Archief - Coaxkabel plaatsen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

|SirB|

Legacy Member
Ik dacht dus dat je wel iem kende... maar weet je huisbaas van dat gaatje in het raam dat je wil doen? Sorry maar moest men in mijn huis een gat boren in mijn raam, kdenk datk een gat in die kerel zou boren...gans je raam na de knoppen vo zo'n stomme kabel, kben er haast zeker van dat als je je probleem uitlegt aan de huisbaas, (en zeker wat je wil doen om het goedkoper te maken) dat hij wel snel zal zorgen voor dat gaatje in de muur.

|SirB|

Legacy Member
Jedi M.S. zei:
Wel het is de enige manier om die kabel in m'n appartement te krijgen, het moet dus wel door het raam.
Idd, kzou een pneumatische boormachien moeten hebben, en ik ken mensen die dat hebben, maar niet met een boor van een halve meter.
Ik denk ook niet dat telenet een boormachien met zo'n boor zal meehebben hoor, er wordtook niet van hen verwacht dat ze dit doen hé.

Maar da zou geen probleem zijn voor hen dat die kabel gewoon uit m'n venster hangt ?

Ik dacht dus dat je wel iem kende... maar weet je huisbaas van dat gaatje in het raam dat je wil doen? Sorry maar moest men in mijn huis een gat boren in mijn raam, kdenk datk een gat in die kerel zou boren...gans je raam na de knoppen vo zo'n stomme kabel, kben er haast zeker van dat als je je probleem uitlegt aan de huisbaas, (en zeker wat je wil doen om het goedkoper te maken) dat hij wel snel zal zorgen voor dat gaatje in de muur.

Firestyler

Legacy Member
Jedi M.S. zei:
stop met babbelen over boormachines :p
Ik ga geen boormachine huren. Ik zit nu al aan 300 euro voor die digitale tv, ik ga daar niet nog eens 30 euro of meer aanhangen voor een dom gaatje.

Ja, ik huur het appartement. Maar eigenlijk mag ik al blij zijn dat ik van m'n huisbaas die 'verbouwingen' mag doen. Laat staan dat ik vraag hem die verbouwingen te laten doen, voor iets dat eigenlijk niet nodig is.

Maar ik dacht dat telenet zo'n wandcontactdoosje aan die kabel moest plaatsen, waar je een stekker voor distributie en radio kan insteken. Of hangen ze juist zo'n fiche aan die kabel die dan op die telenet bakjes wordt geschroefd ?

edit: ik moet hem niet aansluiten op dat verdeelpunt, telenet doet dat. Aan de telefoon zeiden ze juist hetvolgende: boor een gat in je gevelmuur van boven naar onder zodat het water niet naar binnen kan als het regent, en trek daardoor een zwarte telenet interkabel pe6 die loopt tot aan het verdeelpunt. Al de rest doet telenet zelf.

vanwaar is uwen huisbaas? :)
ken iemand die daar in oostende een appartement heeft en volledig verhuurd het hele jaar door.

Jedi M.S.

Legacy Member
Firestyler zei:
vanwaar is uwen huisbaas? :)
ken iemand die daar in oostende een appartement heeft en volledig verhuurd het hele jaar door.
M'n huisbazin is ergens van Limburg dacht ik.

@ svendevil: wat wordt er dan met die kabel gedaan die uit de muur komt ? Plaatsen ze daar zo'n wandcontactplaatje op, of direct een stekker ?

Block

Legacy Member
Ik ken het appartement natuurlijk niet, maar misschien kan je de kabel mee door de buis van de telefoonaansluiting trekken.

Ik zou het pover vinden moest die technieker dat gat niet willen boren, daar dient hem IMO voor.

Nessaja

Legacy Member
Op die kabel word een versterker geplaatst, vanop de versterker vertrekt 1 kabel naar de modem en 1 kabel naar een catv doosje. Dit -moet- altijd geplaatst worden door telenet installateurs. Zij doen dit verzorgd en proper. Normaal heeft de installateur zulke lange boren ook niet bij dus zal je dit gat zelf moeten voorzienn alsook een juiste kabel (rg59 of rg6 zwarte coaxkabel met dubbele afscherming)

balbe

Legacy Member
Nessaja zei:
Op die kabel word een versterker geplaatst, vanop de versterker vertrekt 1 kabel naar de modem en 1 kabel naar een catv doosje. Dit -moet- altijd geplaatst worden door telenet installateurs. Zij doen dit verzorgd en proper. Normaal heeft de installateur zulke lange boren ook niet bij dus zal je dit gat zelf moeten voorzienn alsook een juiste kabel (rg59 of rg6 zwarte coaxkabel met dubbele afscherming)

:rofl: kiddin' right?

FLT

Legacy Member
balbe zei:
:rofl: kiddin' right?

Heb ook de Telenet installatie eens gezien bij een maat. De kabel ging inderdaad mooi langs de deurlijst omhoog en dan terug omlaag naar de PC. Echt professioneel want stel dat je de kabel niet zou zien...

Nessaja

Legacy Member
Hangt ervan af welk soort installatie je neemt he, bij een type comfort word je utp kabel niet vastgemaakt, wil jij die mooi vastgemaakt hebben moet je een comfort plus installatie boeken (informeer jezelf duh). Wat die "kastjes" betreft tja, is ieder zijn smaak he, mij storen ze niet en kabels heb je bij alles nietwaar? uwen tv, dvdspeler, radio, pc, geluidsinstallatie,... doet ook niet aan fotosynthese om te marcheren he.

FLT

Legacy Member
Nessaja zei:
Hangt ervan af welk soort installatie je neemt he, bij een type comfort word je utp kabel niet vastgemaakt, wil jij die mooi vastgemaakt hebben moet je een comfort plus installatie boeken (informeer jezelf duh). Wat die "kastjes" betreft tja, is ieder zijn smaak he, mij storen ze niet en kabels heb je bij alles nietwaar? uwen tv, dvdspeler, radio, pc, geluidsinstallatie,... doet ook niet aan fotosynthese om te marcheren he.

Het is al erg genoeg dat een installateur moet langskomen om de NIU en de modem te plaatsen... Nouja volgende week komt hier eentje over de vloer, de NIU moet verplicht aan de muur worden vastgehangen. Maar vanaf da em da ga proberen mag em al oprotten, ik laat geen muur verprutsen voor zo'n brolbakske van telenet :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan