Archief - Amsterdam citytrip

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

casualties

Legacy Member
Om het einde van de examens te 'vieren' heb ik samen met mijn vriendin een tripje voor 3 dagen naar Amsteram gepland. Ik ben daar al 1 maal geweest maar toen enkel in de dampkring gezeten. Nu, ik zou graag eens wat anders doen dan hetgeen waarvoor de meesten naar Amsterdam gaan..

Ben net een boekje gaan halen over Amsterdam maar ik veronderstel dat enkelen onder jullie me wel wat tips en must-do's kunnen geven..

Alvast bedankt voor enige hulp..:bow:

Dennoman

Legacy Member
Ik heb met mijn ouders een verlengd weekend in Amsterdam gedaan, en zo gewoon een beetje naar de standaardattracties gegaan. Het Rijksmuseum, de Prinsengracht, de Wallen (o_O), het Van Gogh museum, allemaal mooi, pittoresk en interessant. Het is vooral erg bijzonder dat de Wallen helemaal geen louche buurt blijkt te zijn, hoewel je dat toch zou vermoeden :/

Dakantochnie

Legacy Member
Pak voor de Prinsengracht zeker wel je tijd, is veel te zien. ;)

spray-bunny

Legacy Member
Het huis van Anne frank, de wallen zijn ook wel eens leuk (als je versleten hoeren wil zien^^)

Dakantochnie

Legacy Member
En ook het Anne Frank huis is knap om te zien, maar pak ook daar uw tijd voor. :p

Margeitje

Legacy Member
het Vondelpark is ook wel mooi (en romantisch ^^)
en voor de rest ja zeker rijksmuseum (de Nachtwacht moet je zeker eens gezien hebben !)
de wallen vond ik echt wél louche , kvoelde mij daar totaal nie op mijn gemak
jakkes :p

murdoc

Legacy Member
kun je mij eens pm'en wat je dat ongeveer zal kosten ?

ik zou een citytrip willen geven aan mijn ma voor haar 50e verjaardag, maar kweet begot niet wat dat ongeveer kost

en de reisbureau sites zijn ook niet echt behulpzaam :crazy:

Bart Religion

Legacy Member
Zijn er in Amsterdam dan nog andere dingen als hoeren en drugs?? :confused: :woohoo:

vogelnestje

Legacy Member
ben vorige keer ook naar de wallen geweest (juist langsgelopen) en tis toch iets da je gezien moet hebben, al vond ik het schoonste eraan de lampjes onder de brug :sop:

's avonds ook binnengegaan in één of ander anarchistisch café/danszaal waar dat wel dikke fun was (en ze La Chouffe hadden) Het paleis/huis van de koningin (?) vond ik 's nachts ook wel indrukwekkend, echt heel groot (:p ) Twas toen ook een of ander moslim feest, dus hebben we daar wat verbroederd en meegedanst met die mensen, dikke fun!

en ja... Rembrandt é

Forza

Legacy Member
Wandel eerst een coffeeshop binnen en probeer dan je ding te doen @ walletjes :evil:

DGEN

Legacy Member
zucht.....het vondelpark....zowel mooie als minder mooie momenten daar beleefd met mijn nu ondertussen ex :$

Tah_b00nz0r

Legacy Member
up up :) ik binnekort ook amsterdam (over 2 weekjes)

ben daar van zaterdag 11u30 tot zondag 17u...

wat ik opt moment allemaal al gelezen, gevonden heb om te doen is:
- vondelpark
- een of andere loungebar waar ze onder zo'n icebar gebouwd hebbe :P
- hardrock café is bezoeke ^^
- de wallekes
- anne frank huis + prinsengracht (ons hotel ligt op de prinsengracht :love: )
- bodies the exhibition (das de reden wrm ik naar a'dam ga)
- gewoon het centrum wa verkenne (ga fietske huren voor een dagje zoda ik wa rond kan)

nog andere tips? (buite coffeeshops :P)

het rembrandt of van gogh museum of rijksmuseum boeit mij ni zo hard tenzij iemand mij kan overtuigen waarom da ECHT de moeite is?
verder ga ik ook ni naar madame tussauds denk ik want 16€ is wel vree duur tbh :x dan ga ik liever ooit eens in london waar den "echte" museum is :D

JeanPerrier

Legacy Member
Tah_b00nz0r zei:
up up :) ik binnekort ook amsterdam (over 2 weekjes)

ben daar van zaterdag 11u30 tot zondag 17u...

wat ik opt moment allemaal al gelezen, gevonden heb om te doen is:
- vondelpark
- een of andere loungebar waar ze onder zo'n icebar gebouwd hebbe :P
- hardrock café is bezoeke ^^
- de wallekes
- anne frank huis + prinsengracht (ons hotel ligt op de prinsengracht :love: )
- bodies the exhibition (das de reden wrm ik naar a'dam ga)
- gewoon het centrum wa verkenne (ga fietske huren voor een dagje zoda ik wa rond kan)

nog andere tips? (buite coffeeshops :P)

het rembrandt of van gogh museum of rijksmuseum boeit mij ni zo hard tenzij iemand mij kan overtuigen waarom da ECHT de moeite is?
verder ga ik ook ni naar madame tussauds denk ik want 16€ is wel vree duur tbh :x dan ga ik liever ooit eens in london waar den "echte" museum is :D

in het echte is die prijs 2 of 3 keer zo hoog per persoon

bernardo

Legacy Member
Het seksmuseum vond ik ook wel chic en grappig wel redelijk klein maar is echt wel lachen en koste niet zo veel. Wallekes zijn snachts echt wel grappig dan ziet ge echt kei veel volk opstraat die allemaal aan het zien zijn naar de girls. Alleen het shemale walletje is iets minder, als je ineens een bobbel in da ding hun broek ziet zitte. Een aanrader is het wietcollege als je een vaporiser gratis wilt uittesten, mja ik weet niet of je vriendin en je daar in ge interreseert zijn. De rest van de museums heb ik niet uitgetest omdat daar te veel volk stond en dat geld koste.

Aja snachts aan de walle staan er op veel hoeken van de straten kerels die xtc en cocaine verkopen, maar allemaal fake spul. Ik ken u ni maar ik zeg het maar overlaatst reportage over gezien dat ge u toch ni int zak laat zetten.
Voor de rest weet ik ni, wat er nog special is.

vjcube

Legacy Member
mmmz, kben nog aant twijfele tussen parijs en amsterdam..
maar ja, kzal eens wa acties bekijken bij de reisbureau's (door diene valentijn da komt enz :) )
@the boonzor: zou je eventueel een pm sture, oeveel je dat ongeveer kost zo'n citytrip met 1 overnachting enz?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan