Archief - Bankkaart

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Hekje#

Legacy Member
Hello,

Een paar dagen terug wou ik iets kopen op www.backstreetmerch.com.
Ik had het in het 'mandje' gelegd wat ik wou hebben.
Kmoest al mn gegevens ingeven, geen probleem, en dan de betalingswijze.
Er stond geen overschrijving bij (wat ik het liefst heb mja) maar verschillende creditcards (Visa,mastercard,solo).
Maar ik heb geen van deze, wat er wel bijstond was Maestro..
Nu ik weet er niet veel van maar ik dacht direkt ah 'Maestro' dat staat ook op mijn gewone bankkaart dus zal k da wel moeten nemen.
Nu moest ik mn kaartnr, vervaldatum enz... ingeven, allemaal no problem..
Maar toen moest ik een verificatiecode ingeven, die volgens de site op de bankkaart staat, maar bij mijn kaart was dit dus niet zo..

Nu dacht ik dat Maestro mss iets was wat je eerst bij je bank ofzo moest activeren, en dat je dan zo een code kreeg en dan daarmee kon betalen..
Ik dus een mail hierover naar dexia gestuurd, maar het antwoord dat ik terugkreeg had helemaal niets te maken met wat ik gevraagd had..
Dus vraag ik het hier, weet iemand mss hoe ik dit kan oplossen? Moet ik dat Maestro ding activeren? Is dat een fout op de site? Of nog iets heel anders?
(Zonder die verificatiecode kan ik trouwens niets kopen)

Khoop da iemand me hier mss snel een goed antw op kan geven

gegroet

cir

Cybergirl

Legacy Member
ik heb in de bank overlaatst reclame gezien van maestro maar ik denk dat da aparte kaarten zijn want op da reclame bord stonden er dezelfde kaarten (maar in andere kleurkes) met een speciaal logo met maestro bij dus ik DENK dat ge daarvoor een andere kaart nodig hebt..

als ge echt zeker wilt zijn moet ge maar is bij de bank binnen springen en daar informatie over vragen, die zullen u wel kunnen helpen (zou wel erg zijn moest da nie zo zijn :p)

wxphe

Legacy Member
Aan uw geboortejaar te zien ben je jonger dan 25. Dus ga naar KBC uw gratis visakaart gaan halen.

greetz

Time

Legacy Member
wxphe zei:
Aan uw geboortejaar te zien ben je jonger dan 25. Dus ga naar KBC uw gratis visakaart gaan halen.

greetz
Aan zijn geboortejaar te zien heeft hij nog geen vast inkomen, is dat geen vereiste voor een visa-kaart?

Avenger 2.0

Legacy Member
Time^- zei:
Aan zijn geboortejaar te zien heeft hij nog geen vast inkomen, is dat geen vereiste voor een visa-kaart?
Als uw ouders borg staan is dat normaal geen probleem.

Havoc

Legacy Member
Avenger 2.0 zei:
Als uw ouders borg staan is dat normaal geen probleem.

En zelfs dan nog. Ik ben student, heb amper een inkomen (buiten vakantiewerk) en heb een MasterCard. Banken maken daar allang geen probleem meer rond.

wxphe

Legacy Member
Time^- zei:
Aan zijn geboortejaar te zien heeft hij nog geen vast inkomen, is dat geen vereiste voor een visa-kaart?

Kdacht van niet, er staat op de standaard visa (geen pint of gold) een limiet voor jongeren van 625€ per maand. Maar best toch even informeren.

Bron:
KBC
KBC2

russian

Legacy Member
Havoc zei:
En zelfs dan nog. Ik ben student, heb amper een inkomen (buiten vakantiewerk) en heb een MasterCard. Banken maken daar allang geen probleem meer rond.

Het is functie van de bankinstelling; waar je bij Fortis zonder inkomen en zonder borg geen VISA krijgt, lukt dat bij andere banken wel. Ook bij Argenta moest ik een jaar terug minimaal vijfduizend euro op mijn rekening hebben staan. Dus sjah...

russian

Legacy Member
Het wijzigt wel snel en kan nu reeds anders zijn. Ik spreek van een a twee jaar terug.

xardy

Legacy Member
bij kbc moede gewoon kunnen aantonen dade et vermogen ebt om wa ge me uwen visa allemaal koopt ook te betalen. Dus een rekening bij hun me et bedrag da ge kunt uitgeven me uwen visa is normaal genoeg.

Epyon

Legacy Member
KBC geeft gratis Visa aan jongeren onder 25, eigen inkomen of niet. Er is idd wel een limiet van €625 max per maand, maar denk niet dat iemand zonder inkomen maandelijks zoveel geld verdoet :p .

Mastercard staat idd op je gewone bankkaart, maar dat moet je in je bankkantoor laten activeren. Als je een pakketrekening hebt (bij KBC: Compactrekening) moet je niets bijbetalen (denk ik toch, gebruik sowieso mijn Visa).

Arifiene

Legacy Member
russian zei:
Het is functie van de bankinstelling; waar je bij Fortis zonder inkomen en zonder borg geen VISA krijgt, lukt dat bij andere banken wel. Ook bij Argenta moest ik een jaar terug minimaal vijfduizend euro op mijn rekening hebben staan. Dus sjah...

Niet meer nodig bij fortis :)

Crashtestdummy

Legacy Member
2 weken geleden toenek visa aanvraagde voor mij nochtans wel, kmoest zeggen waar ik werkte etc...

exploder

Legacy Member
Epyon zei:
KBC geeft gratis Visa aan jongeren onder 25, eigen inkomen of niet. Er is idd wel een limiet van €625 max per maand, maar denk niet dat iemand zonder inkomen maandelijks zoveel geld verdoet :p .

Niet maandelijks, maar soms kan je wel eens een maand hebben waar je iets groots koopt en het meer kost dan 625euro, en dan sta je daar ook mooi met je stomme limiet :p

Nuja

Crashtestdummy

Legacy Member
fortisboekske pagina 12

Tip: kijkt u aan tegen aanzienlijke uitgaven, bijvoorbeeld ter gelegenheid van een reis naar het buitenland? Verwittig dan best op voorhand uw Fortiskantoordirecteur. Hij kan een tijdelijke verhoging van uw maandelijkse uitgavenlimiet toestaan.

da kunde verzekers wel aan andere banken ook vragen eh :/

Boris Barowski

Legacy Member
kkheb geen inkomen,ben 18, ben student, ouders staan niet borg, en kheb een visakaart, gratis bij fortis :)
en een treffelijke limiet ook nog

+ ver al mijn geld staat bij rabo, dus zoveel "waarborg" heb ik daar ni

Thinsulate

Legacy Member
Vergeet wel nie te vermelden dat het een jongeren-visa is é dat ge wilt aanvragen.

slash

Legacy Member
Time^- zei:
Aan zijn geboortejaar te zien heeft hij nog geen vast inkomen, is dat geen vereiste voor een visa-kaart?

nee is niemeer nodig. Ik ben bij dexia mijn gaan halen omdat ik naar amerika op vakantie ga. Kon kiezen mastercard of visa. Heb maar visa genomen (1ste jaar is het gratis en tot dat ge 25 zijt ist voor de helft van de prijs). Kan tot 1900€ gaan wa ik toch al vrij veel vind
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan