Archief - autodiefstal: op zoek naar m'n laptop

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

LunchBox

Legacy Member
Heren, en dames..

gisteravond werd er in m'n auto ingebroken terwijl deze stond geparkeerd op de parking van het kasteel van Brasschaat. Er was op die moment een multimedia evenement bezig, gehost door onze firma. Daarbij werd onder meer een laptop van dell + bijhorende draagtas gestolen. De inhoud van m'n portefeuille werd teruggevonden in Deurne, op de bankkaart na uiteraard. (maar die werd meteen na vaststelling van de inbraak geblokkeerd) Verder waren aanwezig: een witte usb stick van kingston (1gb), een mobiele hardeschijf (120gb), een draadloze logitech muis en een keypad.

Nu luidt m'n oproep.. moest iemand ergens online (of offline) dergelijke zaken aangeboden zien, gelieve contact met mij op te nemen. De data die op de computer staat is van grote waarde voor mij en de firma - en hoewel de kans klein is dat we deze terugzien kan ik toch maar proberen.

De specificaties van de computer: (Dell Latitude D820 - 4 maand oud)
* Core Duo T2400 CPU @ 1.83 GHz, 667MHz front side bus, 2MB L2 cache
* 15.4" WSXGA+ (1900x1600) display
* 2048MB DDR2-667 RAM (2x512MB DIMMS)
* NVIDIA Quadro NVS 120 graphics solution with 512MB TurboCache
* 60GB hard disk @ 7200RPM
* 8x CD-RW/DVD RW dual layer drive
* Dell Wireless 1390 WLAN (802.11b/g 54Mbps) Mini Card (Broadcom)
* Bluetooth radio (Toshiba stack)
* 6-Cell/56 WHr Primary Battery
* Microsoft Windows XP Home Edition
* Dimensions 1.39 in (H) x 14.21 in (W) 10.34 in (D)



Dank bij voorbaat, en denk eraan - zelfs al moet je maar een paar uur ergens aanwezig zijn.. neem steeds je waardevolle spullen mee naar binnen! Zo'n diefstal duurt slechts enkele seconden maar bezorgen je weken last. (en maak voldoende backups, data kwijtgeraken is nooit leuk)

Stancke

Legacy Member
Zoals je zelf zegt, de kans dat je die terug ziet is miniem. Toch succes en zorg dat het geen 2e keer gebeurt ;)

dr.salt

Legacy Member
zou al iemand geweten moeten hebben dat er daar iets te doen was want savonds loopt er me zo'n weer toch nie echt veel volk rond int park he ;-)

wie weet een van uw collega's ofzo, of lag da ding misschien heel hard int zicht ?

iig veel succes, i'll keep an eye out !

Blanco

Legacy Member
Mja, een vriend van mij zijn €3000 laptop is ook gestolen geweest, maar de dieven konden niks met de data doen want die laptop is op één of andere manier geblokkeerd. Schrale troost want er stond voor 2,3 miljoen aan data op die schijf...

Het gebeurde in Luik. In de voormiddag werd de ruit ingeslagen maar er werd niks gestolen. Tegen de middag was de ruit al vervangen. 's Avonds stopt hij even 5min(!) om 50m verder in een nachtwinkel iets te gaan kopen om te drinken.
Hij komt terug en zijn ruit voor de tweede keer die dag verbrijzeld en laptop was weg. Hij heeft ondertussen wel al een andere (en nog betere), maar veel data is hij natuurlijk kwijt.
Ze hebben ook de reclame van hun firmawagen gehaald, van de moment dat ze kunnen opmaken dat het iets met IT te maken heeft, zijn ze een doelwit.


Drie dagen later een kennis die zijn laptop gestolen werd in een treinstation.
Hij zit neer op een bank, laptop tussen de benen. Iemand komt iets vragen om hem af te leiden en ondertussen trekt iemand langs achter de laptop van tussen zijn benen...
Je moet tegenwoordig al je laptop vastketenen aan je arm en dan ben je nog niet zeker dat ze je arm afhakken.

chosen1

Legacy Member
damn khoop dat ik zoiets nooit aan de hand heb!

kzal in ieder geval mijn ogen open houden (niet dat ik veel op veilingsites kom)

het is zo'n dieven natuurlijk niet te doen om de data maar om het toestel!

EA lover

Legacy Member
Mensen die hun laptop of andere waardevolle spullen in hun auto laten liggen, voor het oog van jan en allemal, verdienen in mijn ogen niet beter.

Sorry ze, maar een laptop van 3000€ op je achterbank laten liggen, is vragen om problemen.

SilentSpring

Legacy Member
EA lover zei:
Mensen die hun laptop of andere waardevolle spullen in hun auto laten liggen, voor het oog van jan en allemal, verdienen in mijn ogen niet beter.

Sorry ze, maar een laptop van 3000€ op je achterbank laten liggen, is vragen om problemen.

d'er staat nergens dat dit hier het geval is he.

'k vind het persoonlijk wel al ver gekomen dat ge alles met iet of wat waarde moet wegsteken wil je het niet gestolen worden.

als die laptop nu op de zetel ligt of in de koffer, imo moet ge daar met uw vingers afblijven.

~ pIgnmilkr ~

Legacy Member
Het is inderdaad al zover gekomen dat er dieven rondlopen op onze planeet ! zomg !

Suphafly

Legacy Member
EA lover zei:
Mensen die hun laptop of andere waardevolle spullen in hun auto laten liggen, voor het oog van jan en allemal, verdienen in mijn ogen niet beter.

Sorry ze, maar een laptop van 3000€ op je achterbank laten liggen, is vragen om problemen.

maw als ge iets perongeluk int zicht laat liggen waar vele mensen jaloers op zijn hebben de dieven het recht om dat te stelen? :crazy:

Blanco

Legacy Member
Die laptop zat in de koffer en dus niet zichtbaar van buitenaf.
Er lag trouwens nog een tweede laptop in, goedkoper model dat ze laten liggen hebben. Ze waren dus perfect op de hoogte. Een mens zou moeten een trackingdevice in het frame plaatsen zodat je hem ten alle tijde kan opsporen via GPS ofzo.

EternalSilence

Legacy Member
wel natuurlijk slim van die dief om bij zo'n evenmenten toe te slaan

altijd zeker van elektronica in de auto.

ik zelf heb al tegen mijn ouders gezegd dat ze die tap van zo een gps systeem van hun vooruit moeten halen als die nie word gebruikt, want ze breken nu echt bij alle auto's in waar er zo'n tap aan hangt, in de hoop die gps te rippen

ChunWai.

Legacy Member
Doom Dragon zei:
wel natuurlijk slim van die dief om bij zo'n evenmenten toe te slaan

altijd zeker van elektronica in de auto.

ik zelf heb al tegen mijn ouders gezegd dat ze die tap van zo een gps systeem van hun vooruit moeten halen als die nie word gebruikt, want ze breken nu echt bij alle auto's in waar er zo'n tap aan hangt, in de hoop die gps te rippen

Welke echte man steelt er nu een gps?:cool::p

RaGeR

Legacy Member
Mannen die beu zijn om op het eten te wachten als hun vrouw alweer eens de weg kwijt is? :p

slash

Legacy Member
als ter zoveel belangrijke data op een laptop staat dan zet ge ter toch beter zo programma op da kan zien waar da em volgende keer online gaat als em gestolen is. Zo zou ge die wel kunnen terug vinden.

chosen1

Legacy Member
rubmifer zei:
echt mannen stelen landkaarten :p

échte mannen rijden door tot ze uiteindelijk toch thuis aankomen! :cool:

slash zei:
als ter zoveel belangrijke data op een laptop staat dan zet ge ter toch beter zo programma op da kan zien waar da em volgende keer online gaat als em gestolen is. Zo zou ge die wel kunnen terug vinden.

kdenk niet dat er zo'n programma bestaat dat exact uw locatie kan weergeven ;)

slash

Legacy Member
chosen1 zei:
échte mannen rijden door tot ze uiteindelijk toch thuis aankomen! :cool:



kdenk niet dat er zo'n programma bestaat dat exact uw locatie kan weergeven ;)

ip adres word dan opgeslaan op ene server ergens en word dan naar u gestuurd.
Bij die macbooks gaat het zelfs nog verder. Worden foto's getrokken van de persoon die ter dan achter zit.

Licargon

Legacy Member
Als ge het serienummer van uwe laptop hebt zou ik het eens door eBay & Co halen, maar de kans dat ge hem terugkrijgt is miniem.

-Helld0g-

Legacy Member
lag u laptop int zicht?? de mijne ligt altijd onder een zetel of alst in de koffer is onder het afdekzeiltje!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan