Archief - aanstelling van bedrijf

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

clowntje

Legacy Member
hallo

aangezien er hier nog redelijk veel toekomstige advocaten zitten heb ik een vraagske.

in hoeverre kan je een bedrijf aansprakelijk stellen wanneer ze een veranda komen plaatsen van 32m²(3-4j geleden) en deze bij hevige regenbuien inloopt aan de goot? we hebben al 10-tallen keren gebeld maar nooit houden ze hun aan hun belofte van te komen.

ook werkt er maar 1 van de 12spotjes meer in onze veranda, en ze gingen ook eens komen met nieuwe spotjes(nog niet gezien:sad: )

ik heb al gezegd aan mijn ouders dat ze er beter mee naar de rechtbank zouden stappen, maar ze willen niet omdat het voor zo'n ding niet de moeite is :s

mvg Sil

Conqie

Legacy Member
rechtbank zou ik toch niet te snel doen

dreigen met stappen mischien wel..

clowntje

Legacy Member
kweet wel :) maar tis niet dat je een veranda van 32m² kan zettn voor 5000euro hé :) en als we dan bellen moeten ze ook achterna niet van niets gebaren hé :)

et kost genoeg zo'n veranda dus zowel min ouders als ik willen dat me niet steeds meer moetn hopen dat het vlug stopt met regenen, of anders mogen we weer met emmers staan om het water overal op te vangen

plexus

Legacy Member
Gerechtelijke stappen daar wil je echt nie aan beginnen. Eens tot daar gaan, en ne keer goed van uw kloten maken. Aan den telefoon is 't nu eenmaal makkelijker om dingen te beloven die ze toch nie nakomen. Als ge dat persoonlijk uitlegt en vraagt, is de kans al veel groter dat ze eens afkomen.

En euhm, voor de zekerheid: Uw goten zitten toch nie gewoon verstopt eh? :p

clowntje

Legacy Member
plexus zei:
Gerechtelijke stappen daar wil je echt nie aan beginnen. Eens tot daar gaan, en ne keer goed van uw kloten maken. Aan den telefoon is 't nu eenmaal makkelijker om dingen te beloven die ze toch nie nakomen. Als ge dat persoonlijk uitlegt en vraagt, is de kans al veel groter dat ze eens afkomen.

En euhm, voor de zekerheid: Uw goten zitten toch nie gewoon verstopt eh? :p

neenee :) want het regent binnen aan de andere kant van de waterafleider ;) wa denkte dat mijn pa al eens gedaan heeft? dien baas eefd zelfs al gekomn van dat bedrijf nadat we zo 5keer gebeld hadden, en dan ad min pa em bijna wast aan zijne das.

hij beloofd het ook persoonlijk hoor, maar dan komen ze tog niet. nu zijn we wel altijd thuis(meestal) als het regent, maar ooit zullen we eens niet thuis zijn, en wie zal dan de schade betalen die de vochtigheid in onze veranda eefd gemaakt? want een houten kast bv 5dagn met zijn pootjes in water is niet goed hé :)

alvast bedankt voor de reacties

angelus2002

Legacy Member
Ten eerste:
Aangetekend schrijven verzenden. Niet meer telefonisch contacteren, maar aangetekend schrijven verzenden.

Volgende vermeldingen:
1) in gebreke stelling
2) Opsomming van alle problemen
3) Geef hen reactie tijd (bijvoorbeeld 5 dagen na verzending)
4) Maak hen duidelijk dat als er binnen die tijd niet gereageerd is, de schade voor hun rekening zal zijn.
5) Alsook de vermelding dat je het door een derde partij laat herstellen wanneer niet gereageerd is binnen vermelde termijn. De rekening is dan voor hun.
6) Vermeld naam, adres, datum (verzendingsdatum) én handtekening.

Ten tweede:

Je wordt hier beschermd door de zogenaamde 10jarige bouwaansprakelijkheid. De aannemer/uitvoerder/architect is aansprakelijk voor alle verborgen gebreken die zich in deze termijn manifesteren. (art. 1792 BW)

succes

russian

Legacy Member
conquerpoy_123 zei:
rechtbank zou ik toch niet te snel doen

dreigen met stappen mischien wel..

Neen. Ik zou niet treuzelen en onmiddellijk naar de rechtbank stappen. Ook even kijken in je verzekeringspolis of advocaatskosten worden vergoed (vaak het geval wanneer je de benadeelde bent).

Mensen zijn veel te braaf.

angelus2002

Legacy Member
Je moet sowieso eerst in gebreke stellen (aangetekende brief!) alvorens je naar de rechtbank kan stappen.

Rechtbank is de laatste optie:
- duur
- tijdrovend!

russian

Legacy Member
angelus2002 zei:
Je moet sowieso eerst in gebreke stellen (aangetekende brief!) alvorens je naar de rechtbank kan stappen.

Rechtbank is de laatste optie:
- duur
- tijdrovend!

Je argument duur komt mogelijk te vervallen afhankelijk van je polis.

angelus2002

Legacy Member
Blijft duur.
Want de tijd die nodig is om te procederen, is je veranda nog altijd niet hersteld. Dus:

- Schade (oa. waterschade)
- verlies door mindergebruik

En je polis gaat daar juist niets aan veranderen.

russian

Legacy Member
angelus2002 zei:
Blijft duur.
Want de tijd die nodig is om te procederen, is je veranda nog altijd niet hersteld. Dus:

- Schade (oa. waterschade)
- verlies door mindergebruik

En je polis gaat daar juist niets aan veranderen.

Schade en verlies door mindergebruik blijft nu ook en misschien wel voor eeuwig.

MoRb3z

Legacy Member
*DeFees* zei:
als particulier kan je voor de vrederechter kiezen?

Vrederechter is toch enkel voor geschillen tussen burgers en niet tussen handelsconflicten?

Defees

Legacy Member
MoRb3z zei:
Vrederechter is toch enkel voor geschillen tussen burgers en niet tussen handelsconflicten?

nope geschillen tot 1080 euro... nu zullen waarschijnlijk de herstelkosten minder als dat bedragen toch?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan