Archief - ADSL zonder Belgacom

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Jedi M.S.

Legacy Member
Hi,
Ik vroeg mij af als er nog gelijkaardige ADSL providers zoals TELE2 zijn die je een ADSL abonnement leveren waarbij je geen extra abonnement bij Belgacom moet hebben. Bij de meeste ADSL providers moet je namelijk ten minste een Discovery Line van Belgacom hebben om het telefoonnetwerk actief te houden.

En heeft er anders iemand ervaring met de ADSL van TELE2 ?

Thanks

thugangel

Legacy Member
nog een klein vraagje ivm Belgacom Discovery Line.

Wij bellen hier geregeld naar Turkije met een Fullcard ( belkaart dus waar je een 0800 nummer belt endan de pin ingeeft van je kaart zodat je enkel met de geld op je belkaart kunt bellen. )

Bij telenet wordt er niets bijgelteld op de telenetfactuur.
Nu wou ik vragen of iemand hier misschien iets van afweet? :)

Ik ga zowiezo eens bellen een van dees, maar wou het toch nog even vragen hier.

(het is voor de overstap naar wss Dommel, waarvoor ik de Discovery Line nodig heb)

mauron

Legacy Member
thugangel zei:
nog een klein vraagje ivm Belgacom Discovery Line.

Wij bellen hier geregeld naar Turkije met een Fullcard ( belkaart dus waar je een 0800 nummer belt endan de pin ingeeft van je kaart zodat je enkel met de geld op je belkaart kunt bellen. )

Bij telenet wordt er niets bijgelteld op de telenetfactuur.
Nu wou ik vragen of iemand hier misschien iets van afweet? :)

Ik ga zowiezo eens bellen een van dees, maar wou het toch nog even vragen hier.

(het is voor de overstap naar wss Dommel, waarvoor ik de Discovery Line nodig heb)

O800 is een gratis nummer, bij élke operator (vast én mobiel).

thugangel

Legacy Member
Ik vraag het omdat een nonkel van me 35euro heeft moeten betalen aan alleen bijkomende kosten van dat belkaart. :) ( ook 0800 nummer ( dat zeggen zei teminste, ik was er niet bij toen zij belden. )

moloko

Legacy Member
Bij een discoverylijn komt er per minuut nog 0.15 € bij.Ik weet niet of je met een discoverylijn gebruik kunt maken van zo een betaalkaart.
Ik heb ook een discoverylijn maar bel met jajah.

Alle types oproepen (internet dial-upcommunicatie inbegrepen): standaardtarief + opleg van 0,15€/minuut, ook voor oproepen via CSC (Carrier Selection Code)/CPS (Carrier Preselection Code)

Psychodweep

Legacy Member
Met scarlet one heb je een telefonie en internetabo in 1 voor een dikke 50 EUR per maand.
Je hebt dan geen abo meer bij Belgacom.
Die Discoverylijn is pokkeduur, zou ik nooit gebruiken om te bellen.
0800 is gratis, op uw factuur kunde zien vanwaar die 35 EUR extra komen eh.

Burny

Legacy Member
Neem hier eens een kijkje. Dommel heeft btw ook VOIP bellen, is goedkoop en kost je géén abbonements geld. Gewoon een ADSL abbo bij hun nemen.

[TFT]Poky

Legacy Member
dus als ge 0 minuten belt dan moet ge voor u lijn alleen maar 6,5 € betalen aan belgacom?

Jedi M.S.

Legacy Member
Hmm vandaag een mailtje gehad van TELE2: als ik alleen de ADSL van TELE2 neem, moet ik toch een actieve telefoonlijn bij belgacom hebben. Dit betekend dus dat ik toch een Discovery Line moet nemen :(
Is het dan echt onmogelijk om alleen ADSL te hebben ZONDER een abo bij belgacom te hebben ?

Bart Religion

Legacy Member
ja. bij EDPNET heb je GEEN belgacom abbo nodig (en 60GB limiet! en SNELLER dan Belgacom ADSL)

maxdevis

Legacy Member
thugangel zei:
nog een klein vraagje ivm Belgacom Discovery Line.

Wij bellen hier geregeld naar Turkije met een Fullcard ( belkaart dus waar je een 0800 nummer belt endan de pin ingeeft van je kaart zodat je enkel met de geld op je belkaart kunt bellen. )

Bij telenet wordt er niets bijgelteld op de telenetfactuur.
Nu wou ik vragen of iemand hier misschien iets van afweet? :)

Ik ga zowiezo eens bellen een van dees, maar wou het toch nog even vragen hier.

(het is voor de overstap naar wss Dommel, waarvoor ik de Discovery Line nodig heb)


of bel met skype.
je koopt gewoon credits, kan zelfs met een overschrijving, en dan bel je aan locaal tarief:
Destination Rate/minute Rate/minute incl. VAT
Turkey € 0.111 € 0.128
Turkey - Cyprus North € 0.106 € 0.122
Turkey - Mobile - Others € 0.173 € 0.199
Turkey - Mobile - Telsim € 0.173 € 0.199
Turkey - Mobile - Turkcell € 0.173 € 0.199
Turkey-Ankara € 0.111 € 0.128
Turkey-Antalya € 0.111 € 0.128
Turkey-Istanbul € 0.055 € 0.063
Turkey-Izmir € 0.111 € 0.128
Turkmenistan € 0.162 € 0.186
bron:skype.com

Joris1982

Legacy Member
bartreligion zei:
ja. bij EDPNET heb je GEEN belgacom abbo nodig (en 60GB limiet! en SNELLER dan Belgacom ADSL)

Das nu denk ik wel veranderd....
http://www.edpnet.be/cms.aspx?S=ADSLMax6dyn
http://www.edpnet.be/cms.aspx?S=ADSLMax6fix
Tis maar tussen 20 en 40 gb da ge kunt kiezen, daarna ist extra betalen voor 25 cent per gieg. Er is wel een nachtteller....

Hier zegt men dat je nog wel een Belgacom telefoonlijn nodig hebt:
http://pub.telenet.be/forum/viewtopic.php?t=4955

Jedi M.S. zei:
Dit betekend dus dat ik toch een Discovery Line moet nemen :(
Is het dan echt onmogelijk om alleen ADSL te hebben ZONDER een abo bij belgacom te hebben ?

Blijkbaar niet dus. Enkel bij een bepaald formule van Mobistar kan dat, maar dan kost dat wel 40 EUR en heb je maar 15 GB. Je kan dan evengoed dommel nemen en die extra 6.5 eur voor je lijn aan Belgacom betalen en je komt nog goedkoper uit.
(in dit geval betaalt Mobistar dat voor je, en komt dat eigenlijk op hetzelfde neer, want ze rekenen het door aan de klant)

Waarom maak je een probleem van die 6,5 EUR ?? Wil je echt die 6,5 EUR uitsparen ?? gaat niet lukken hoor, als het niet anders kan, zal je het moeten accepteren.
Als je kabel neemt bij Telenet, dan kom je toch 42 EUR uit en dat is dan veel duurder dan de goedkopere (soms) ADSL lijnen bij bijv. Dommel voor 33 EUR + 6.5 EUR telefoonlijn en daarvoor heb je 50 gb per maand en nooit meer smallband (1mbit is heel surfbaar in tegenstelling tot 56k)

FLT

Legacy Member
De enigste reden bij sommige providers (vraag me niet dewelkste) is dat ze de prijs voor de lijn al in hun eigen prijs verwerkt hebben en je hebt dus "zogezegd" geen belgacom lijn nodig.

KoenDK

Legacy Member
ik heb dit weekend van iemand gehoord dat ADSL en Telenet BEIDE zullen uitpakken met een nieuw pakket

een pakket waarbij je enkel uw breedbandverbinding zal moeten betalen
(geen extra kost aan discovery line)

zou ook gelden voor digital TV


dus nog effe wachten mannen :niceone:

Quxan

Legacy Member
clearwire, kheb dat op kot in Brussel. Je hebt daar zelfs geen telefoonlijn/kabel voor nodig (what's in a name).
Kdenk wel dat het enkel in Brussel is.

Jedi M.S.

Legacy Member
Joris1982 zei:
Waarom maak je een probleem van die 6,5 EUR ?? Wil je echt die 6,5 EUR uitsparen ?? gaat niet lukken hoor, als het niet anders kan, zal je het moeten accepteren.
Als je kabel neemt bij Telenet, dan kom je toch 42 EUR uit en dat is dan veel duurder dan de goedkopere (soms) ADSL lijnen bij bijv. Dommel voor 33 EUR + 6.5 EUR telefoonlijn en daarvoor heb je 50 gb per maand en nooit meer smallband (1mbit is heel surfbaar in tegenstelling tot 56k)
Het is niet zozeer die 6.5 euro waar ik problemen rond maak, maar het is de extra moeite.
Je moet 2 afspraken maken (om die discovery line en ADSL te laten aansluiten), je krijgt 2 facturen (elk op een andere dag), je moet dus constant 2 rekeningen betalen, ... Dubbel zoveel moeite, dubbel zoveel kans op problemen ;)
Maar het is zoals je zegt, kga waarschijnlijk voor Dommel + Discovery line gaan, het heeft meer voordelen en komt goedkoper uit dan andere ADSL providers en Telenet samen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan