Archief - X1800xt/x1900xt?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

integra

Legacy Member
Hallo,

ik heb momenteel een Nvidia XFX 7800 GT, maar deze voldoet op vlak van beeldkwaliteit niet aan mijn verwachtingen, dus ik ga deze zomer m'n 7800 GT verkopen en in de plaats een ATI X1800/X1900XT kopen.
Welke zou ik het beste nemen, de X1800 of X1900?
Systeem dat ik nu heb:

AMD X2 4200+
MSI K8N Diamond
2 GB RAM
XFX 7800 GT
WD 160 GB S-ATA

'Willis'

Legacy Member
Als ge geld hebt G7950 :) waarom nog XTX of GTx pakken als ge dubbel zoveel voor de prijs van 1 kunt krijgen :)

SMa

Legacy Member
de core van de XT clockt evengoed als die van de XTX
maar de mem blijft ver achter

zo heb ik het toch altijd al verstaan...
bedoel je met die muur dan de mem?


persoonlijk zou ik geen G7950 nemen
die kun je gewoon niet deftig koelen, en je zit dan met zo'n lawaaiding naast jou

Gothrek

Legacy Member
Willis zei:
Als ge geld hebt G7950 :) waarom nog XTX of GTx pakken als ge dubbel zoveel voor de prijs van 1 kunt krijgen :)
aja just, vergeten :p
vooral de mem die op een muur botst hoor, maar de cores geraken nooit zo hoog als die van de XTX's ook

'Willis'

Legacy Member
Gothrek zei:
aja just, vergeten :p
vooral de mem die op een muur botst hoor, maar de cores geraken nooit zo hoog als die van de XTX's ook
De Xt wordt idd verneukt door dat 1.4ns ram dat men erop heeft geplakt :)

hoewel er zijn met 1.1ns ^^

Gothrek

Legacy Member
zelfs die met 1.1ns gaan niet hoog zenne
tis echt iets weird, geen enen snapt het :p

integra

Legacy Member
Ik ga normaal gezien niet overklokken, dus dat maakt niet echt uit.

SMa

Legacy Member
daar ligt dus de oorzaak van het prijsverschil ;)
ik was dat net aan het uizoeken :D

Ik probeer een refund te krijgen voor men 7900GT, zodat ik die kan vervangen door een X1900XT(X). Dan kan men cpu nog wat meer bottlenecken :p

Naar waar gaat de voorkeur dan?
Sapphire X1900XT 512 mb DDR3 TV-out/VIVO PCI-express
of: MSI X1900XTX 512mb DDR3 TV-out/VIVO PCI-express


wordt de X1800 wel nog verkocht?
deze is toch weggestorven, net als nVidia's 7800

'Willis'

Legacy Member
SMa zei:
daar ligt dus de oorzaak van het prijsverschil ;)
ik was dat net aan het uizoeken :D

Ik probeer een refund te krijgen voor men 7900GT, zodat ik die kan vervangen door een X1900XT(X). Dan kan men cpu nog wat meer bottlenecken :p

Naar waar gaat de voorkeur dan?
Sapphire X1900XT 512 mb DDR3 TV-out/VIVO PCI-express
of: MSI X1900XTX 512mb DDR3 TV-out/VIVO PCI-express


wordt de X1800 wel nog verkocht?
deze is toch weggestorven, net als nVidia's 7800
sku number opzoeken zou ik doen
aan de hand daarvan weet je of die Xt 1.1ns ram heeft of niet ^^

Gothrek

Legacy Member
'Willis' check XS een XT met 1.1ns klokt echt niet zoals een XTX met 1.1ns
tis iets raars
velen denken aan een ATI limitatie

SMa

Legacy Member
miejas zei:
Sapphire!
Die dingen klokken zalig over :niceone:
dus liever een Sapphire X1900XTX dan een MSI X1900XTX?
weet iemand of ze beide last hebben van een coldbug?

Kzal eerst zien hoe groot de (eventuele) refund is, en dan hoeveel ik nog op men rekening heb staan ;)

Gothrek

Legacy Member
beiden coldbug, merk veranderd niks aan coldbug uiteraard
overclocken hangt ook niet echt van het merk af, neem de goedkoopste
kmoet wel toegeven dat mijn saphire mooi clockt

Davion

Legacy Member
@integra: als nen 7800GT volgens u slecht beeld geeft, doet een X1900XTX dat ook hoor.

@Gothrek&Willis: Het kan bvb zijn dat het voltage minder is op de RAM bij de XT, of de timings wat strakker, waardoor deze niet zo hoog gaan.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan