fromalk
Legacy Member
k zit met een vraagje;
k heb nu 2 weken geleden een ring besteld voor mn vriendin, in hasselt bij winson watch. Het ging daarbij om een 18kt wit gouden ring. Alleen haddenz e de juiste maat niet en zouden ze die bij bestellen.
Hebben ze ook gedaan en 7 dagen later mocht k hem gaan afhalen, vrouw helpt me vriendelijk enz. Toen ze me de ring liet zien was er alleen iets mis, het was een gouden en geen wit goud... Probleem was dat k al vanalles klaar had om mn vriendin dan te verrassen savonds wat me een aardige cent had gekost reeds.
Dus zei men mij; wel pak dan deze ring en dan bestellen wij u de juiste (wit gouden), zodra die wit gouden er is kan je hem komen inruilen.
Daarbij spraken we af dat ik indien ik wou inruilen ik binnen de 24 uur zou bellen en de wit gouden ring bevestigen, indien k dit niet deed zou k gewoon akkoord gaan met de gouden ring.
K besprak het even later met een vriend over de telefoon en die zei me dat een gouden ring goedkoper is als wit goud?
Nu in elk geval, de dag erna bel k dat k de wit gouden ring wil. K had een andere verkoopster aan de lijn, was geen probleem zei ze en ze vermelde:
zorg wel dat er geen enkele kras ofzo op is anders moet u de 2 ringen betalen.
Nu probleem is, mn vriendin had die ring toen amper 15uur dat er volgens mij wel een kras op zit...
Of dit al was of niet bij de koop weet k niet, ik heb hem gewoon overhandigd, ze heeft hem aangedaan, zijn gaan uit eten en de volgende morgen zou er al een kras op zijn?
Op echt 18kt goud zou dat toch niet mogen?
Alsook moet k me nu zorgen maken dat k beide ringen moet betalen? K heb de witgoude op voorhand reeds betaald maar k ga die gouden er niet bijkopen hoor...
Is hier een soort van wet ofzo voor wat in mijn voordeel is of ben k echt verplicht die te kopen?
Alvast bedankt
n.b; dit is een repo van een topic van me in buy & sell, daar staat het al een paar dagen zonder reply dus denk ik dat het hier mss beter is...
k heb nu 2 weken geleden een ring besteld voor mn vriendin, in hasselt bij winson watch. Het ging daarbij om een 18kt wit gouden ring. Alleen haddenz e de juiste maat niet en zouden ze die bij bestellen.
Hebben ze ook gedaan en 7 dagen later mocht k hem gaan afhalen, vrouw helpt me vriendelijk enz. Toen ze me de ring liet zien was er alleen iets mis, het was een gouden en geen wit goud... Probleem was dat k al vanalles klaar had om mn vriendin dan te verrassen savonds wat me een aardige cent had gekost reeds.
Dus zei men mij; wel pak dan deze ring en dan bestellen wij u de juiste (wit gouden), zodra die wit gouden er is kan je hem komen inruilen.
Daarbij spraken we af dat ik indien ik wou inruilen ik binnen de 24 uur zou bellen en de wit gouden ring bevestigen, indien k dit niet deed zou k gewoon akkoord gaan met de gouden ring.
K besprak het even later met een vriend over de telefoon en die zei me dat een gouden ring goedkoper is als wit goud?
Nu in elk geval, de dag erna bel k dat k de wit gouden ring wil. K had een andere verkoopster aan de lijn, was geen probleem zei ze en ze vermelde:
zorg wel dat er geen enkele kras ofzo op is anders moet u de 2 ringen betalen.
Nu probleem is, mn vriendin had die ring toen amper 15uur dat er volgens mij wel een kras op zit...
Of dit al was of niet bij de koop weet k niet, ik heb hem gewoon overhandigd, ze heeft hem aangedaan, zijn gaan uit eten en de volgende morgen zou er al een kras op zijn?
Op echt 18kt goud zou dat toch niet mogen?
Alsook moet k me nu zorgen maken dat k beide ringen moet betalen? K heb de witgoude op voorhand reeds betaald maar k ga die gouden er niet bijkopen hoor...
Is hier een soort van wet ofzo voor wat in mijn voordeel is of ben k echt verplicht die te kopen?
Alvast bedankt
n.b; dit is een repo van een topic van me in buy & sell, daar staat het al een paar dagen zonder reply dus denk ik dat het hier mss beter is...

