Archief - Afstand tot centrale

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bontus

Legacy Member
Distance from local telephone exchange :
5423 metre
ik heb ook academic broadband en mijn verbinding is ook niet stabiel.
Te grote afstand dus?

ZyphO

Legacy Member
frado2005 zei:
Vroeger had ik dit ook, ik zat dan altijd aan 1.1 mbps. Na jaar of 3 hebben ze alles es upgedate qua centrales enz en sindsdien kan ik het maximum van mijn lijn halen...


goed dat ik het weet. zal eens bellen naar Belgacom :D

heb nu nog altijd 1.1mbits maar kweet niet of dat Adinkerke andere centrale heeft dan die van Veurne...

Messias.

Legacy Member
reteiP zei:
Distance from local telephone exchange :
5423 metre
ik heb ook academic broadband en mijn verbinding is ook niet stabiel.
Te grote afstand dus?
Jow dude, één post boven je. Grafiekjes interpreteren leren ze normaal gezien in't middelbaar.

awesome

Legacy Member
kzit op 2555m en khaal ook m'n max-snelheid niet bij skynet... ;(

Bontus

Legacy Member
Messias. zei:
Jow dude, één post boven je. Grafiekjes interpreteren leren ze normaal gezien in't middelbaar.
ja tis ook daarom da ik zelf al besluit met: te grote afstand.

-etienne-

Legacy Member
Messias. zei:
Jow dude, één post boven je. Grafiekjes interpreteren leren ze normaal gezien in't middelbaar.


ik snap die graf toch niet tegoei ze. Wat is dommel? adsl? adsl2? ...?

Messias.

Legacy Member
-etienne- zei:
ik snap die graf toch niet tegoei ze. Wat is dommel? adsl? adsl2? ...?
Wat snap je niet? De kleurtjes? De legende? Moeilijke woorden? De verhouding snelheid/afstand? Je hebt geluk, ik ben in een goeie beu en zal het je even uitleggen.

Stappenplan grafieklezen:
1) Je kijkt rechtsboven naar de legende en zoekt het kleurtje dat hoort bij wat je wil opzoeken. In ons geval is dat ADSL, zodoende moeten we kijken naar de kleur blauw.
2) Zoek onderaan de grafiek de afstand (dat is in meter, kilometer gedeeld door duizend) van jouw koperpaar tot aan de centrale en plaats je vinger erop.
3) Beweeg je vingertje recht omhoog tot op het punt dat de blauwe grafiek stopt.
4) Beweeg dan je vinger naar links, tot je op de verticale as komt.
5) Voila, nu kan je de maximaal haalbare snelheid voor jouw koperpaar aflezen.

-etienne-

Legacy Member
bedankt!

Nuja, als je gewoon had gezegd dat 't hier ADSL is en niet ADSL2 ofzo was 't ook wel goed geweest :ironic:

Wat is dat just die adsl2 of adsl2+? Ligt dat in belgie?

Messias.

Legacy Member
-etienne- zei:
Wat is dat just die adsl2 of adsl2+? Ligt dat in belgie?
Belgacom is druk bezig met VDSL (Very-High Bitrate DSL) uit te rollen, dit is echter niet beschikbaar voor particulieren. En ik dacht ook dat edpnet bezig is om ADSL2+ beschikbaar te maken, alhoewel, daar hoor je niet al te veel meer over. Wat is het? Technieken om hogere snelheden door de koperdraad pompen, zoals ge al kon aflezen uit de grafiek.

Nuja, beiden zijn niet meer dan pepmiddeltjes voor een dood paard.

byter

Legacy Member
VDSL is wel beschikbaar voor particuleren; BC is ADSL2+ ook aan het uitrollen maar dat gaat men niet voor internetdiensten gebruiken
edpnet is afhankelijk van scarlet ivm ADSL2+ maar dat verloopt allesbehalve vlot

Messias.

Legacy Member
Sorry, mijn fout. Ik dacht dat het alleen beschikbaar was voor bedrijven, maar da's inderdaad niet zo.

Frado2005

Legacy Member
Even naar bovenhalen.
Ik ben aan het twijfelen tussen dommel en edpnet.
Via edpnet site, zag ik dat de afstand van mij tot wijkcentrale 1117m is. Zou ik de volledige snelheid behalen?:
- Maximum download: 6144 kbps
- Maximum upload: 640 kbps

En dus 1 extra gb kost €0.25?

-etienne-

Legacy Member
hierboven staat toch al in die grafiek dat zolang je niet verder dan 2 km zit je je geen zorgen hoeft te maken.

Skizzy

Legacy Member
Ach, binnen x aantal jaren allemaal op glasvezel? :p
Ik haal hier ook niet de volle snelheid, maar ik weet niet hoever ik van centrale afzit.

Stimpy

Legacy Member
Messias. zei:
Wat snap je niet? De kleurtjes? De legende? Moeilijke woorden? De verhouding snelheid/afstand? Je hebt geluk, ik ben in een goeie beu en zal het je even uitleggen.

Stappenplan grafieklezen:
1) Je kijkt rechtsboven naar de legende en zoekt het kleurtje dat hoort bij wat je wil opzoeken. In ons geval is dat ADSL, zodoende moeten we kijken naar de kleur blauw.
2) Zoek onderaan de grafiek de afstand (dat is in meter, kilometer gedeeld door duizend) van jouw koperpaar tot aan de centrale en plaats je vinger erop.
3) Beweeg je vingertje recht omhoog tot op het punt dat de blauwe grafiek stopt.
4) Beweeg dan je vinger naar links, tot je op de verticale as komt.
5) Voila, nu kan je de maximaal haalbare snelheid voor jouw koperpaar aflezen.

:rofl:

en den andere antwoordt dan nog zo serieus :lol:

ellenwiu

Legacy Member
Volgens de grafiek kan ik max. +/-4000 kbps halen. (afstand +/- 4km)
Maar in werkelijkheid haal je dan een cijfer dichtbij het max of kan het zijn dat je maar de helft haalt?

Frado2005

Legacy Member
ellenwiu zei:
Volgens de grafiek kan ik max. +/-4000 kbps halen. (afstand +/- 4km)
Maar in werkelijkheid haal je dan een cijfer dichtbij het max of kan het zijn dat je maar de helft haalt?
Denk dat een 2mbit voor jou zal worden. Misschien 3mbit, maar zeker geen 4.

Bontus

Legacy Member
Nu heb ik gemaild naar men provider een paar weken terug. (dat men adsl constant uitviel, en ik geen verbinding meer kon maken dan) Ze gingen het doorgeven aan Belgacom zeiden ze toen. En sinds augustus is men ADSL perfect stabiel zelfs al zit ik op 5.5 kilometer van de centrale.
Aan men snelheid merk ik niets. Kan iemand dit dan verklaren?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan