Archief - brokstuk in aantocht? oO

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

boogje

Legacy Member
Dinsdag morgend, eerste lesuur : Bio. Het totaal oninteressant onderwerp ecologie. Ik besloot om rond te kijken en wat te fantaseren. Plots, alsof er bewust mijn aandacht naar ging hoorde ik de lerares iets zeggen. Ze zei iets over wetenschappers dat er een brokstuk in het jaar 20XX (weet ik niet meer, enkel dat ik het nog zou meemaken.) zich normaal gezien langs onze aarde zou passeren. (lees : op onze aarde zou neerstorten dus) Volgens mij legde ze de nadruk op "normaal gezien" en "goed mogelijk." en dat ze reeds een plan hadden voorbereid om deze van hun koers te laten veranderen door een ruimteschip te naar sturen en blaatblaat Armegeddon, Deep impact enzovoort. Nuja, da's zeker iets om je aandacht mee te wekken, hé? :) omdat ik haar uitleg maar met halve concentratie heb meegevolgd zei ik meteen "Huh, zei je zonet dat een goedkoop Hollywood-achtig scenario werkelijkheid zou kunnen worden?". Ze zei " Ja, moeilijk om te geloven hé?". Mja, vandaag vroeg ik mij nu eventjes terug af wat nu precies de feiten zijn, want ik heb hier nog niets van gehoord? Ik kan het moeilijk geloven, vraag me niet waarom.

-Verwarde Boogje;)

ZERQ

Legacy Member
tis mogelijk tis al gebeurd kijk naar de dino's
maar als je kijkt naar films gelijk armageddon en deep impact daar geloof ik nu nen keer nieks van gelijk dat onze wapens enige effect gaan hebben in de ruimte.


TABLE OF TERRORS
The following data about Near-Earth Objects are from the Anglo-Australian Observatory's research astronomer Duncan Steel's book Rouge Asteroids and Doomsday Comets.

About 2,000 objects massive enough (1 km diameter) to cause global catastrophe are known to cross Earth's orbit. Such an impacting object would wipe out 25% of humanity.
About 10,000 objects of 500 m size cross Earth's orbit.
About 300,000 objects of 100 m size cross Earth's orbit.
About 150 million objects of 10 m size cross Earth's orbit.
Some 70% of potential impactors are asteroids; the rest are comets.
About 50% of the Earth-crossing asteroids most likely are extinct or dormant comets.

FREQUENCY OF IMPACTORS:
Pea-size meteoroids - 10 per hour
Walnut-size - 1 per hour
Grapefruit-size - 1 every 10 hours
Basketball-size - 1 per month
50-m rock that would destroy an area the size of New Jersey - 1 per 100 years
1-km asteroid - 1 per 100,000 years
2-km asteroid - 1 per 500,000 years
A "nemesis" parabolic comet impactor would give us only a 6-month warning.

boogje

Legacy Member
ja, ze had het over werkelijk een brokstuk die enorm zou zijn en ze hadden al een plan en al voorbereid om het brokstuk op te blazen om het van koers te veranderen. Ze zei dat we Armeggadon (film) lichtjes kunnen overdoen, maar dan natuurlijk niet zo'n hollywood spektakel zoals in die onrealistische film ^^
en dat kan allemaal gebeuren in ons leven?

kan het eigenlijk niet geloven

ZERQ

Legacy Member
idd we zijn er dus nog niet klaar voor :p
mja will see when it happens

GaMe®

Legacy Member
Mijn leraar Aardrijkskunde beweert ook dat wij allemaal in 2036 dood zullen zijn.
Hij blijft het zeggen; onthoud het mannekes, in 2036 denkt ge nog maar eens terug aan wat ik zei.. :)
Ach, ja.. #care.. Dan ben ik 48 jaar, mooie leeftijd om het einde van de wereld eens mee te maken. :)

edit; hij zegt dat dus al jaren.. en ik zie dat dat fok artikel pas van dit jaar is.

boogje

Legacy Member
ja,die van 2036 was het! thx Tremium.

Dat dit geen übergroot nieuws is? :-/

edit : mja,afwachten dan maar wat het zal worden :unsure:

Time

Legacy Member
Als ze daar kernwapens op gebruiken, die schokgold die daarop volgt, merk je daar in de ruimte eigenlijk iets van?

Atrox

Legacy Member
Meh, net ne brolfilm gezien over een komeet, waarbij een groot deel vd aarde werd overspoeld door een tsunami.

Achja, ge moet ooit sterven e :unsure:

sash1m1

Legacy Member
het meest realistische zou zijn om de comeet te versnellen/vertragen/van koers te laten veranderen. met een paar nukes in een onbemand ruimteschip moet dat volgens mij te doen zijn.

TheFallen

Legacy Member
Bekijk het langs de positieve kant. Als we dan zullen sterven, sterven we niet alleen ;-)

Starrk

Legacy Member
Atrox zei:
Meh, net ne brolfilm gezien over een komeet, waarbij een groot deel vd aarde werd overspoeld door een tsunami.

Achja, ge moet ooit sterven e :unsure:

deep impact zeker? :x

Holy Paladin

Legacy Member
Time^- zei:
Als ze daar kernwapens op gebruiken, die schokgold die daarop volgt, merk je daar in de ruimte eigenlijk iets van?

denk het niet, de schokgolf kan zich niet voortplanten he, zelfde reden dat er geen geluid is in de ruimte

Darth-Falcon

Legacy Member
ze weten al meer dan 10 jaar dat die komeet er is, en als ik mij niet vergis is de kans dat ie op de aarde gaat knallen zo goed als nul.

het gaat in ieder geval wel een schouwspel worden.

Holy Paladin zei:
denk het niet, de schokgolf kan zich niet voortplanten he, zelfde reden dat er geen geluid is in de ruimte

behalve in de komeet zelf dan.

Legatus

Legacy Member
Vandaag is er meer kans dat we ongemerkt zullen geraakt worden , dan we het op voorhand zullen zien aankomen .

Atoomraketten erop sturen is het laatste dat ge moet doen .
Beste manier zou zijn , lasers , zonnewind , ruimte buigen.
Ben er zeker van dat Lockheed en NASA al aan het spelen zijn met zeropoint en gravity werktuigen.

sash1m1

Legacy Member
als we genoeg tijd hebben der een soort straalmotors opzetten zodat hij steets sneller gaat :D
grapje
als je op den achterkant nu nen lazer zet en ge zet die aan is er dan een soort terugslag ?

J3rry

Legacy Member
pak dat er een komeet tegen de aarde smakt met een 1km doorsnee
desnoods ergens in de woestijn
gaat de aarde van de klap dan niet uit koers geraken ?
zodat we ofwel dichter & dichter of verder & verder van de zon komen te staan

Darth-Falcon

Legacy Member
J3rry zei:
pak dat er een komeet tegen de aarde smakt met een 1km doorsnee
desnoods ergens in de woestijn
gaat de aarde van de klap dan niet uit koers geraken ?
zodat we ofwel dichter & dichter of verder & verder van de zon komen te staan

die kans is klein denk ik

wa wel 100% zal gebeuren is dat heel de aarde omhuld zal worden in een stofwolk (zeker met al da zand in de woestijn :crazy: )
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan