Archief - Aldi Folder ( LCD Tv)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

GTM

Legacy Member
XoN`- zei:
LCD >> plasma (vaak beweren ze annes, mr is ni zo)

plasma vb meer stroomverbruik + onscherper beeld door z'n 'vloeistof', terwijl lcd scherper is door z'n ledjes
Nog meer problemen trouwens. Bijvoorbeeld de logo's van de tv stations branden in in het plasma scherm. Ken zo iemand, had heel den dag mtv opstaan, en na een dikke maand stondet mtv logootje erop gebrand.

screaM^

Legacy Member
XoN`- zei:
LCD >> plasma (vaak beweren ze annes, mr is ni zo)

plasma vb meer stroomverbruik + onscherper beeld door z'n 'vloeistof', terwijl lcd scherper is door z'n ledjes

plasma heeft wel een veel grotere kijkhoek dacht ik.. en zo waren er nog enkele iets of wat belangrijke puntjes hoor. Ze zijn ongeveer evenwaardig zou ik denken.

Feignasse

Legacy Member
"Ledjes" in LCD???

Ik dacht altijd dat plasma beter was op grotere schermen. Vriend van me heeft zo'n enorme plasmatelevisie van Pioneer en de beeldkwaliteit daarvan is toch wel zeer degelijk.

FlameDB

Legacy Member
XoN`- zei:
toch ni vr ne plasma? :)

nee voor LCD tv

mijn LCD tv van LG, nog geen seconde spijt van gehad, zo'n beestje maat. Eerst werd mij wijsgemaakt dat beeld op een LCD TV op niets trekt zonder zo'n Digibox om digitaal TV te hebben, dat je dan gewoon beter af was met een CRT TV.
Maar imo, is mijn beeld evenmooi als dat van een CRT TV met digibox, echt heerlijk gwn.

xx

(ik was carharrt^ zat op zijn laptop, dermee)

FLT

Legacy Member
Ik heb ook een LCD van LG, is wel maar een 20" :(. Maar koste me in die tijd toen al meer dan 800euries.
Nu wordt het tijd om eens te upgraden naar een 32", wel nog ff doorsparen :)

Psychodweep

Legacy Member
XoN`- zei:
LCD >> plasma (vaak beweren ze annes, mr is ni zo)

plasma vb meer stroomverbruik + onscherper beeld door z'n 'vloeistof', terwijl lcd scherper is door z'n ledjes

Een plasma scherm is nie onscherper hoor... ze hebben gewoon een lagere maximum resolutie, maar ze geven in tegenstelling tot TFT alle resoluties goed weer, terwijl een TFT enkel scherp beeld geeft in z'n native resolutie (maximale resolutie).

Een 2de punt die ik wil aanhalen: Computermateriaal kan je niet vergelijken met breedbeeld LCD's. Das totaal iets anders.
De computers in de Aldi die gaven veel waar voor weinig (vroeger) geld, nu is da verschil niet zo groot meer en zijn het geen superconfiguraties dat ze verkopen.

Voor een breedbeeld scherm raad ik je best aan om zelf es naar een zaak te gaan en die schermen met je eigen ogen te kunnen bekijken vooraleer je beslist om 1tje te kopen.

Die Medion heb je nooit met je eigen ogen gezien en je weet nie wat de kwaliteit ervan is. Wss hebben ze één of andere panel gebruikt van een C-merk en dan hun eigen merk erop gezet.
Dus ik zou zeker geen breedbeeld tv gaan kopen in de Aldi.
Je betaalt in de elektrozaak ietsje meer voor een merk, maar dan ben je tenminste tevreden. De kans dat je tevreden bent met zo'n C stuff, is zeer miniem.

*edit*
typfoutje

metaphore

Legacy Member
Ik ken iemand die zo een lcd gekocht heeft in den aldi (een goei jaar geleden)
en die hebben toch spijt van hun aankoop, ze hadden liever €500 voor meer kwaliteit.

De instellingen hebben ze nooit tegoei gekregen, de beeldkwaliteit was toch niet 100% en de accesoires waren allemaal van povere kwaliteit (zoals de afstandsbediening die na exact 1,5 maand het opgaf)

tv's enzo koop ik ook nie in aldi, maar met computermateriaal heb ik nog nooit problemen gehad.
De aankoop van mijn laptop daar heb ik nog geen seconde spijt van... das nu 1,5 jaar geleden en ik zie nu in brochures laptops staan voor +- dezelfde prijs en dezelfde specs :p
loopt trouwens nog altijd als nieuw

PsyKi

Legacy Member
een tv zouk inderdaad ook nooit kopen alsek hem ni zie.

Moet maar es gaan kijken bvb in de fnac, alsde daar 15 tv's naast elkaar ziet gade zien da er geen enkele bij is die precies hetzelfde beeld geeft.
daar zit veel verschil in qua kleuren, kwaliteit, contrast, hederheid, en zoverder.

Dingen die ge echt wel moet 'zien' en ni op een papierke, wa de theoretische specs zijn. Allejah, nen tft tv kost nog altijd een hoopke geld, dus ik zou em toch eerst willen zien spelen.

overigens, voor de tft-plasme discussie.
Plasma geeft in het begin heel mooi beeld, maar werkt met vloeistoffen (de plasma). Na een jaartje of zo beginnen die kleuren en zo heel fel te verminderen.
Bij tft heb je alleen kans op dode/luie pixels, maar je behoudt hetzelfde beeld als wanneer je hem gekocht hebt, onafhankelijk van de leeftijd.

imo is tft dus veel beter ja, ook al heeft het ook zijn nadelen.
Plasma heeft natuurlijk wel een betere naam bij de massa, dus als ge wilt stoefen me uw tv, zijde mssn beter me ne plasma ja.

Skoebiedoe

Legacy Member
XoN`- zei:
LCD >> plasma (vaak beweren ze annes, mr is ni zo)

plasma vb meer stroomverbruik + onscherper beeld door z'n 'vloeistof', terwijl lcd scherper is door z'n ledjes


Pertang werkt plasma totaal niet met een vloeistof maar met een gas en een fosfor laag.
Crt werkt trouwens ook met een fosfor laag en die geven zelfs nog beter beeld dan een lcd.

Ledjes in een lcd???? 1 (mischien 2 in de duurdere grote schermen) backlight (dus een lamp) die heel uw scherm moet laten oplichten en een lcd scherper....(pixels tellen ja indien je groot gaat want de resolutie van een 32" is net zo groot als een 37".)

Best nog eens wat meer info inwinnen voordat ge hier onzin komt uitkramen.

Zir0h

Legacy Member
XoN`- zei:
plasma vb meer stroomverbruik + onscherper beeld door z'n 'vloeistof', terwijl lcd scherper is door z'n ledjes
Totaal geen last van :)


Plasma van 107cm hier :D Nog gene minuut spijt van gehad ;)

Skoebiedoe

Legacy Member
GTM zei:
Nog meer problemen trouwens. Bijvoorbeeld de logo's van de tv stations branden in in het plasma scherm. Ken zo iemand, had heel den dag mtv opstaan, en na een dikke maand stondet mtv logootje erop gebrand.


Is ook reeds achterhaalt.
Staat zelfs in de handleidingen dat je de eerste 200 uur kontrast en helderheid wat lager moet zetten omdat uw fofor laag eerst moet "inbranden".
Nadien speelt dat hoegenaamd gene rol meer en zelfs een lcd kan last hebben van een schaduw beeld als je daar te lang hetzelfde beeld laat opstaan.Zelfs een crt (uwen oude tv) kan zelfs inbranden indien daar lang hetzelfde beeld blijft opstaan...

Skoebiedoe

Legacy Member
PsyKi zei:
overigens, voor de tft-plasme discussie.
Plasma geeft in het begin heel mooi beeld, maar werkt met vloeistoffen (de plasma). Na een jaartje of zo beginnen die kleuren en zo heel fel te verminderen.
Bij tft heb je alleen kans op dode/luie pixels, maar je behoudt hetzelfde beeld als wanneer je hem gekocht hebt, onafhankelijk van de leeftijd.

imo is tft dus veel beter ja, ook al heeft het ook zijn nadelen.
Plasma heeft natuurlijk wel een betere naam bij de massa, dus als ge wilt stoefen me uw tv, zijde mssn beter me ne plasma ja.


Zie mijn eerdere uitleg ergens.
Plasma werkt op het principe van verhitten van een gas(it noemen ze dan de plasma) die dan een fosfor laag laat oplichten en dit voor iedere kleur(rood,blauw,groen)

Nu een tft kan zelfs geen natuurgetrouwe kleuren weergeven en zelfs met zwart hebben de meesten nog moeite.
trouwens verkleurt uwen tft ook na zoveel jaar aangezien uw kwaliteit van uw kleur enkel maar bepaald wordt door jawel uw backlight(of uw lamp).
Iedere lamp verslijt met de jaren en zijn licht sterkte en zelfs de helderheid van uw licht neemt af na verloop van tijd.

En stoefen mee een plasma is even grote onzin als stoefen mee een lcd...als je echt wilt stoefen ga je voor een projector. :p

XoN`-

Legacy Member
Skoebiedoe zei:
Pertang werkt plasma totaal niet met een vloeistof maar met een gas en een fosfor laag.
Crt werkt trouwens ook met een fosfor laag en die geven zelfs nog beter beeld dan een lcd.

Ledjes in een lcd???? 1 (mischien 2 in de duurdere grote schermen) backlight (dus een lamp) die heel uw scherm moet laten oplichten en een lcd scherper....(pixels tellen ja indien je groot gaat want de resolutie van een 32" is net zo groot als een 37".)


Toch gek dan dat in een herkend electronicazaak, waar ik vakantiewerk heb gedaan, elke verkoper het tegenovergestelde beweerde.
Daar raden ze iedereen net aan om LCD te kopen ipv plasma.
Tevens hadde we zelfde merken plasma - lcd vergeleken & beeld v lcd was toch pak scherper ...

Nja ieder z'n ding off course.
Tis ok erges 'logisch' da ge een 107 cm scherm 'goe' vindt mh ... :p

Nja kvinnet eigl 'erg' da ge zoveel geld an ne TV kunt uitgeven, daar kank veel leuker dings mee doen

(mrja kijk dan ok nooit nr tv, buiten vr ne film. Tis natuurlijk leuk vr mensen da constant tv zien)

sneax

Legacy Member
den aldi is goed voor cheap food en booze maar voor electronica koop ik toch ook liever de bekende modellen van bekende merken

ik koop daarom niet in een speciaalzaak, ik zoek zelf op i'net een paar goeie modellen, en zoek die dan op voor zo cheap mogelijk, of dat nu in een speciaalzaak of een supermarkt is, doet er niet toe - in de speciaalzaak betaald ge de expertise en de uitleg bij mee maar die heb ik niet nodig

eniac

Legacy Member
XoN`- zei:
Tevens hadde we zelfde merken plasma - lcd vergeleken & beeld v lcd was toch pak scherper ...

Vind ikzelf ook, van dichtbij. Maar als je op een normale afstand zit vind ik dat niet echt meer opvallen, wat dan wel weer opvalt is de beperkte dynamic range en het lage contrast van LCD's ten opzichte van plasma.

Moest ik nu eentje kopen, het werd plasma. Maar ik wacht nog wat :)

Over TV's van de Aldi: stay away. Al met veel modellen in aanraking gekomen, en ik vind het allemaal even grote bucht.

Skoebiedoe

Legacy Member
XoN`- zei:
Toch gek dan dat in een herkend electronicazaak, waar ik vakantiewerk heb gedaan, elke verkoper het tegenovergestelde beweerde.
Daar raden ze iedereen net aan om LCD te kopen ipv plasma.
Tevens hadde we zelfde merken plasma - lcd vergeleken & beeld v lcd was toch pak scherper ...

Nja ieder z'n ding off course.
Tis ok erges 'logisch' da ge een 107 cm scherm 'goe' vindt mh ... :p

Nja kvinnet eigl 'erg' da ge zoveel geld an ne TV kunt uitgeven, daar kank veel leuker dings mee doen

(mrja kijk dan ok nooit nr tv, buiten vr ne film. Tis natuurlijk leuk vr mensen da constant tv zien)


Tja,hun marge zal zeker hoger hebben gelegen op lcd dan op plasma en natuurlijk moesten ze van hunne overstock af.
Goede raad geloof nooit een verkoper van een merkproduct.Zijn product is altijd beter.

hatetn

Legacy Member
screaM^ zei:
plasma heeft wel een veel grotere kijkhoek dacht ik.. en zo waren er nog enkele iets of wat belangrijke puntjes hoor. Ze zijn ongeveer evenwaardig zou ik denken.


mijne(lcd) heeft een kijkhoek van 175°
da bijna helemaal van opzij bekijken
tegenwoordig hebben die ook al een enorm grote kijkhoek ze
kheb er ook al gezien da als ge ze ietwat opzij bekijkt da ze helemaal fucked zijn maar da zijn al oudere

Skoebiedoe zei:
Pertang werkt plasma totaal niet met een vloeistof maar met een gas en een fosfor laag.
Crt werkt trouwens ook met een fosfor laag en die geven zelfs nog beter beeld dan een lcd.

Ledjes in een lcd???? 1 (mischien 2 in de duurdere grote schermen) backlight (dus een lamp) die heel uw scherm moet laten oplichten en een lcd scherper....(pixels tellen ja indien je groot gaat want de resolutie van een 32" is net zo groot als een 37".)

Best nog eens wat meer info inwinnen voordat ge hier onzin komt uitkramen.


pixels tellen?
enkel op kabel omda die nog uit de prehistorie komt
ze zouden beter hd digitale tv uitbrengen
tzou mss geen zo'n grote rip off meer zijn

XoN`-

Legacy Member
bij mijn weten is zon tv met een 'lamp' een projecter & g'n lcd televisie.

& das idd slecht ja, trouwens weet den helft ni dat ge die lamp om de x aantal jaar moet vervangen & dat da IMMENS veel geld kost

Psychodweep

Legacy Member
XoN`- zei:
bij mijn weten is zon tv met een 'lamp' een projecter & g'n lcd televisie.

& das idd slecht ja, trouwens weet den helft ni dat ge die lamp om de x aantal jaar moet vervangen & dat da IMMENS veel geld kost

Nee, tis geen projectietv hoor... als je al ooit een TFT scherm (van pc) hebt opengevezen, dan zal je zien dat er daar 2 (of meerdere) soort TL-lampen achter uw scherm zitten... die zien er zo uit als dunne lange staafjes, net zoals die UV lampen voor uw pc te modden.
Die zorgen dat uw scherm belicht wordt eh... moesten die kapot zijn of er nie zijn, dan kan je nog wel zien wat er op uw scherm staat, ma bijna niks is leesbaar omdat het zo donker is...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan