Archief - Cisco sluit Linksys subdivisie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Brecht

Legacy Member
wat houd dat dan in precies qua garantie en verdere support? kheb hier ook een linksys wifi router en kaartje zitten...

DevFred

Legacy Member
Het Linksys merk zal onbestaand zijn, die garantie en al kunt ge vergeten.

Ik ga in ieder geval een andere router aankopen sinds ik het niet ga wagen, mijn laatste firmware upgrade voor mijn router bevatte belangrijke exploit fixes.

Wie weet welke exploits er nog kunnen inzitten, wie gaat dat maken eens Linksys er niet meer is?

Avenger 2.0

Legacy Member
Volgens mij gaan ze gewoon de Linksys naam vervangen in Cisco. De bestaande producten blijven gewoon verkocht worden en de garantie blijft gewoon behouden.

DevFred

Legacy Member
Heb net Live Chat gedaan met Linksys:

Nijee (46222E): Linksys is taken over by Cisco. It will continue to support it . However the name would be changed from Linksys to Cisco in future.
You: So, if my device requires firmware upgrading, if I understand well, they will still release firmware updates and such for my WAG300N?
Nijee (46222E): That's right.

Dus eigelijk voor ons, de consumers, zal er weinig veranderen. Gelukkig maar :).

MrZodiac

Legacy Member
DevFred zei:
Dus eigelijk voor ons, de consumers, zal er weinig veranderen. Gelukkig maar :).

Inderdaad, daarbij komt ook nog dat Cisco en Linksys voor een aantal van hun routers ook nog eens Linux firmware en opensource ondersteunen, of waarbij het mogelijk is een opensource firmware te flashen op één of andere manier.

Ik draai mijn Linksys router al een tijdje met DD-Wrt. (meer functies, meer veiligheid, en de mogelijkheden van een dure router)

Howitzer

Legacy Member
Lijkt mij slechte move.
Als ik kijk naar 't algemeen publiek zie ik dat Linksys als een degelijk merk wordt beschouwd.

Een goede merknaam is heel kostbaar, en Jan met de pet zal Cisco niet kennen.

ng

Legacy Member
Ik kan mij vergissen, maar stond op Linksys routers de naam "Cisco" al niet vermeld?
Meen dat gezien te hebben bij een kennis.

demon326

Legacy Member
night ghost 128 zei:
Ik kan mij vergissen, maar stond op Linksys routers de naam "Cisco" al niet vermeld?
Meen dat gezien te hebben bij een kennis.

idd op die routers staat allang by cisco of het logo van hun:)

Mantis

Legacy Member
Er verandert dus in feite niets voor de consument... alleen een naam.

EclipX

Legacy Member
Linksys is gewoon een dochteronderneming van Cisco... de naam linksys verdwijnt, maar de producten, service blijft bestaan, maar onder de naam Cisco ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan