Archief - Aankoop/herstelling bij Eurosys

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

thugangel

Legacy Member
Hallo,

Dit is mijn probleem:
-------------------------------
Ik had in augustus een pda gekocht bij eurosys, maar had het 20september jammer genoeg terug moeten binnenbrengen omdat de batterij niet meer wou opladen.

Toen ik het binnenbracht vroeg ik hoelang het zou duren eerdat ik men apparaat terug zou hebben, ze zeiden +- 2weken.
...
Vier weken later
...
bel ik hun om te vragen hoe het zat. ze zeiden dat het nog niet binnenwas maar het niet lang meer zou duren.
...
2weken geleden belde ik opnieuw om te vragen hoe het zit, nu antwoorden ze met "volgend week zijn ze binnen".
...
Gisteren belde ik terug om te vragen hoe het zit, dit keer zei meneer dat het maandag zeker zou terug zijn.
...
------------------------------
Wat zouden jullie nu doen in mijn plaats indien 't apparaat maandag nog steeds niet terug is.
Ik heb het apparaat +- een maandje gehad en daarna 2maanden niet meer gezien.
Heb ik 't recht om men geld terug te eisen?

Met vriendelijke groeten,

demon326

Legacy Member
thugangel zei:
Hallo,

Dit is mijn probleem:
-------------------------------
Ik had in augustus een pda gekocht bij eurosys, maar had het 20september jammer genoeg terug moeten binnenbrengen omdat de batterij niet meer wou opladen.

Toen ik het binnenbracht vroeg ik hoelang het zou duren eerdat ik men apparaat terug zou hebben, ze zeiden +- 2weken.
...
Vier weken later
...
bel ik hun om te vragen hoe het zat. ze zeiden dat het nog niet binnenwas maar het niet lang meer zou duren.
...
2weken geleden belde ik opnieuw om te vragen hoe het zit, nu antwoorden ze met "volgend week zijn ze binnen".
...
Gisteren belde ik terug om te vragen hoe het zit, dit keer zei meneer dat het maandag zeker zou terug zijn.
...
------------------------------
Wat zouden jullie nu doen in mijn plaats indien 't apparaat maandag nog steeds niet terug is.
Ik heb het apparaat +- een maandje gehad en daarna 2maanden niet meer gezien.
Heb ik 't recht om men geld terug te eisen?

Met vriendelijke groeten,

mijn gedachte blijf bij die winkel weg voor duur stuff,hun prijsen zijn veel te duur en hun service trekt ook opniks;) vraag gewoon u ding terug hersteld of niet en blijf er weg

nTFs

Legacy Member
Wat ik meestal doe, als ze met m'n voeten spelen, is eens goed uw gedacht zeggen in dieje winkel en dan vooral als het druk is.
Meestal is er dan direct een oplossing.

Skoran

Legacy Member
Vertrouw Eurosys niet, ik hoor daar alleen maar slechte dingen van.
Ik ken iemand die daar gewerkt heeft en gewoon uit miserié is weg gegaan

Wundagore

Legacy Member
schreeuwen in een winkel lost niets op , integeldeel als ge in mijne winkel waart geweest dan maak ik het u moeilijk.

die mannen zijn ook afhankelijk van service centra
kan goed zijn dat da daar lang duurt
kan ook natuurlijk dat da 2 weken bij eurosys heeft gelegen en daarna pas opgestuurd.


geld terugeisen?
nevah
dat zijn garantie procedures is normaal

thugangel

Legacy Member
Wudagore,
Dus u vind het normaal dat het zolang duurt?
Komaan e 2maanden is er over ze.

Daarom dat ik het hier vraag, miss weet iemand of er een wet over bestaat of niet?

dJeez

Legacy Member
Eurosys lijkt mij hier totaal afhankelijk te zijn van een 3e partij (de leverancier van de PDA) waar ze uw PDA normaalgezien in RMA naartoe hebben gestuurd. Het enige wat je hen kan verwijten is dat ze de opvolging blijkbaar niet al te correct doen.

Kermit

Legacy Member
het is de verantwoordelijkheid van eurosys om die leverancier onder druk te zetten e, verantwoordelijkheid doorschuiven is iets wat veel te rap gebeurt

Wundagore

Legacy Member
thugangel zei:
Wudagore,
Dus u vind het normaal dat het zolang duurt?
Komaan e 2maanden is er over ze.

Daarom dat ik het hier vraag, miss weet iemand of er een wet over bestaat of niet?

nee totaal niet, het is een lange tijd. groot gelijk
maar ik krijg het ervan als ze dreigen om "zwarte reclame" te maken en schreeuwen in de winkel.
maar er zijn gevallen van RMA die extreem lang kunnen duren. bv reparatie centra moeten wachten op onderdelen etc...


ik heb ook een geval had waarbij een collega van me een camera 3 maanden in een hoek had laten liggen en daarna pas opgestuurd. natuurlijk bij zoiets is weinig te doen dan schuld te bekennen en een oplossing zoeken in samenwerking met de klant.

kijk mijn advies:
een verkoper is ook maar een mens.
ga gewoon rustig naar daar. vraag gewoon wie in fout was? hebben ze dat daar een tijd laten liggen? of heeft het repair centrum een fout gedaan...

vraag een reden en zeg dat je niet tevreden bent hierover
maar rustig uiteraard
schreeuwen werkt averechts tegenover rustig uitleggen . krijg je veel meer gedaan

SoliD

Legacy Member
Wundagore zei:
geld terugeisen?
nevah
dat zijn garantie procedures is normaal
Je kunt wel degelijk geld terugeisen als hiervoor redenen zijn,
toevallig ben ik me op dit moment aan het verdiepen in consumentenrecht en deze 2 regels zijn van toepassing gedurende de wettelijke garantie van 2 jaar

1. De consument heeft recht op de kosteloze vervanging (dus niet eerst naar Service Center en dergelijke...) of herstelling van het goed (naar keuze van de consument, in functie van het mogelijke en redelijke);
2. Enkel indien de herstelling of vervanging onredelijk of onmogelijk zijn, of niet binnen een redelijke termijn uitgevoerd kunnen worden, heeft de consument recht op een prijsvermindering of de ontbinding van de koop (dus terugbetaling).

Toch spijtig dat alleen de mensen die Rechten studeren hier de vruchten van plukken, er zijn veel te veel winkels die profiteren van de onwetendheid van hun klanten.

thugangel

Legacy Member
Hallo,

Ik heb juist terug gebeld naar Eurosys en rarara wat zeiden ze me dit keer: " normaal morgen of overmorgen... :unsure: ".
Toen ik vroeg wat we er aan konden doen indien het over 2dagen nog niet terug is antwoordde hij niet. Toen zei ik: " weer 2 dagen wachten zeker? endan nog een weekske misschien?..." .
Hij zei dat hij het jammer vond maar dat hij er niets aan kon doen.
ik heb toen gezegt dat k wel zou terugbellen.

Nu heb k juist contact opgenomen met testaankoop (vader is lid).
Ze hebben me gezegt dat ik ofwel 2dagen moet wachten ofwel een aangetekende brief moet verzenden met daarin men uiterste datum wat ik nog kan wachten.

Dus ga ik meteen zo 'n brief opstellen en morgen faxen.

Solid, dat had k ook gelezen op een site (uw quote) en ja... nu de vraag: " wat is een redelijke termijn?" want ik ga nu in men brief zetten dat ik over 1 week ofwel men geld ofwel men apparaat hersteld terug heb. ( of hebt gij misschien een beter idee? :) )

met vriendelijke groeten

SoliD

Legacy Member
Redelijke termijn is idd een vage omschrijving, maar voor elektronica is 2 maanden toch al een lange termijn. Gezien de waardevermindering en het intensief gebruik ervan.
Je hebt natuurlijk de pech dat je akkoord bent gegaan met een herstelling en niet voor vervanging, maar je kunt nog altijd voor ontbinding van het contract gaan.

whacker

Legacy Member
Mijn pda is 8 weken weggeweest voor RMA. Asus (in mijn geval) hun termijn is 8 weken dus als de winkel die PDA opstuurt en dat duurt effectief 8 weken kunen zij daar niks aan doen.

sarnath

Legacy Member
de service van eurosys is idd barslecht, mss dreigen met naar testaankoop te bellen?

X1RON

Legacy Member
Hier ook iemand die nooit meer iets koopt bij eurosys!
Eens iets besteld voor een kameraad zn bday, ze zeiden van: da komt volgende week binnen. Ik de week erna terug, ja sry da zat er ni bij deze keer, bel volgende week maar eens... zat er weer niet bij... de week erna nog maar eens gegaan en toen wisten ze me pas te zeggen dat ze die stuff niet meer verkochten... en toen kon ik dus op zoek naar een ander kado :)
(ma goed da'k mn kadootjes zo vlug op voorhand koop :p)

dJeez

Legacy Member
Kermit zei:
het is de verantwoordelijkheid van eurosys om die leverancier onder druk te zetten e, verantwoordelijkheid doorschuiven is iets wat veel te rap gebeurt
Ja, want een gigant als HP zal zich echt wel veel aantrekken van wat zo'n kleine computerboer eist. Probeer best toch wat realiteitszin aan de dag te leggen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan