Archief - Adderall

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Defees

Legacy Member
Na aanleiding van mtv's "True Life : I'm on Adderall" :

is dit medicament ook verkrijgbaar in België ? het lijkt mij een goede oplossing voor mijn huidige problemen : slecht @ school en overgewicht

http://en.wikipedia.org/wiki/Adderall

oké ... de neven effecten zijn nogal :oink: maar toch.

of wat kunnen jullie mij aanraden buiten dit... want school is the least en the most of my worries :) ik wil er iets voor doen, maar ik kan me er gewoon niet voor inzetten (m.a.w. ik ben lui en ik wil het niet :)) en dan overgewicht kan ik ook doen met sporten... maar als het de easy way ook kan :p?

grtz.

Defees

Sagax

Legacy Member
voor dat ge met zulk spul begint ga je best eens naar de dokter imo

neomitochondria

Legacy Member
ik heb die reportage ook gezien en weet niet waarom je het zou nemen.

je hebt toch gezien dat die kerel even goed presteerde zonder adderal als met adderal. Je kan er problemen mee krijgen aan je hart en het uiteindelijk ook leiden tot de dood, ik zou het je dus zeker niet aanraden. het is gewoon een soort legale drug.

Thin Liz

Legacy Member
Adderall is een amfetaminederivant en zeker niet te krijgen zonder voorschrift.

Je kan het ook helemaal niet krijgen hier in Belgie... Uiteindelijk is het ongeveer hetzelfde als Rilatine/Concerta en consoorten, wat evengoed amfetaminederivaten zijn. Voorzichtig mee omspringen dus, en eerst bij een dokter raad vragen...

Dennoman

Legacy Member
... maar als het the easy way ook kan...
Typisch...
Ikzelf kom ook van meer dan behoorlijk overgewicht (127 kilo op 1m95, BMI van 35) en ik heb er 20 kilo afgesport. Bijt gewoon eens 2 weken door met eender welke sport (begin liefst met fietsen, aangezien deze sport het minst uw gewrichten zal belasten) en je zal zien dat het al veel simpeler gaat. Uw hartslag in rust gaat naar beneden en dat soort dingen. Gewoon doorbijten en dan lukt het wel... is op het vlak van leren net hetzelfde, maar ohwee als veel jongeren tegenwoordig eens een poot moeten uitsteken é -_-

DesorteD

Legacy Member
*DeFees* zei:
ik wil er iets voor doen, maar ik kan me er gewoon niet voor inzetten (m.a.w. ik ben lui en ik wil het niet :))

iets willen bereiken en er nix voor willen doen?
:niceone:

Hiapoe

Legacy Member
*DeFees* zei:
Na aanleiding van mtv's "True Life : I'm on Adderall" :

is dit medicament ook verkrijgbaar in België ? het lijkt mij een goede oplossing voor mijn huidige problemen : slecht @ school en overgewicht

http://en.wikipedia.org/wiki/Adderall

oké ... de neven effecten zijn nogal :oink: maar toch.

of wat kunnen jullie mij aanraden buiten dit... want school is the least en the most of my worries :) ik wil er iets voor doen, maar ik kan me er gewoon niet voor inzetten (m.a.w. ik ben lui en ik wil het niet :)) en dan overgewicht kan ik ook doen met sporten... maar als het de easy way ook kan :p?

grtz.

Defees

Ik zou me eerst en vooral es de vraag stellen waarom school de least van uw worries is!?
Misschien hebt ge gewoonweg geen doel in uw leven. Zoek u eens een doel. Iets om te bereiken. Iets dat ge echt wil doen of bereiken, en ga er dan voor.

Spliffsnatcher

Legacy Member
adderal ritalin enz.....

is gewoon ephidrine, het spul waarmee je methafetamine kunt maken.

eigenlijk dus speed in een milde vorm

en ja dat werkt dus idd concentratieverhogend enz...

passero

Legacy Member
Dennoman zei:
Typisch...
Ikzelf kom ook van meer dan behoorlijk overgewicht (127 kilo op 1m95, BMI van 35) en ik heb er 20 kilo afgesport. Bijt gewoon eens 2 weken door met eender welke sport (begin liefst met fietsen, aangezien deze sport het minst uw gewrichten zal belasten) en je zal zien dat het al veel simpeler gaat. Uw hartslag in rust gaat naar beneden en dat soort dingen. Gewoon doorbijten en dan lukt het wel... is op het vlak van leren net hetzelfde, maar ohwee als veel jongeren tegenwoordig eens een poot moeten uitsteken é -_-

Sorry hoor maar dit is ook typisch... Mensen die denken dat op 2 weken tijd, 20KG vermageren goed is...
Hoe lang is dat geleden...

Mijn broer doet da ook altijd. Een paar weken zeer intensief sporten en dan vallen de kilo's eraf maar als hij dan stopt met sporten komen ze er evensnel weer bij en ben je terug bij af...

Volgens dokters is de ideale snelheid om te vermageren 10kg/jaar. Als je dat op die manier doet dan blijven ze er ook gegarandeerd af. Jouw 20kg zou dus 2 jaar moeten duren en niet enkel door sporten, maar ook door voeding.

Bram

Legacy Member
passero zei:
Sorry hoor maar dit is ook typisch... Mensen die denken dat op 2 weken tijd, 20KG vermageren goed is...
Hoe lang is dat geleden...

Mijn broer doet da ook altijd. Een paar weken zeer intensief sporten en dan vallen de kilo's eraf maar als hij dan stopt met sporten komen ze er evensnel weer bij en ben je terug bij af...

Volgens dokters is de ideale snelheid om te vermageren 10kg/jaar. Als je dat op die manier doet dan blijven ze er ook gegarandeerd af. Jouw 20kg zou dus 2 jaar moeten duren en niet enkel door sporten, maar ook door voeding.
dieten ftw <o/

ik merk dak met mijn dieet (bmi van 29.4) en wa meer lichaamsbeweging me ook veel beter kan concentreren opt unief tijdens de lessen.

zarathustra

Legacy Member
passero zei:
Sorry hoor maar dit is ook typisch... Mensen die denken dat op 2 weken tijd, 20KG vermageren goed is...
Hoe lang is dat geleden...

Mijn broer doet da ook altijd. Een paar weken zeer intensief sporten en dan vallen de kilo's eraf maar als hij dan stopt met sporten komen ze er evensnel weer bij en ben je terug bij af...

Volgens dokters is de ideale snelheid om te vermageren 10kg/jaar. Als je dat op die manier doet dan blijven ze er ook gegarandeerd af. Jouw 20kg zou dus 2 jaar moeten duren en niet enkel door sporten, maar ook door voeding.


ook typisch, mensen die niet lezen. Hij zegt niet dat hij 20kg heeft verloren in 2 weken, wel dat je eerst eens 2 weken moet doorbijten bij het sporten en dat het dan al veel makkelijk zal gaan, het sporten dus eh

passero

Legacy Member
mja, komt toch zo over dat het enkel 2 weken duurde :) en aangezien ik het zie bij mijn broer...

Dennoman

Legacy Member
Wie heeft er gezegd dat ik die 20 kilo op 2 weken kwijtgeraakt ben? Dat was een proces dat maanden geduurd heeft en helemaal niets met diëten te maken heeft. Je lichaam moet immers voldoende calorieën binnenkrijgen om normaal te functioneren. Dit combineren met veel sport is de enige gezonde manier om af te slanken... en geloof me vrij: ik heb genoeg ervaringen gekend met allerhande diëten. Noem eender welk modedieet, we hebben het allemaal gedaan thuis: Montignaccen, soepdiëten, Atkins, ...
Dus idd: eerst lezen, dan spreken...
@ sveltest: een vermoeid lichaam maakt een frisse geest :) kan er van meespreken...
En laat trouwens de volgende uitspraak van Goethe (Duits wijsgeer) eens bezinken:
"Jeden Mann willt etwas sein, aber nur wenigen willen etwas werden" - "Iedereen wil iets zijn, maar slechts weinigen willen iets worden"

steckie

Legacy Member
Waarom wordt er de laatste jaren bij het minste dingetje waar men niet tevreden mee is of met het minste pijntje naar een hele hoop pillen gegrepen wordt....

TheCrow7

Legacy Member
*DeFees* zei:
is dit medicament ook verkrijgbaar in België ? het lijkt mij een goede oplossing voor mijn huidige problemen : slecht @ school en overgewicht

Wel grappig dat sommige mensen nog steeds in het bestaan van wondermiddelen geloven. En dan maar lachen dat de mensen vroeger in God geloofden.

Je bent naar eigen zeggen lui en ongedisciplineerd, d.w.z. dat je zelf weet wat de oorzaak is. Je hebt zodanig dus geen medicatie nodig, logisch toch ?

Oplossing: zoek andere vrienden die wel zelfdiscipline hebben en een doel voor ogen hebben. Je zal versteld staan hoe snel je zelf zal veranderen in de positieve zin.

Tot slot: informatie over medicatie vragen op een gameforum ? Begrijpe wie begrijpe kan.

Dennoman

Legacy Member
@ TheCrow: daarvoor is het wetenschapsforum ook in het leven geblazen. Beter dat dan duizenden "help, ik ben ziek" threads op het Algemene forum te smijten. Het is zo erg dat het een apart deel van de rules geworden is :)

Defees

Legacy Member
Hiapoe zei:
Ik zou me eerst en vooral es de vraag stellen waarom school de least van uw worries is!?
Misschien hebt ge gewoonweg geen doel in uw leven. Zoek u eens een doel. Iets om te bereiken. Iets dat ge echt wil doen of bereiken, en ga er dan voor.

ik heb geen doel, en kan mij er ook geen bedenken :unsure:

En school : Geef toe, er zijn er weinig die echt alles op alles zetten voor school ... Die dan ook nog een sociaal leven hebben of andere hobbies hebben dan "lezen, en naar Familie of Thuis kijken" (ik ken er zo'n paar maar soit). Bij mij is't gewoon, ik doe liever iets anders heel de dag dan nutteloze vakken volgen,

Halveer de vakken met de helft : geen aardrijkskunde, geen natuurwetenschappen, wiskunde etc... en ik zou veel liever naar school gaan en me er nog redelijk voor inzetten ook.

OK, Wetenschap interesseert mij enigzins wel, maar als ik Secretariaat Talen volg wil ik niet weten wat de Hardheid van water inhoud en wat voor weer het hier is wanneer het een Continentale noord oostelijke lucht stroming is ... ik zien wel naar ons Frankske of Sabinneke. En Wiskunde is enigszins wel handig, maar waarom moet ik dingen leren als 1ste graads functies en 2de graads functies etc... terwijl ik deze nooit in mijn leven zal gebruiken snap je?

die kerel die Aderall nam zei zelf dat hij zich veel beter kon concentreren en ook iets wou doen voor school met die pillen... dus ja... :)

1ste en 2de graads secundair valt allemaal nog goed mee, maar in de 3de graad denk ik toch wel dat je weet wat je wil worden etc... (ik niet echt... maar soit)

TheCrow7 zei:
Tot slot: informatie over medicatie vragen op een gameforum ? Begrijpe wie begrijpe kan.
hier zitten genoeg ADHD en leerstoornis patientjes :p

democracy02

Legacy Member
adderall ga je makkelijk nie vinden in belgie denk ik.


ritalin wel, kan je afkopen van mensen met "adhd" op school.


als je het alleen neemt in de examens valt et wel mee, maar 'k zou het echt zo weinig mogelijk gebruiken in zo licht mogelijke dosissen. dus enkel voor zware vakken bvb.

ritalin is een beetje zoals speed en is imo schadelijk voor de hersenen, bij mij voelt het toch zo aan.

Skullbasher_31

Legacy Member
neomitochondria zei:
Je kan er problemen mee krijgen aan je hart en het uiteindelijk ook leiden tot de dood, ik zou het je dus zeker niet aanraden. het is gewoon een soort legale drug.

lol, je vergeet dat dat enkel telt als je ongecontroleerd (te veel) adderall neemt
en zeker als je die pillen vermaald, en het toedient met welbefaamde lepel en aansteker

Dennoman

Legacy Member
Als ik de posts zo lees, zit jij nu eigenlijk op te sommen waar elke student in het middelbaar "problemen" mee heeft, alleen jij wil:
- er niet voor werken
- naar zware medicatie grijpen
Je zal toch op je tanden moeten leren bijten als je ook maar iets in het leven wil bereiken, hoor. Als het middelbaar je dan toch te zwaar valt en je bent uiteindelijk 18 jaar, ga dan op leercontract en leer zo snel mogelijk een vak, zodat je toch iets om handen hebt.
Maar vergeet 1 ding niet: in wat voor job je ooit terechtkomt, je zit er de eerstkomende 40/45 jaar aan vast (natuurlijk bij wijze van spreken, maar zonder een goede opleiding zal je enkel grotendeels hetzelfde werk vinden). Dus denk nog eens een 2de keer heel goed na ;)
Veel succes in ieder geval, ik hoop dat het iets mag uithalen, want ik zeg zoiets ook niet voor mijn plezier. Ikzelf ben ook al enkele keren van het goede pad afgedwaald hoor :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan