Exorikos
Legacy Member
Ik zit nu in P&O en ik heb een zwaar probleem. We mogen niet met de ideale gaswet werken. Het proces wat we moeten berekenen is het principe van een verbrandingsmotor, dus adiabatisch proces. Daardoor wordt PV PV^gamma. Als uitleg in de cursus voor die gamma staat: gamma=Cp/Cv met de p en v in subscript.
Weet iemand wat te doen?
Weet iemand wat te doen?

dat zal bealmans volgend jaar wel uitleggen (als ge wtk kiest tenminste) 