Archief - Z-5500 met TV??

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

CTU_Jackbauer

Legacy Member
ik heb mijn pc bestelt en mijn broer heeft de Z-5500 van logitech erbij bestelt. en wat hij wil weten als ie de Logitech Z-5500 kan aansluiten op de TV ipv PC,DVD,...

Alvast bedankt

Sergeant_bob

Legacy Member
nee gaat niet andere aansluitingen

mss met een versterker nee ?

Sergeant_bob

Legacy Member
Skoebiedoe zei:
Bestaan verloopstukjes voor hoor.

die in vandenborre zei van niet :p
toen we een TV kochten voor mn broer zei hij dat de enige manier was via een versterker en dan zo een 5.1 set op aan te sluiten die erbij hoort

Skoebiedoe

Legacy Member
Hier staat die set op een video aangesloten(alléé den ouwe z-680 maar is infeite juist dezelfde set)
http://users.pandora.be/skoebiedoe/scherm/104_0453.JPG

Uwe tv zal normaal 2 Cinch uitgangen(stereo) hebben en je moet dan gewoon een verloop hebben van een stereo cinch naar mini jack.
Dacht dat ik de mijne gewoon in den Brico had gekocht.

http://users.pandora.be/skoebiedoe/105_0586.JPG
zo iets heb je nodig.
Die van van den borre zijn alleen mar geintresseerd in hun eindcijfer voor hunne bonus.;)

The Frak

Legacy Member
Je kan ook een scart stekker kopen die zowel OUTPUT als INPUT kan doorgeven. Je zet de schakelaar dan op output en sluit je speakers aan via een verloopstekkertje zoals Skoebidoe aanraadt.

yourmama

Legacy Member
dat gaat perfect heb net hetzelfde gedaan hier thuis wel ander kabelke gaan halen gewoon

D-roc

Legacy Member
Ik zit ongeveer met hetzelfde probleem. Kan goed zijn dat skoebidoe zijn antwoord ook voor mij geldt maar toch ff navragen om zeker te zijn.

Ik heb mij dit weekend een tv gekocht , http://www.lge.be/ne/prodmodeldetail.do?actType=search&page=1&modelCategoryId=0102&categoryId=0102&parentId=01&modelCodeDisplay=RZ-37%2832-26-23%29LZ55&model=8# . Nu heb ik mijn pc verbonden aan mijn TV om zo films (dvd, divx,...) te kunnen afspelen op groot scherm. Om films te zien zou het natuurlijk fijner zijn als ik een surround soundje zou hebben. Hoe kan ik dit het goedkoopst mogelijk doen? Ook als ik gewoon tv kijk zou ik graag geluid horen uit het surround systeempje.

alvast bedankt.

ps: het kan zijn wat skoebidoe zij dat dit ook voor mij geldt maar wil het toch ff bevestigd krijgen voor mijn situatie.
ps2: Welke boxen koop ik er het beste voor?

-edit-
mijn k8V mobo had het vorige week begeven, heb nu een asus k8n mobo ( enkel ter informatie )

Skoebiedoe

Legacy Member
Heb je al een surround systeem?(eventueel op de pc?)
Hoe speel je nu het geluid af van uw films wanneer je deze op tv bekijkt?
Welke in en uitgangen heeft uwe tv en pc.(eventueel fotoke)

Anders gewoon een losse surroundreciever (waar je beeld en geluid op aansluit) met de daarbij horende luidsprekers.
Welkeen is grotendeels persoonlijke smaak.
Ga kijken en luisteren in de winkels.
Hoe je deze dan aansluit hangt van uw uitgangen af op den tv en op uwe pc.
Kan zijn via cinch of scart maar als je coaxiaal of optical kunt gebruiken dan ben je beter af met zulke aansluitingen maar die kabels kosten natuurlijk wel iets meer.

D-roc

Legacy Member
ik heb nog geen surround systeem (zelfs niet op pc)
Als ik nu films afspeel is dit gewoon via de boxen van mijn tv. Bij de tv zat een kabeltje met enkele jack die je kan aansluiten op het geluidskaart van uw pc (in mijn geval is dit onboard) Dus zo komt eigelijk alle geluid van de pc op de boxen van mijn tv.
Aansluitingen tv : 2x scart,1x dvi, 1x jack ingang voor audio pc, 1x soort vga ingang maar er staat dan RS-232C (weet niet wat dit is) en als laatst nog een jack voor remote control (weet ook niet waarom want mijn afstandbediening blijkt te werken).

op mijn mobo heb ik het volgende : ctr bass, side speaker, rear speaker, line in, front, en mic.
Als je hier iets mee bent....


Als je spreekt over zo een surround receiver, is dat zo iets duurs van enkele honderden euro's?? Want zo iets duurs hoef ik niet. Ik zoek de goedkoopst/beste oplossing.

Alvast bedankt

Skoebiedoe

Legacy Member
Heb je een audio uitgang op uwe tv?
(normaal hebben alle tv's dat tegenwoordig)

Wat is eventueel uw budget?

Uw kaart in de pc ondersteunt surround geluid(5.1) dus als je uwe audio van de tv naar uwe pc krijgt dan moet je nog enkel de boxen aanschaffen.
Nadeel is wel dat je altijd via de pc zult moeten gaan.
Koop u dan een degelijk setje voor op uwe pc en dan ben je voor minder dan € 100 gesteld.(doe maar eens een search hier op dit forum)

D-roc

Legacy Member
budget zou +- 150 euro zijn

aan mijn tv zijn ook 2 audio (rood en wit) maar in't boekske staat dat da audio ingangen zijn, dus geen uitgang
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan