Archief - Adres achterhalen via gsm mogelijk?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

seb2709

Legacy Member
Iemand zit me echt op de zenuwen te werken via irritante gsm berichtjes enzo... en graag zou ik deze persoon graag is een visite brengen... is het mogelijk zijn adres te achterhalen via zijn gsm nummer? bepaalde website ofzo mss? :)

ga em nix doen hoor :rofl: zo bennek ni :D en zou het ook ni durven :help:

ma wil gwn ja zen kop zien ask ineens voor zen deur zou staan :lol:

laat me aub iets weten, of dit mogelijk is..

alvast bedankt

groeten

Godzilla*Akira

Legacy Member
ik veronderstel dat je naar je operator kan bellen en dat die u misschien kunnen verder helpen ivm adres enzo, maar als het een gewone pay&go kaart is, betwijfel ik of ze wel adres kunnen geven.

Bubba

Legacy Member
seb2709 zei:
Iemand zit me echt op de zenuwen te werken via irritante gsm berichtjes enzo... en graag zou ik deze persoon graag is een visite brengen... is het mogelijk zijn adres te achterhalen via zijn gsm nummer? bepaalde website ofzo mss? :)

ga em nix doen hoor :rofl: zo bennek ni :D en zou het ook ni durven :help:

ma wil gwn ja zen kop zien ask ineens voor zen deur zou staan :lol:

laat me aub iets weten, of dit mogelijk is..

alvast bedankt

groeten

Neen, ge zult zijn adres ni vinden.

1. Als ie met een prepaid kaart werkt is ie zowiezo onvindbaar.

2. Als ie een abbonement heeft weet de operator wie het is maar ze gaan die info nooit aan u doorgeven. Als ze dat wel doen verbreken ze een aantal wetten en ik denk niet dat ze zich daaraan zullen wagen.

Hmgrwngd

Legacy Member
BuBbA zei:
Neen, ge zult zijn adres ni vinden.

1. Als ie met een prepaid kaart werkt is ie zowiezo onvindbaar.

2. Als ie een abbonement heeft weet de operator wie het is maar ze gaan die info nooit aan u doorgeven. Als ze dat wel doen verbreken ze een aantal wetten en ik denk niet dat ze zich daaraan zullen wagen.

Maar als het echt op het niveau van ondoenbare is, da die persoon je bijna stalkt of constant lastig valt; kun je naar de politie gaan, die hebben wel de macht om de identiteit te achterhalen adhv die gsm. :)

Santa

Legacy Member
Stalking staat sinds kort in het strafwetboek, dus als je naar de politie stapt daarmee zullen die wel iets kunnen doen. Maar kdenk niet daje het adres gaat krijgen zodaje het lot in eigen handen kunt nemen :p

NecroNeo

Legacy Member
enkels als ge bij de politie 'n klacht neerlegt starten die 'n onderzoek en dan zoeken zij het adres. Maar zelf actie ondernemen zit er dan helaas niet in.

Beste wat ge kunt doen is bellen en hopen dat hij/zij lomp genoeg is om op te nemen en "hallo,met (naam)" te zeggen :D

Kid_C

Legacy Member
Politie kan idd iets doen, zij kunnen zien via welke masten de gsm werkt en zo al preciezer localiseren...

Arifiene

Legacy Member
zoals gezegd : polite kan iets doen, maar t adres zulde nié krijgen

Chickenlal

Legacy Member
dus met een prepaid kaart kan zelfs de politie / provider niet weten wie ge zijt ofzo? da wist ik nie :p

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
Maar als het echt op het niveau van ondoenbare is, da die persoon je bijna stalkt of constant lastig valt; kun je naar de politie gaan, die hebben wel de macht om de identiteit te achterhalen adhv die gsm. :)
Horen bedreigingen hier ook onder? Wat zou politie hier dan aan doen? Maar bedreigingen in SMS met woorden als bloed, slaan en zelfs dood... Dus niet even een loze bedreiging en niet eenmalig.
En chatlogs van MSN?

q-ball_NBK zei:
dus met een prepaid kaart kan zelfs de politie / provider niet weten wie ge zijt ofzo? da wist ik nie :p

Ik dacht van wél!
Tegenwoordig moet je toch lik naam en adres opgeven bij aanschaf van een pre-paid kaart.

MilM

Legacy Member
Volgens mij was het zelfs voor de politie zeer moeilijk om een adres te krijgen.

Kurobu

Legacy Member
politie krijgt enkel adres van provider als ze bevelschriften etc hebben van de onderzoeks rechter, of ander bevoegd persoon.

@ terminator : ik heb in al die jaren toch nog nooit mijn naam moeten opschrijven hoor als ik een nieuw nummer neem.

ik ga gewoon kranten winkel binnnen. vraag pay en go strart kaart en geef die mens 25 € en das gepaseerd.
wel is het zo dat ze al redelijk goed kunnen localiseren en u naam vinden aan de hand van gespreken en smskes van u. en zo kunnen zo nog veel meer over u te weten komen.

Moloch

Legacy Member
q-ball_NBK zei:
dus met een prepaid kaart kan zelfs de politie / provider niet weten wie ge zijt ofzo? da wist ik nie :p

think again ;) nen tijd geleden naar de bob moeten gaan voor "iets", en al die mannekes met hunne prepaid (ik kende er een paar van), stonden daar ook, als ze willen komen ze het toch teweten ze

Hmgrwngd

Legacy Member
T€RM!N4T0R zei:
Horen bedreigingen hier ook onder? Wat zou politie hier dan aan doen? Maar bedreigingen in SMS met woorden als bloed, slaan en zelfs dood... Dus niet even een loze bedreiging en niet eenmalig.
En chatlogs van MSN?

Dan kuje daar zeker bij de politie bij terecht, maar het enige wa ze gaan doen, is da eens checken als ze tijd hebben ofzo.

Ook zeker zorgen daje er zelf geen schuld bij hebt, anders ga je zelf ook stevig mogen betalen. :D

Over het algemeen zijn dat soort klachten niet echt topprioriteit , maar je kunt altijd maar proberen é. En ik ga dan liever naar de politie om een klootzak te laten weten dat je het niet meer pikt, ipv van gsm of nummer te verwisselen vanwege da ene iemand.

Hmgrwngd

Legacy Member
MilM zei:
Volgens mij was het zelfs voor de politie zeer moeilijk om een adres te krijgen.

En dat is niet meer dan normaal, nee ?

Als de politie de toelating krijgt om de privacy enorm te schenden, dan moet er een goede reden zijn é . :)

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
Dan kuje daar zeker bij de politie bij terecht, maar het enige wa ze gaan doen, is da eens checken als ze tijd hebben ofzo.

Ook zeker zorgen daje er zelf geen schuld bij hebt, anders ga je zelf ook stevig mogen betalen. :D

Over het algemeen zijn dat soort klachten niet echt topprioriteit , maar je kunt altijd maar proberen é. En ik ga dan liever naar de politie om een klootzak te laten weten dat je het niet meer pikt, ipv van gsm of nummer te verwisselen vanwege da ene iemand.

Ach, het is geweten waar ik uitga, en tis zeker da als ik gezien word dak er ga vangen.
Maar uiteindelijk, als de flikken er echt niets aan doen en het werkelijk maar seponeren dan los ik het zelf wel op, wat ik eigelijk zoiezo liever zou doen. Dat ie mij bedreigt, daar heb ik nu nog zoveel geen problemen mee, ik kan wel tegen een stootje. Maar dat ie m'n vriendin ook bedreigt en haar werkelijk staat op te wachten op school langs de voor- én achterkant met een bende, daar gaat ie toch wel serieus te ver in!
NOG andere berichten, zelfs naast de bedreigingen, als "€5 en een string en ik laat je gerust" slikken wij niet zomaar. En dat gedoe moet dringend gedaan zijn want mijn relatie lijdt er wel onder.

Hmgrwngd zei:
En dat is niet meer dan normaal, nee ?

Als de politie de toelating krijgt om de privacy enorm te schenden, dan moet er een goede reden zijn é . :)

Idd, zelfde principe voor een huiszoekingsbevel. Dit verkrijgt men ook niet zomaar op een loos vermoeden.
Lang leve de privacywetgeving! :p (alhoewel ik al een paar keer gemerkt heb dat m'n GSM wordt afgeluisterd :sop: )

Arifiene

Legacy Member
Politie kan eventueel te weten komen van wie een pre-paid kaart is door uw bankrekening die er kan aan gekoppeld zijn, en int ergste geval kunnen ze u lokaliseren met een accuraatheid van enkele meters gwn door uw gsm-frequentie (dit gaat natuurlijk om belangrijke, ernstige zaken). Ge hoeft uw adres bij het aanschaffen niet achter te laten (heeft al voor discussie gezorgd om door dat stalken etc)
@terminator: bedreiging via msn en sms nemen ze niet serieus (k spreek uit ervaring :ironic:), of t zou echt al extreem moeten zijn. Neem eht recht niet in uw eigen handen, eigenrichting is a big nono, en de flikken tillen daar zwaar aan. (en kom es op msn)

jodeman

Legacy Member
Ze kunnen gewoon weten waar ge loopt adhv ne GSM, er zijn bijvoorbeeld 3 zendpalen. Adhv de sterkte vh signaal tot iedere zendpaal kunnen ze weten waar gij loopt tot ne radius van 100 meter. Dat van met prepaid vinden ze u niet is zever!!

Dr_pimpie

Legacy Member
MilM zei:
Volgens mij was het zelfs voor de politie zeer moeilijk om een adres te krijgen.

heb nekeer een accident gehad, dacht eerst dat ik niets had maar achteraf gezien bleek men fiets toch wel serieus kapot te zijn, ik had dan gebeld naar de nummer van die madam die mij omver had gereden en die nam niet meer op. Ben dan naar politie geweest en daar hadde die op 2 min uitgevist waar ze woonde en wie ze was, telefoontje was voldoende voor de inspecteur
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan