Archief - 1e keus altijd de beste?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Stancke

Legacy Member
Jups,

Vandaag SB esthetica gehad. Op een vraag (nr.3 om precies te zijn:p) had ik Tsjakovski verwisseld met Stravinski.

Nu,ik had eerst Stravinski opgeschreven maar ik was er niet zeker van en ik heb het dan na een tijd verandert naar Tsjakovski. Op het moment dat ik m'n SB wou indienen heb ik het dan térug verandert naar Stravinski....

Nu,ik keek in m'n blaadjes en het blijkt dus Stravinski te zijn,dus goed gegokt!:)

Voor mijn part kon het eender welke componist zijn maar ze zeggen altijd van 'je eerste gedacht is meestal de juiste' (wat ik hier dus ook heb toegepast)

Maar hoe komt dat eigenlijk dat je 'eerste keus meestal de juiste is' ?

Het onderbewustzijn van de mens of zijn er wetenschappelijke verklaringen voor?

Vond het toch eens intressant om te weten:)

virtualdude

Legacy Member
omdat je eerste keus altijd gebasseerd is op een vermoeden welke ergens in je geheugen te vinden is.

Daar je na het leren de stof ergens dwarelt in je korte termijn geheugen wordt je vermoeden versterkt.

prutseke

Legacy Member
gwoon het onderbewust zen van de mens ;)

vorig jaar in psycho gezien

agrash

Legacy Member
da klopt ni altijd zenne, is gewoon kwestie van sjanse hebben
ale da vind ik toch

boogje

Legacy Member
dat komt omdat je eerste keus altijd berust op " pff,da zekerst oO"--> je "gokt" niet, maar je haalt hetgeen wat je nog ergens in uw onderbewustzijn herrinert/nog weet boven. als je begint na te denken ga je zowiezo beginnen te twijfelen, omdat je het dan niet zéker weet meer...

w00tw00t

Legacy Member
zou mooi zijn alst altijd waar zou zijn maar dat is het niet. Alleja heb et al veel voorgehad dat men eerste keus vaak fout zou zijn.

Hmgrwngd

Legacy Member
Tao, God, het lot, Verlichting, nirvana, het oneindige; komt allemaal op hetzelfde neer:
Er bestaat niet iets zoals een verkeerde keuze; en hoe meer je je intuïtie tegenwerkt, hoe lastiger het leven wordt.

En SB's zijn een geheugentest, en ook afhankelijk van hoe je de info opgenomen hebt, wa er intussen gebeurd is, en hoe goed je die info kunt ophalen.

Moesten SB's gegeven worden thuis, in een zetel, zonder druk, zonder punten, dan zou je direct geweten hebben dat je intuïtieve antwoord het goeie was, zonder da er ooit twijfel was.

TETTENMAN

Legacy Member
Bij toetsen overlees ik ook nooit en zen weinig gebuisd dus ik vin wel da et klopt

Massis

Legacy Member
1e keuze is meestal juist, maar soms zou ik toch beter eens nadenken bij mijn impulsen...

kisthechef

Legacy Member
Door dat verhaaltje let je er gewoon meer op...

Als je iets verandert en het is juist, lijkt dat logisch. Als je iets verandert en je eerste keuze was juist dan denk je "dat verhaaltje over die eerste keuze klopt".

Terrorist_Hell

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
Tao, God, het lot, Verlichting, nirvana, het oneindige; komt allemaal op hetzelfde neer:
Er bestaat niet iets zoals een verkeerde keuze; en hoe meer je je intuïtie tegenwerkt, hoe lastiger het leven wordt.

En SB's zijn een geheugentest, en ook afhankelijk van hoe je de info opgenomen hebt, wa er intussen gebeurd is, en hoe goed je die info kunt ophalen.

Moesten SB's gegeven worden thuis, in een zetel, zonder druk, zonder punten, dan zou je direct geweten hebben dat je intuïtieve antwoord het goeie was, zonder da er ooit twijfel was.
Inderdaad.

SilentSpring

Legacy Member
geekker zei:
da klopt ni altijd zenne, is gewoon kwestie van sjanse hebben
ale da vind ik toch
². m'n pa zegt ook, altijd bij jen 1ste keus blijven. Heb toch al veel punten verloren in m'n 6jaar secundair door toch m'n 1ste antwoord te veranderen.
Kheb ook al ne paar keer geluk gehad dak verander van antwoord en dat het achteraf juist was. Meestal is de 1ste keus wel de beste keus:).

@Stancke: is da nog altij mr. Emonts-Gast?
Zoja, bereid u voor op ubersaaie en tijdsverspillende lessen. (Ma da wiste wss al). Goeien raad, altijd voldoende blokken zodat ge er meestal door bent om op't einde van't jaar dan zo schoon rond de 60% te zitten. Meer moet da nie zijn:D

Stancke

Legacy Member
Den Freddie zei:
@Stancke: is da nog altij mr. Emonts-Gast?
Zoja, bereid u voor op ubersaaie en tijdsverspillende lessen. (Ma da wiste wss al). Goeien raad, altijd voldoende blokken zodat ge er meestal door bent om op't einde van't jaar dan zo schoon rond de 60% te zitten. Meer moet da nie zijn:D

Jap,bwa,die vent val wel nog mee maar die lessen zijn oweeeeee zo saai:sleep:
heb die zowel voor Ne als Esthetica,niet leuk:(

Dennoman

Legacy Member
Eerste keus is altijd de beste...
Heb er mijn examen economie mee verkloot door iets anders te kiezen, waardoor ik het vak nu opnieuw mag doen... :)

passero

Legacy Member
Als je iets invult en je veranderd het daarna en het is juist zal je niet snel denken "mmm gelukkig heb ik gewijzigd, eerste keus was niet juist". Je gaat er gewoon op letten en dan vind je dat speciaal maar ik denk dat als je het procentueel bij houdt, dat het niets speciaal is hoor.

Misschien dat uw onderbewustzijn hier wel even komt kijken en je "wijst" wat de juiste beslissing is... kan natuurlijk ook altijd.

SilentSpring

Legacy Member
Stancke zei:
Jap,bwa,die vent val wel nog mee maar die lessen zijn oweeeeee zo saai:sleep:
heb die zowel voor Ne als Esthetica,niet leuk:(
hehe, bij mij ook vorig jaar. In nederlands was't al saai, dachtek dak de woensdag ne dag van hem af was, hebben we hem dan wel voor esthetica zeker:p. Janssens is veel beter vo da vak. Diejen vent roeleert, zeker op het mondeling geschiedenis:niceone: .
Soit, esthetica vorig jaar was niks vergeleken met ne woensdagmiddag bedrijfsorganisaties (van 13u30-16u15:sleep:), alhoewel de 2u communicatieve vaardigheden van de woensdagmorgen ook goed scoren op vlak van saaiheid:p

vbke van de les spelling in comm. vaardigheden vandaag: oefenen op d, dt, t en consoorten. ....
Tis verdomme hogeschool en geen basisschooltje:doh:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan