Archief - Zalman Cooler

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Stancke

Legacy Member
Beste,

Heb nog niet lang mijn nieuwe case maar ik wil er nu nog een nieuwe Zalman Cooler bijsteken.
Het voor mijn CPU te koelen want die is nu max. +-67°C (stressed wel)

Ik had aan het volgende gedacht:

Zalman CNPS7000A-Cu CPU Cooler.

Zou deze op mijn CPU passen?
Eventuele lawaaihinder?
Gemakkelijke installatie? (wil hem zelf installeren)
Speelt het gewicht van die Cooler een rol? (is iets van 780 gram)
In hoever zal deze mijn CPU temp doen dalen?

P4 2.4Ghz~2.8Ghz
1.5GB RAM
Ati X700Pro 256MB
Abit IS7-E met Socket Designation: Socket 478
Type: Central

Bedankt voor de hulp!

LINK1: http://www.atruereview.com/zalman7000/zalman.php

Sergeant_bob

Legacy Member
ik heb de 7700-CU en is heel zalig ding ik hoor hem totaaal niet :)
installatie was gemakkelijk wel checken of hij op je mobo past eerst
en omdat hij zoveel weegt best maken dat je mobo helemaal is vastgeschroeft en goed is vastgevenen :)

vinh

Legacy Member
ja, als ge de zalman 7000 cu neemt, dus die helemaal in koper, kunt ge niet klagen;)
ik heb hem 2x, een maat van mij ook, geen klachten. de temps euhm.. geen idee ff, maar het zal zeker geen 60 zijn hoor:). ik denk dat ik de mijne aan 45 of zo stressed draaide. denk ik he, dus schiet mij niet af:).

draaide, want onlangs had ik mn zalman wat zachter gezet, mobo naar de zak. helaas....

maar zalman, mij hoor je niet klagen:)

zie wel da je niet de aluminium-koper versie koopt he, das een slechtere versie. koper geleid beter de warmte dan aluminium
geen aluminium dus...

Davion

Legacy Member
- Zal passen
- Zalman = supersilent, dus normaal niet :)
- Zalman's zijn over het algemeen makkelijk te installeren, gewoon de handleiding eens lezen, en u daar een paar uur aanzetten, mobo moet deruit etc...
- Neen, dat kan geen kwaad :)
- Niet op voorhand te zeggen, met goede montage moet stressed em wel onder de 50°C te houden zijn :)

- AlCu of Cu versie maakt niet veel uit :)

Sergeant_bob

Legacy Member
bekijk anders een de installatiefilmpjes op de site van Zalman zelf zijn heel erg goe :)

Stancke

Legacy Member
Kheb gezien op dat installatiefilmpje dat je pasta erop moet doen?

Dit heb ik niet:s

yaris

Legacy Member
Mijn zalman is maar ongeveer 5 graden minder als mijn vorige cooler, in decibels is dit wel een pak meer :p

Stancke

Legacy Member
Is het z'n prijs van 40€ waard?

(Allerlaatste vraag:))

Insaniacx

Legacy Member
Anders eens kijken naar een Thermaltake Blue Orb 2 kost minder dan een Zalman => 27€... en kijk naar mijn sigs voor temps :). Enige nadeel is dat hij op full speed wel een zuiggeluid maakt. Maar eer je die op full speed zet moet je toch al iets presteren hoor :) Bij mij draait hij meestal 50% en is hij onhoorbaar, is trouwens makkelijker te installeren dan een Zalman (persoonlijke ervaring).

Stancke

Legacy Member
Op een ander forum heb ik gelezen dat het Abit niet op de lijst staat van compatible?

Heb een Abit IS7-E

Bedankt

SMa

Legacy Member
imo bestaan er betere koelers voor die prijs, al maakt je socket het wel wa moeilijker...

bvb:
€53 => Zalman CNPS 9500 CU LED (deze is die extra €10 waard)
€19 => Arctic Freezer 4
€43 => Thermaltake Big Typhoon 120 mm retail


(ik zeg niet dat al men voorstellen beter zijn, maar qua prijs/kwaliteit durf ik dit toch wel te zeggen)

apriliars50

Legacy Member
Zalman hoort ge mij ni van klagen. Heb hier @ setup op de CPU een 9500 steken en op de 3d kaart een VF-700Cu. Khad ooit is mijn setup hier laten draaien (zonder case) zonder casefans. Dus het enige wat ge kon horen zouden de 2 zalmans en de voeding geweest zijn, maar ge hoort die pc dan gewoon niet! (Was wel op 5V)

Davion

Legacy Member
- Die Zalman is zeer goed, en die staat niet in de lijst van INcompatible mobo's, dus normaal past hij :)
- Die TT Blue ORB zou ik persoonlijk niet nemen.
- Zalman is zeker zijn geld waard.

Stancke

Legacy Member
Ok,bedankt voor alle reacties. Ik zal morgen eens gaan kijken.

Mag slotje op;-)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan