Archief - Bedrogen door Telemeter?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

T0M

Legacy Member
Situatie: ~1 week (ik schat zo rond 15 augustus) verzette de Telemeter zich naar een andere vervaldatum namelijk: 23 Augustus. Voorheen had ik vervaldatum 15 Augustus.

Ik was aangenaam verrast! Alles stond terug op nul bovendien kwam de reset dus nu op 23 Augustus te staan waardoor ik een korte periode had (van 15 tot 23 Augustus) om eens goed te kunnen downloaden, ik houd mij dus even in en op 22 Augustus download ik mijn telemetertje vol waardoor hij op 99% komt te staan.

Ik wacht tot middernacht (wat nu ongeveer 30 mins geleden is) om de nulwaarde te kunnen aanschouwen. Logisch toch als er expliciet vermeld stond: "Je verbruikte volume wordt terug op nul gezet op 23 Augustus 2006.".

Lekker niet dus: ik refresh even en ik zie mijn telemeter nog altijd op 99% staan BOVENDIEN staat er nu dit vermeldt: Je verbruikte volume wordt terug op nul gezet op 23 september 2006.

Ik check dus even de periode, er staat: "Overzicht facturatieperiode: 23 augustus 2006 t.e.m. 22 september 2006"

Ok geen probleem, ik ga eens op het "DETAIL" knopje klikken waar ik een gedetailleerd overzicht zal kunnen verwachten van de periode tussen 23 Aug t.e.m. 22 Sep ===> Wat zie ik?! "DETAIL" gaat vanaf 14/8 t.e.m 22/9.

Dat vind ik persoonlijk nogal een lange maand? bovendien strookt het ook niet met wat men mij belooft te tonen -> namelijk: de periode van 23 augustus t.e.m 22 september.

Ik vind dit een beetje onredelijk, wat kan ik hier tegeninbrengen?

Ik veronderstel dat de telefonist(e) waarmee ik morgen aan de lijn ga hangen niet veel zal kunnen veranderen aan mijn meter...

Wat zou ik moeten doen volgens jullie?

Alvast bedankt!

_DM_

Legacy Member
Tuurlijk zal die daar iets aan kunnen doen, die doen meer dan enkel zeggen hoe ge da moet oplossen hoor: die kunnen van daar perfect zien wat er mis is met uw verbinding enzo...

Volgens mij ligt de fout bij hen, iets ivm een verkeerde facturatiedatum.

ComputerVISTA

Legacy Member
Wat zou ik doen? Al lang naar de helpdesk gebeld en men geval uitgelegt.

Radiance

Legacy Member
Om te beginnen zou ik gewoon al eens wachten tot morgenvroeg & zien of het probleem zichzelf niet oplost. Ze kunnen geen 10000en meters op 5 seconden resetten.

T0M

Legacy Member
Alvast bedankt voor de snelle reacties :)

ComputerVISTA zei:
Wat zou ik doen? Al lang naar de helpdesk gebeld en men geval uitgelegt.

Werken die mensen op dit uur nog? ('t is half 1)

Time

Legacy Member
Ik dacht hetzelfde, maar mijn telemeter was de volgende morgen toch nog gereset.
Hier was het van 15 tot 22 augustus en nu van 22/8 tot 22/9.

Geduld is een schone deugd.

Blackend

Legacy Member
Dit is ALTIJD zo met telemeter. Die refreshed niet meteen, maar de nieuwe datum komt er wel al op, en ge zit zogezegd al op 99% in uw geval, voor de volgende maand.... Refresh volgt pas enkele uren later.

Pas wel op, alles wat ge nu al na middernacht download, wordt wel al bijgeteld. Tis dus niet omdat hij nog op vorige maand staat dat ge nog ff alles kunt open zetten...

Niks speciaals dus, lees de telemeter FAQ beter nog maar eens...

tegen morgenvroeg staat uw metertje mooi op 0...

Als ge echt zeker wilt zijn (en het nog niet te laat is :p), neemt ge screenshot van uwe meter waarop stond dat uw meter op 23 aug. ging gereset worden. Als ge dat stuurt zijn ze zo goed als verplicht (moreel gezien althans) uw meter te resetten......

T0M

Legacy Member
Radiance, Time^-, Blackend

Mercikes, inderdaad ik ben hier wat ongeduldig geweest, kga het eens afwachten tot morgen, alvast bedankt!

byter

Legacy Member
TN probeert de resetdagen van klanten te spreiden zodat er niet altijd op een paar dagen een "piekverbruik" is

Blackend

Legacy Member
byterage zei:
TN probeert de resetdagen van klanten te spreiden zodat er niet altijd op een paar dagen een "piekverbruik" is

Dat is niet echt de point denk ik :x

byter

Legacy Member
als jij denkt dat dit voor 500.000 breedbandklanten probleemloos gaat ...
hij ziet zijn oude datum met de nieuwe einddatum >_>

Blackend

Legacy Member
byterage zei:
als jij denkt dat dit voor 500.000 breedbandklanten probleemloos gaat ...
hij ziet zijn oude datum met de nieuwe einddatum >_>

Ik zie het punt van uw post nog steeds niet. Tuurlijk wordt dat gespreid maar daar gaat het hier gewoon totaal niet over :)

Het gaat er gewoon over dat die telemeter resets wat vertraging hebben en pas in de loop van de nacht plaatsvinden.

T0M

Legacy Member
Ok, ik wil me excuseren voor mijn impulsieve oproep, hij staat nu gewoon weer op 0!

Mercikes, nu wetek hoe da meterke marcheert :D

Time

Legacy Member
T0M zei:
Ok, ik wil me excuseren voor mijn impulsieve oproep, hij staat nu gewoon weer op 0!

Mercikes, nu wetek hoe da meterke marcheert :D
Weer een ziel gered op general. :unsure:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan