Archief - Zou ik deze PC kopen ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

joriike

Legacy Member
Hallo, ik zou graag een game pc kopen, ik zag deze online staan voor 500euro.
Is dit die prijs waart of niet ? en zal ik er deftig games op kunnen spelen ? dankje

dit zijn de specs:

Processor: Intel Core i7 860
Geheugen: Corsair 6GB DDR3-1333 (triple kit)
Moederbord: Acer H57M01
Harde schijf: Seagate Barracuda ST2000DM001 1TB (1 TB platters,
nieuwe technologie!)
Videokaart: NVIDIA GeForce GT 320 2560 MB GDDR
Behuizing: Stijlvolle glanzend zwarte Acer behuizing met touch-screen
frontpanel & blauw LED-verlichte Power & reset button.
Voeding: Corsair TX550W 80 PLUS Certified bronze efficiëntie
Optische drives: 1x DVD-Writer, 1x Blu-Ray Lezer

phate_13

Legacy Member
2de hands dan neem ik aan? Maar anyway, neen, niet interessant, grafische kaart is veel te zwak. Al kan het mogelijks wel een interessante start van een systeem zijn voor die prijs, maar daarvoor zitten er net iets te veel nutteloze features op lijkt me.

joriike

Legacy Member
oke bedankt,

en is deze dan beter? voor 450euro

gaat om een dual core 2x 2.6ghz

4gb ddr3 ram

2x harde schijf van 500gb

voeding van chieftech long live

grafische kaart ASus Formula radeon 1gb DDR3 met hdmi uitgang en de gewone vga prima kaart
zie foto's
+scherm acer 1680x1050

logitech 5.1 suround system

1x cd writer 1x dvd en cd writer ineen

6x usb

Besturing systeem windows 7 32bit

draadloze muis en keybord logitech

phate_13

Legacy Member
Niet genoeg info...

En maak je zelf duidelijker in wat je zoekt... And keep it in one topic.
Alsook het belangrijkste van alles is ook nog altijd niet vermeld. Wat is je max. budget?

joriike

Legacy Member
Ik zou gewoon graag een gaming pc rond de 600-700euro hebben.
Mag voor mijn part 2e hands zijn.

Ik wil er gewoon wat games zoals mw3,minecraft enzo op spelen

phate_13

Legacy Member
Voor 700 euro zou ik gewoon iets nieuws samen stellen. Daar heb je al een zeer deftig systeem voor. Je zou eventueel bepaalde onderdelen 2de hands kunnen kopen, maar dat is vooral een kwestie van uitkijken naar koopjes, en daarvoor moet je er al iets vanaf weten. En niet slecht opvatten, maar ik ga niet voor jouw 1000 topics gaan doorbladeren op zoek naar dat ideale koopje. ;)

Dit is al een zeer(!) mooi systeem : http://www.4tech.be/nl/special/game-pc-best-buy-guide/?page=4

joriike

Legacy Member
Ik ben gewoon op zoek naar een Pc,
Ik weet niets van hardware enz.
Ik zou gewoon wat hulp willen om een goede PC te kopen..

Vic 40+

Legacy Member
Kan je zo'n nieuwe pc zelf in mekaar zetten?

Moet er uit dat budget ook windows betaald worden?

phate_13

Legacy Member
joriike zei:
Ik ben gewoon op zoek naar een Pc,
Ik weet niets van hardware enz.
Ik zou gewoon wat hulp willen om een goede PC te kopen..

Daarom zie bovenstaande link...

joriike

Legacy Member
Is dit goed dan ?

2s5xs0w.png

Frying_Dutchman

Legacy Member
Joriike, dat eerste systeem is wel zeer interessant voor die prijs, buiten de grafische kaart. Maar die kan je makkelijk vervangen door een nieuwer model (je budget is breed genoeg) ik zou daarvoor gaan imo

Vic 40+

Legacy Member
joriike zei:
er is wel nog zo'n 300euro over als het echt zou moeten

Dat lijkt me een beetje overdreven.Je hoeft voor mij je budget niet omhoog te schroeven, assemblage kost rond de 50 euro,dat zou je kunnen besparen als je het zelf kan of je iemand kent die een pc in mekaar kan zetten.

Windows kost "oem" zo'n 90 euro wat op zich met je budget geen probleem is.

Is het een probleem om online te kopen of wil je liever naar een winkel toe kunnen?

Het volgende systeem heb ik samengesteld,maar de prijzen zijn op basis van Nederlandse winkels,

Bestelkosten berekenen | Tweakers.net Pricewatch

Je zou dan in totaal op ongeveer 750 euro komen inclusief windows7 en assemblage (?).Ik kan geen definitieve prijzen geven aangezien ik niet precies weet wat de assemblage kost bij afuture.Er zijn natuurlijk altijd dingen aan te passen,b.v. ssd,
Patriot Pyro 120GB prijzen | Core | Tweakers.net Pricewatch
hdd,
Seagate Barracuda ST1000DM003 , 1TB prijzen | Core | Tweakers.net Pricewatch

Ik wil het ook wel aanpassen als je interesse hebt.

Het loopt op die manier wel al weer rap op,je budget.

Dat systeem wat jij linkt,via tweakers vind ik dat moederbord niet voor die prijs.Enig idee welke winkels er gebruikt worden?

Frying_Dutchman

Legacy Member
+ ik zie nu pas dat je minecraft speelt en mw3, ik heb identiek dezelfde videokaart als dat eerste systeem nu en ik speel minecraft perfect (!) en mw3 op medium zeer vlotjes op 40-45fps en high op 25-30 fps.. Dat is na de komst van die nieuwe nvidia driver, die heeft kaarten een merkwaardige boost gegeven. (nog eens, voor een i7, corsair kwaliteitsonderdelen, die NIEUWE harde schijfreeks, das een van de snelste 7200rpm schijven, als niet de snelste.. Het is echt een zeer mooi prijsje)

phate_13

Legacy Member
Het is niet omdat iets draait dat het daarom ook de beste keuze is hoor. :) Maar ik ga er wel mee akkoord dat er een paar kwaliteitsonderdelen in zitten, maar dingen zoals de case en het moederbord trekken dan weer op niet veel.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan