Archief - beschadigd juweel

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

fromalk

Legacy Member
k zit met een vraagje;

k heb nu 2 weken geleden een ring besteld voor mn vriendin, in hasselt bij winson watch. Het ging daarbij om een 18kt wit gouden ring. Alleen haddenz e de juiste maat niet en zouden ze die bij bestellen.

Hebben ze ook gedaan en 7 dagen later mocht k hem gaan afhalen, vrouw helpt me vriendelijk enz. Toen ze me de ring liet zien was er alleen iets mis, het was een gouden en geen wit goud... Probleem was dat k al vanalles klaar had om mn vriendin dan te verrassen savonds wat me een aardige cent had gekost reeds.
Dus zei men mij; wel pak dan deze ring en dan bestellen wij u de juiste (wit gouden), zodra die wit gouden er is kan je hem komen inruilen.
Daarbij spraken we af dat ik indien ik wou inruilen ik binnen de 24 uur zou bellen en de wit gouden ring bevestigen, indien k dit niet deed zou k gewoon akkoord gaan met de gouden ring.

K besprak het even later met een vriend over de telefoon en die zei me dat een gouden ring goedkoper is als wit goud?
Nu in elk geval, de dag erna bel k dat k de wit gouden ring wil. K had een andere verkoopster aan de lijn, was geen probleem zei ze en ze vermelde:
zorg wel dat er geen enkele kras ofzo op is anders moet u de 2 ringen betalen.

Nu probleem is, mn vriendin had die ring toen amper 15uur dat er volgens mij wel een kras op zit...
Of dit al was of niet bij de koop weet k niet, ik heb hem gewoon overhandigd, ze heeft hem aangedaan, zijn gaan uit eten en de volgende morgen zou er al een kras op zijn?
Op echt 18kt goud zou dat toch niet mogen?
Alsook moet k me nu zorgen maken dat k beide ringen moet betalen? K heb de witgoude op voorhand reeds betaald maar k ga die gouden er niet bijkopen hoor...

Is hier een soort van wet ofzo voor wat in mijn voordeel is of ben k echt verplicht die te kopen?

Alvast bedankt


n.b; dit is een repo van een topic van me in buy & sell, daar staat het al een paar dagen zonder reply dus denk ik dat het hier mss beter is...

ComputerVISTA

Legacy Member
Op alle metalen kan je een kras maken hoor en hoe puurder het goud hoe zwakker en buigzamer het is.

Sagax

Legacy Member
misschien is die gouden ring 24 karaat?
en volgens mij moet ge toch al iets forceren om daar een goed zichtbare kras in te krijgen ze :-\

fromalk

Legacy Member
k weet neit welke karaat deze gouden is,
aan de binnekant staan 3 tekeningskes, een fototoestel precies een hekje en nog iets, dan staat er ook 0,10ct. K vind in elk geval dat hij er maar goedkoop uitziet tov de prijs wat k ebtaald heb voor die wit gouden.

Mn moeder heeft verschillende gouden ringe, zelden zit er een kras op en die heeft ze dan al jaren, deze is een week oud waarvan slechts een paar uur gedragen en dan zouden er al 1/2 krassen opzitten :s

Sagax

Legacy Member
De eerste kras valt vaak op; maar na verloop van tijd zullen er
meerdere krasjes ontstaan en krijgt het sieraad weer een egaal uiterlijk (dit is mss een verklaring voor de ringen van je moeder)

In u plaats zou ik hem gaan inruilen bij de verkoopster waar je hem hebt van gekocht, dus niet diegene die over krassen begon.

Zo heb je meer kans dat het sneller afgehandeld zal worden en dat ze vergeet om te kijken naar krassen

/edit: en probeer zo zelfzeker en gewoontjes over te komen en zeker niet beginnen over krassen :)

SweetEmmaRose

Legacy Member
Zeg gewoon da niemand u iets had verteld van krassen toen ge het aan u vriendin gaf ..
Kdenk nu echt ni da ze gaan zeggen da ge ze allebei moet betale .. da zou toch echt te zot zijn.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan