Archief - Wireless netwerk bereik vergroten

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Flare'

Legacy Member
Hallo,

We hebben hier thuis een D-link DIR-635 router. Als we buiten in de tuin wireless willen surfen is dit echter niet mogelijk omwille van de te grote afstand (muren en dergelijke in ons huis). Daarom zouden we dus graag het bereik wat vergroten. Ik zag dat D-link dit product heeft: D-LINK DAP-1360 Wireless-n Access Point :: Tones.be Hiermee zou het bereik dus een stuk verder kunnen raken. Nu vroeg ik me af of dit de beste oplossing is of dat er nog eventuele alternatieven zijn? Goedkoper mag altijd :)

Bedankt.

azertyalex

Legacy Member
als je hem met de kabel verbind met je router, dan dicht bij uw tuin zetten en surfen,
dan heb je wel beter bereik.
je hebt ook nog andere oplosingen bv van fritz:
FRITZ!Box by AVM
het conecteert met je bestaand netwerk, draadloos dus. je hebt alleen een stopcontact nodig.
heb versterkt gewoon het signaal dus verder bereik, de bedoeling is dus ook om hem zo dicht mogelijk bij uw tuin te zetten.
het nadeel is dan wel dat:
je repeater ontvangt signaal, hij staat al ver van uw router dus is de verbinding al trager, je verbind dan met je computer/ipod whatever. je internetsnelheid zal dus nooit sneller zijn dan op de plaats van je wifi-repeater.
een accespoint is eigenlijk beter maar je hebt een ethernetaansluiting nodig waar je hem wil zetten.

Flare'

Legacy Member
Bedankt voor de snelle reactie. Die access point werkt niet draadloos dan als ik het goed versta? Je sluit die echt aan op de router? Is wel lastig aangezien ik dan nog een kabel zou moeten trekken ernaar.

azertyalex

Legacy Member
ja, je zal een kabel moeten trekken voor een accespoint. je hebt dan wel sneller internet in de tuin, wat je niet hebt met de fritzbox
is je router toevallig een timecapsule?
anders kun je een airport express gebruiken.
heb ikzelf ook en ik ben er héél tevreden van

Flare'

Legacy Member
Hoe ver zou die access point gaan, verder als normale router? Ik zou hem dan in kamer achter mij zetten op eerste verdiep. Is 20 meter ofzo van tuin.

Een time capsule heb ik helaas niet.

azertyalex

Legacy Member
op je kamer? staan er dan minder muren tussen?
zoja gaat hij natuurlijk verder

Flare'

Legacy Member
Gewoon een ruit en zicht op tuin op die kamer. Dus ik veronderstel toch dat die zo ver zou moeten reiken :)

azertyalex

Legacy Member
ik zou zeggen doen, maar vraag het ook eens aan iemand ander hé want ik ben miss ook niet altijd up-to-date.
beter bereik dan je router heb je zowiezo.
over het accespoint zelf ken ik niets, je kunt misschien een review zoeken
hier in korting: D-Link WIRELESS N ACCESS POINT DAP-1360 test prijsvergelijking prijs vegelijken D-Link WIRELESS N ACCESS POINT DAP-1360 - Belgi
edit: andere accespoints kunnen natuurlij wel beter zijn dan deze. hangt af van wat je wilt spenderen.
zoek er een paar op en kijk naar reviews op forums, websites of zelf youtube
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan