Archief - Alpinetocht 2007

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Stuffke

Legacy Member
Ik ben van plan om eind juli begin augustus een trektocht te maken in de Alpen. In deze tocht zou ik graag de Bishorn er even bijnemen. De meesten zullen die berg hoogstwaarschijnlijk niet kennen. Maar de Bishorn staat bekend als een van de gemakkelijkste 4000ers. Al mag je dat gemakkelijk met een korreltje zout nemen. Verder zal de tocht gaan over gletsjers en hoge Alpine Paden. Het spijtigge is dat geen van mijn vrienden geintereseerd blijkt te zijn in zo een tocht. Ze gaan waarschijnlijk liever dagenlang feesten in een of andere zuiderse discotheek. Maar dat heb ik wel al gehad. En ik heb nood aan iets uitdagender. Iets wat voorbereiding nodig heeft. Iets waar je je grens kan afgaan. Je snapt het wel iets avontuurlijks. Graag had ik geweten of hier nog zo'n mensen zitten, die het zouden zien zitten om samen zo een tocht te maken. Persoonlijk zou ik graag met een groepje van 4 à 6 mensen die bergen intrekken. Meschien denkt ja dat dit wel heel vroeg is om met zoiets af te komen. Maar bedenk wel dat zo een reis iets meer voorbereiding nodig heeft dan een 14daagse aan de Costa del Sol.

Groetjes Stuffke

maxdevis

Legacy Member
zeker interesse,
maar mijn ervaring met touwen en touwtechnieken is zo goed als nul

simplicity

Legacy Member
Ja, wat is uw ervaring met klimmen?

Begin juli zoek ik een basiscursus alpinisme te volgen bij de vbsf, dus misschien wil ik wel mee.

Stuffke

Legacy Member
Dit is nu de reden waarom ik er zo vroeg mee wil starten. Ik heb wel al wat ervaring met trekken maar het hoog gebergte is toch nog wat anders. Ik ben dus ook nog van plan een basiscursus te gaan volgen om toch goed voorbereid eraan te beginnen. De conditie moet tegen dan ook flink in orde zijn. Als je echt geintereseerd bent. geef je mail adres dan kan ik op msn wat foto's en documentatie doorspelen die ik al ingewonnne heb.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan