Archief - Blijf jij aan tafel zitten?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Blijf jij aan tafel?


  • Totaal aantal stemmers
    517
  • Opiniepeiling gesloten.

ChunWai.

Legacy Member
Zonet zei m'n ma dat ik zou moeten blijven zitten aan tafel totdat iedereen gedaan heeft met eten. Dit doen wij nooit en ze zei dat iedereen het deed. Wil wel eens kijken wie er uit beleefdheid blijft zitten of als hij moet blijven zitten of gewoonte of het niet doet.

Gentille

Legacy Member
Hier thuis zijn er daarover geen echte regels, als je gedaan hebt met eten mag je vertrekken maar ik blijf meestal zitten want ik moet dan achteraf toch de schotels wassen dus ver moet ik niet weglopen :p

KO

Legacy Member
Bij de meeste van de mensen waar ik kom blijven zij zitten...
Bij mij thuis is het niet zo :)

moemi

Legacy Member
ik doe het gewoon uit beleefdheid, als iedereen aan tafel wegloopt terwijl ik nog aan het eten ben vind ik dit ook niet echt beleefd, dusja.

nigel555

Legacy Member
ja ik blijf zitten.
En als ik bij andere mensen ga eten. Help ik ook de tafel afruimen. nja tenzij ze zeggen tis niet nodig blijf maar op uw gemak zitten :).


greetz,
nigel

Tha_nOn

Legacy Member
wordt hier normaal gezien gedaan ja (tenzij iemand pas later thuiskomt als al de rest die mag dan alleen eten maar das ivm schooluren :p)

Andromeda_

Legacy Member
Meestal niet. Tenzij er iemand vraagt om allemaal gezellig aan tafel te blijven zitten. ^^

Frado2005

Legacy Member
Ik wacht tot iedereen gedaan heeft met eten, en dan help ik mee met afruimen:) .

polleke

Legacy Member
niet verplicht, maar uit beleefdheid doe ik dit toch altijd...

maar nu ik alleen woon, wacht er er niemand meer op mij :sad:

nee, als de vriendin langskomt is het plezant om te blijven zitten en wat na te praten over de dag.

pieta

Legacy Member
ik moet tich afwassen, dus als ik gedaan heb blijf ik ff zitten, totdat ze bena gedaan hebben, en dan begin ik aan de afwas...

Anoniem05

Legacy Member
Vroeger eigenlijk minder dan tegenwoordig, ik probeer ietsje trager te eten (ons moeder eet verchrikkelijk traag :|) zodat ik niet al te lang moet wachten voor iedereen klaar is. Ik ruim als ik van tafel ga wel altijd m'n bord/bestek/glas op :)

Spineless

Legacy Member
ik blijf meestal niet zitten maar véél maakt dat niet uit want we zijn hier toch maar met twee :p 'thangt er van af hoeveel tijd ik heb.

SilentSpring

Legacy Member
moemi zei:
ik doe het gewoon uit beleefdheid, als iedereen aan tafel wegloopt terwijl ik nog aan het eten ben vind ik dit ook niet echt beleefd, dusja.

².
Niks zo ambetant als helemaal alleen zitten eten.

Ikzelf blijf meestal zitten, 'k lees dan ondertussen de gazet ofzo.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan