Archief - Advies gerechtelijk mondeling akkoord

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dreamlinkertje

Legacy Member
Sinds ik niemand in men vriendekring heb die iets over gerechtelijke weet , zou ik graag advies hebben. hier onder leest u het verhaal.

ik heb een lening gedaan voor een familielid, 4321 euro in totaal voor aankoop van meubels. Het familielid in kwestie ging me telkens geld geven voor iedere maand de afbetaling te doen. Nu door allerlei omstandigheden hebben we ruzie gekregen en heeft ze deze en vorige maand niets gegeven, na telefonisch contact is gebleken dat ze me vriendelijk de vinger heeft gegeven.

Nu vroeg ik me af of ik hier ergens mee te recht zou kunnen ? ik heb enkel maar een mondeling akkoord nergens iets opgeschreven.

Optec

Legacy Member
Is er geld gestort op jou rekening??
Heb jij de facturen van die meubels ??

Als je niets kan bewijzen ...ben je "gezien" I'm afraid

smg_phoenix

Legacy Member
ooit van de regel gehoord geen zaken te doen me familie ?

Dreamlinkertje

Legacy Member
Facturen zijn in het bezit van het familielid in kwestie.
Enigste " kleine " bewijs dat we hebben is dat de meubelen daar zijn.
ik heb horen zeggen dat je met enkel een mondeling akkoord naar een vrederechter kunt stappen, klopt dit ?

spray-bunny

Legacy Member
Van je familie moet je't hebben...

Als je een aantal maandelijkse stortingen kunt bewijzen en je hebt de facturen sta je imo toch al redelijk sterk in je schoenen, denk ik...

In't vervolg ALTIJD contractje opstellen he.

Een mondeling contract is id genoeg. Het probleem is dat het moeilijk te bewijzen is, het is uw woord tegen het hare.

Cyclone

Legacy Member
eum your fucked :sop:

ge hebt dus eigenlijk niks van bewijzen?

Geen maandelijkse storting op u rekening?
Geen facturen?
Geen Sms'en hierover?
Geen Email/Msn gesprekken?

als ge niks hebt om u te bewijzen zou ik ni naar de vrederechter stappen, dan verliest ge en moet ge nog meer betalen...

Optec

Legacy Member
Cyclone zei:
eum your fucked :sop:

ge hebt dus eigenlijk niks van bewijzen?

Geen maandelijkse storting op u rekening?
Geen facturen?
Geen Sms'en hierover?
Geen Email/Msn gesprekken?

als ge niks hebt om u te bewijzen zou ik ni naar de vrederechter stappen, dan verliest ge en moet ge nog meer betalen...

Spreek met kennis van zaken !!!:naughty:
Vrederechter is gratis EN in bedrag beperkt

Toxic!

Legacy Member
Normaal hebt ge boven de 375 euro een schriftelijk bewijs nodig, maar omdat het hier familie is, is dat niet meer vereist.

Neemt niet weg dat ge het nog altijd zult moeten bewijzen en dat gaat niet gemakkelijk zijn.

GhO$T

Legacy Member
Dreamlinkertje zei:
Facturen zijn in het bezit van het familielid in kwestie.
Enigste " kleine " bewijs dat we hebben is dat de meubelen daar zijn.
ik heb horen zeggen dat je met enkel een mondeling akkoord naar een vrederechter kunt stappen, klopt dit ?
Je hebt een lening toegestaan zonder nog maar het minste op papier te zetten, en alle betalingen (en terugbetalingen) zijn in cash gebeurd?? Das toch echt om problemen vragen hé :s.

Probeer het toch zo op te lossen, zet u over die ruzie en voer een geciviliseerd gesprek, wil dat niet lukken, dreig dan met naar het gerecht te stappen, nuja veel kans dat u familielid ook weet dat je geen poot hebt om op te staan en dus niet onder de indruk is van dat dreigement.

Optec

Legacy Member
GhO$T zei:
Je hebt een lening toegestaan zonder nog maar het minste op papier te zetten, en alle betalingen (en terugbetalingen) zijn in cash gebeurd?? Das toch echt om problemen vragen hé :s.

Probeer het toch zo op te lossen, zet u over die ruzie en voer een geciviliseerd gesprek, wil dat niet lukken, dreig dan met naar het gerecht te stappen, nuja veel kans dat u familielid ook weet dat je geen poot hebt om op te staan vrees ik.

Stop nu eens met diene mens te berispen. Dat ie dom is geweest heeft ie nu wel al door.

Je moest eens weten hoeveel mensen dit overkomt.
En nog voor VEEEL meer.

We weten nog steeds niet of alle transacties in cash gebeurt zijn.
Hallo ??

spray-bunny

Legacy Member
Mja, 't is mss geen bezitsvordering, maar ook kredietovereenkomsten en geschillen ivm mede-eigendom komen aan de vrederechter toe ongeacht het bedrag. En 't zal wel één van die zijn.:unsure:

Ik zou de threadstarter wel aanraden sowieso eerst met u familielid te praten. Eventueel kunt ge het woord 'vrederechter' al eens laten vallen, dat doet ook al veel. Maar hebt ge nu eigenlijk iets van bewijs?

Optec

Legacy Member
spray-bunny zei:
Mja, 't is mss geen bezitsvordering, maar ook kredietovereenkomsten en geschillen ivm mede-eigendom komen aan de vrederechter toe ongeacht het bedrag. En 't zal wel één van die zijn.:unsure:

ik denk van niet ....maar zolang we niet weten of hij de aankoop via de rek heeft gedaan :confused:

Indien het geld gewoon gestort werd is het een gewone lening en dat bedrag is te groot voor de vrederechter.
DAT weet ik nu eens zeker want ik leende aan 2 ? !! personen 2500€ en ze hebben "plotseling":wtf: geen geld meer = 1ste aanleg awaits them :woohoo:

Dreamlinkertje

Legacy Member
Bedankt voor de reacties hier,

er werd altijd Cash betaalt, en tja je denkt dat familie te vertrouwen is he...
Met de familielid praten heb ik al meerdere keren gedaan. ze zegt dat ze het niet kan betalen ... maar gaat dan wel op reis naar Barcelona - ardennen en naar zee .. achja..
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan