Engels verbeteren.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan