Archief - Wireless ADSL?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Feignasse

Legacy Member
dakantochnie zei:
Het gaat er precies moeilijk in he. :p

Gaat ge nu eens ophouden met zagen ja :p

Ik besef ook wel dat afstand en constructie van je huis daarin een rol spelen. Maar of het draadloze netwerk vlot zal werken kan je nu eenmaal niet vaststellen voor je een router hebt gekocht. Feit is dat mensen hier komen verkondigen dat die Philips te traag zou zijn voor online gaming. En dat is nonsens, die router zelf is snel genoeg. Feit is ook dat je hier weinig constructieve commentaar levert. Gebruikservaringen van anderen zijn bij mijn weten nog altijd geen slechte basis om van te vertrekken...

En ivm die Linksys: mijn voorkeur zou er ook naar uitgaan, zeker nu die Philips terug 99€ kost. Maar ik stel me wel de vraag of je nog die aangepaste firmware kan gebruiken op een toestel dat adsl-modem en draadloze router combineert.

Dakantochnie

Legacy Member
Ulixes zei:
Ik besef ook wel dat afstand en constructie van je huis daarin een rol spelen. Maar of het draadloze netwerk vlot zal werken kan je nu eenmaal niet vaststellen voor je een router hebt gekocht. Feit is dat mensen hier komen verkondigen dat die Philips te traag zou zijn voor online gaming. En dat is nonsens, die router zelf is snel genoeg. Feit is ook dat je hier weinig constructieve commentaar levert. Gebruikservaringen van anderen zijn bij mijn weten nog altijd geen slechte basis om van te vertrekken...
Dat is niet waar. Probeer toch eens eerst met de router van een vriend of zo van je voor je er één koopt.

Dat zijn helemaal geen nonsens. Dat hangt af van je ontvangstkwaliteit, en die hangt dan weer af van de constructie van je huis. :)

Ik vind die gebruikerservaringen niet altijd even nuttig, aangezien je niet weet hoever ze van hun router zitten, wat de constructie is van hun huis, enz...

Feignasse

Legacy Member
dakantochnie zei:
Dat is niet waar. Probeer toch eens eerst met de router van een vriend of zo van je voor je er één koopt.
Geen enkele van m'n vrienden heeft draadloos internet :p Nu op zich wel een goed idee, maar sluit niet uit dat je op een forum advies kan vragen.

Dat zijn helemaal geen nonsens. Dat hangt af van je ontvangstkwaliteit, en die hangt dan weer af van de constructie van je huis. :)
...
Het werd gezegd alsof de router zelf te traag zou zijn, wat duidelijk niet het geval is aangezien een verbinding via UTP-kabel zeer snel en stabiel werkt. Dat draadloos gamen minder vlot gaat is zeker niet alleen te wijten aan de router maar ook aan externe factoren zoals idd de constructie van je huis.

Ik vind die gebruikerservaringen niet altijd even nuttig, aangezien je niet weet hoever ze van hun router zitten, wat de constructie is van hun huis, enz...
Tja een perfecte beschrijving van de situatie zal je nooit kunnen geven, dus het blijft altijd een beetje gokken. Neemt niet weg dat er naast de kwaliteit van het draadloze signaal ook andere criteria zijn waaraan een goede router moet voldoen en waarover wel zeker advies mogelijk is.

Soit, als de afstand tussen router en computer slechts 5m bedraagt, kan je bij slechte ontvangst nog altijd een netwerkkabel trekken (klein gat in muur/plafond + kabelgootje boven de plint :p).

[ JO ]

Legacy Member
ik heb die router al een tijdje
het is trouwens al mn tweede dat ik nu heb.. en ga bijna mn derde 'aanvragen'
dit komt door dat het knopt achteraan de router/moden kapot gaat, het knopje om de router aan of uit te zetten. Als ik er op druk gaat hij gwn niet meer aan maar is wel ingedrukt
Na 100 keer proberen staat hij dan wel aan en laat ik hem maar aan staan voor heel de dag
maar mijn vraag is wat ik moet doen dat dit niet gebeurt als ik terug ga voor de volgende router... als hij echt echt niet meer aan wil.
PS mn 2de heb ik gwn nieuwe gekrege bij carrefour omdat hij zo goedkoop was
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan