Archief - Wireless PCI kaart

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Pegas

Legacy Member
Ik heb die wireless Philips ADSL modem gekocht (die nu overal in reclame staat), alleen moet ik nog een PCI kaart kopen.

Mijn oog is gevallen op de Linksys Wireless-G PCI Card WMP54G alleen weet ik niet of deze goed genoeg is (ik game nogal veel online). Zijn er nog betere in deze prijsklasse (+/- €50) of is zo'n USB ontvanger ook goed genoeg want ik heb gelezen dat het bereik daarvan wat minder is?

Lan

Legacy Member
Het bereik is niet minder maar de usb poort zorgt voor verhoogde pings wat zeker niet goed is voor een gamer. Een PCI kaart is altijd beter.
Volgende merken zijn goed: linksys, smc, dlink, us robotics. Ideaal is HETZELFDE merk als je modem/router.

Mich_vdb

Legacy Member
ik heb net dezelfde gekocht, werken alle merken met deze router? Of iemand die kan zeggen welk merk hij nu heeft samen met deze router?

@the answer: het was te zot een nieuwe thread aan te maken vond ik;)

Pegas

Legacy Member
Op de site van Philips staat er alleen een USB adapter (was te verwachten dat ze geen pci kaart hebben). Dus dan moet die Linksyskaart maar volstaan of toch achter die USB adapter van philips zoeken?

Feignasse

Legacy Member
Ik zou dan toch maar voor die PCI-kaart gaan. Als je een degelijk merk zoals Linksys neemt kan er volgens mij niet veel fout gaan.

Ik heb trouwens ook diezelfde modem/router gekocht, ik ga 'm morgen installeren. Ik ben benieuwd naar de prestaties :cool:

SMa

Legacy Member
ik zou een PCI-kaart van Linksys kopen
Wireless G is héél goed,
gamen met een usb-reciever levert geen hogere pings op (heb ik getest)

Lan zei:
Volgende merken zijn goed: linksys, smc, dlink, us robotics. Ideaal is HETZELFDE merk als je modem/router.
blijf WEG van dlink & us robotics, heb ik enkel slechte ervaring mee
maar als je router een dlink of us robotics is koop je best toch een pci-kaartje van hetzelfde merk
want: men linksys pci kaartjes ontvangden geen signaal van men dlink router, en men dlink pci-kaartjes niet van men linksys router, dan heb ik maar al men dlink brol verkocht
ik weet nu wel niet of al de modellen van dlink hier lastig over doen

Davion

Legacy Member
Overdrijf niet, US Robotics is top materiaal, zowat het beste dat ge kunt kopen voor u netwerk.

Pegas

Legacy Member
Maar als die usb adapters geen hoge pings leveren kan ik dus evengoed zo'n adapter kopen, niet? Want die zijn toch ongeveer €20 goedkoper of is er toch nog een ander nadeel aan zo'n adapter?

FlameDB

Legacy Member
ben echter zéér content van mijn dlink wireless router en mijn onboard 2200BG wireless kaart.

neomitochondria

Legacy Member
ik heb net dezelfde router en een USB WL en ik heb GEEN ontvangst!!!

de kamers liggen wel redelijk ver van elkaar, mss 10 m en een verdiep ertussen, maar het zou toch niet mogen. ik ga die usb stick terugbrengen een een netwerkkaartje kopen.

USB suckt dus!! het is misschien enkel goed als de 2 pc's in kamers naast elkaar staan, maar dus niet voor 'grote' afstanden.

Feignasse

Legacy Member
Beetje :offtopic: maar dit om te melden dat de router naar behoren functioneert. Ik zit twee verdiepen hoger, met een laptop met Intel PRO/Wireless 2200BG-kaartje. Signaalsterkte: very good (constant). Snelheid: meestal 24Mbps, al schommelt het wel eens tussen 12 en 36Mbps.

WPA-encryptie + macadres-filtering + paswoord op de "configuratie-interface" van de router => zal me wel voldoende beschermen vermoed ik?

Mich_vdb

Legacy Member
toch even zeggen dat je verschillende mogelijkheden hebt via usb. Ik heb vandaag deze gekocht http://www.linksys.com/servlet/Satellite?childpagename=US%2FLayout&packedargs=c%3DL_Product_C2%26cid%3D1115416827722&pagename=Linksys%2FCommon%2FVisitorWrapper

dit is dus een bakske dat via usbkabel aan de pc hangt en dat je dus ongeveer een m vrij kan verplaatsen. Met een verdieping verschil en een paar muren geeft hij ongeveer de helft van het signaal bij die philipsrouter.
Internet gaat zonder problemen, gamen weet ik niet. Prijs was €55.

SMa

Legacy Member
bij game valt die soms een fractie van een seconde uit
vooral lastig bij games zoals bf2 waar je dan soms in een vliegtuig zit

maar dit kan je dus ook hebben met pci-kaartjes

Mich_vdb

Legacy Member
sheep zei:
bij game valt die soms een fractie van een seconde uit
vooral lastig bij games zoals bf2 waar je dan soms in een vliegtuig zit

maar dit kan je dus ook hebben met pci-kaartjes
de mijne?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan