Archief - Zuinige laptop

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Jedi M.S.

Legacy Member
Hi,
ik ben op zoek naar een zo zuinig mogelijk laptop.
Gebruik van die laptop: officewerk en films bekijken.
Deze laptop moet dus totaal geen specificaties hebben die geschikt zijn voor gamers, want gamen is niet het doel van deze laptop.
Ik veronderstel dat je op praktisch elke laptop wel officewerk kan doen, en films bekijken.
Dus de enigste vereiste voor deze laptop is dat hij een heel zuinig is, en een heel lange batterijduur heeft.

Iemand enig idee ?

Thanks

Davion

Legacy Member
Elke Centrino laptop met 512Mb RAM en een HDD van 60Gb is in feite genoeg, graka maakt toch niet uit :)

Jedi M.S.

Legacy Member
Davion zei:
Elke Centrino laptop met 512Mb RAM en een HDD van 60Gb is in feite genoeg, graka maakt toch niet uit :)
naar de CPU hoef ik ook niet te kijken ?

sneax

Legacy Member
Jedi M.S. zei:
naar de CPU hoef ik ook niet te kijken ?

'Centrino' is een architectuur dit houdt in:
Intel wireless connection (is zeer goed)
Intel mobo chipset
Intel Pentium M processor
Eventueel Intel integrated graphics

(als alles derin zit is het het cheapste, geen reden om dat niet te doen voor u, intel graphics méér dan genoeg voor alles behalve de nieuwste games)

Voor de rest moet ge just nog beslissen hoe groot ge hem wilt. Klein maar fijn=duur, groter met enkel eenvoudige hardware: zeer goedkoop.

Davion

Legacy Member
Centrino is nen P-M, en de laagste is nen 1.5Ghz, en das nog meer dan rap genoeg :)

Yank

Legacy Member
Dell Inspiron 630M met paar aanpassingen:
- primaire batterij: 6 -> 9 cell batterij
- second batterij: 9 cell batterij
- PC Restore Software: Legitieme Windows® XP Home SP2 Backup Media
Dat komt op 1358€.

Garantie kun je eventueel terugschroeven naar 1 jaar om te besparen (-240€).

Jedi M.S.

Legacy Member
Yankee zei:
Dell Inspiron 630M met paar aanpassingen:
- primaire batterij: 6 -> 9 cell batterij
- second batterij: 9 cell batterij
- PC Restore Software: Legitieme Windows® XP Home SP2 Backup Media
Dat komt op 1358€.

Garantie kun je eventueel terugschroeven naar 1 jaar om te besparen (-240€).
hmm hebde enig idee hoe lang die laptop zou meegaan als ie op z'n batterij werkt tijdens het kijken naar films ?

Yank

Legacy Member
Aangezien (zo goed als) alle Centrino laptops makkelijk meer dan 2u doen met 1 standaard batterij, denk ik dat deze het zeker 4u uithoudt.
Maar als je wat meer zekerheid wilt, zou ik toch eens mailen/bellen naar Dell, want van mij is dat gebaseerd op persoonlijke ervaring eigenlijk (Acer 1692 van m'n broer houdt het zeker 2.5-3u uit bij kijken naar een film, met 1 batterij natuurlijk).

Feignasse

Legacy Member
Ik heb een Inspiron 6000 (Dell) met 9-cel batterij en bij office-gebruik (tekstverwerking, surfen, mailen, msn) houdt die het zeker 4u vol.

Hangt uiteraard ook af van andere factoren: helderheid scherm, grafische kaart of gewone grafische chip, uitschakelen van de fans beneden een bepaald temperatuurniveau etc.

Onlangs nog stond er in Netwerk een vergelijkende test van allerhande notebooks en qua uithouding kwam de Inspiron 6000 daar als de sterkste uit de bus, meen ik mij toch te herinneren. Zie anders ook www.notebookreview.com
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan